Hvem bruger flest penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

No idea - han bruger nok flest, for han tjener langt flere, og er meget gavmild både over for mig og venner og familie, samtidig med han er med i loge, går til kamp, går i biffen mv. Han køber noget, hvis han vil have det, men er ikke sløset med sine penge.

Jeg spiser masser på cafe hver måned, køber gaver og tøj til sæsonen på tilbud, og lidt dimsedutværk, når jeg ikke kan stå for det.

Vi bruger begge penge på kulturtilbud, teater og rejser sammen, hvor vi bruger af egen lomme. 

Vi har ikke fællesøkonomi, men betaler ind til en budget konto til huset, internet og forsikring, og har en fælles husholdningskonto.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min mand.. 

Han er typen hvor hvis han har 500 kr i lommen skal de bruges.. 

Jeg er typen hvor jeg skal tænke over køb, venter, undersøger priser og tilbud, kigger genbrug osv

- deraf er det også mig der styrer økonomien her hjemme så det ikke går helt galt

Anmeld Citér

27. marts 2024

Carina:-)

Hmm 

Jeg bruger mest på tøj makeup frisør osv

Min mand bruger så til gengæld mest på koncerter , og ferie med hans venner og byture.

Så måske vi bruger lige meget? 

Aner det egentlig ikke og er også ligeglad- vi har fælles økonomi. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Pb18

Jeg har i mange år haft hest og dermed brugt klart flest penge herhjemme. 

Nu har jeg ikke hest længere og bruger primært penge på børnene, mens min mand køber diverse computerdele, så nu bruger han nok mest

Anmeld Citér

27. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ved det ikke helt. Jeg bruger absolut penge oftest - han køber til gengæld dyrere ting. Han er jæger, og det koster i jagtleje og (dyr) beklædning, diverse udstyr og indimellem jagtture i ind- og udland. Til gengæld bliver han klippet/trimmet gratis og køber kun tøj til jagt og får alt andet tøj som gaver til jul og fødselsdag. 
Jeg øver mig på at minimere mine tøjindkøb, men fristes alligevel for ofte, og så bruger jeg en del penge på garn. Jeg tager også jævnligt til København et par dage (vi bor i Østjylland), og det koster jo både i transport og hotel. Og så rejser jeg også nogle gange udenlands uden min mand - Berlin med min mor, Mallorca med vores datter, senere i år Rom med vores ene søn, og så skal jeg nok til Paris med yngstesøn inden for de næste par år. 
Hm - måske er jeg dyrest i drift, når det kommer til stykket

Vi har 100 % fællesøkonomi. 

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym

Vi har 100% fællesøkonomi. Vi har ikke en lommepengekonto eller noget, så alt bliver betalt fra vores fælles konti.(budget, opsparing, løn). 

Det er mig der klart bruger flest penge og altid har gjort det. Min mand er ikke typen der render ret meget ud. Hvis han hænger ud med nogle er det typisk hos os/dem med lidt øl og snacks, så altså ikke voldsomt dyrt. 
Jeg kan godt lide en bytur en gang i mellem. Lidt venindehygge med cafébesøg. Jeg køber også mere tøj og sko til mig selv end min mand og så elsker jeg at købe make-up. Men jeg køber ikke bare løs, vi vender stort set altid køb herhjemme, uanset størrelse. Vi er meget fælles om ting, så vi handler også altid ind sammen til ugen fx eller tøjindkøb til børnene og os selv. 

Vi har aldrig haft en egentlig snak om det at bruge penge hver især, måske fordi vi ofte taler om hvad der bruges penge på. Ingen af os laver et stort køb uden den anden er med indover. Men jeg har ikke indtryk af at min mand synes jeg bruger for mange penge. Tror egentlig han er “ligeglad,” så længe det ikke har betydning for vores daglige forbrug, ferie og faste udgifter. 

Anmeld Citér

28. marts 2024

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
GodKarma skriver:

Vi forbruger ikke rigtig. 

Jeg bruger hverken makeup eller frisør. Køber sjældent tøj. 

Min mand har en sport, han måske bruger 400kr på om året. Derudover går han i ny og næ til fodbold, hvor han køber en øl. 

Så i det store og hele er det vel nok min mand der køber mest. 

Øvrige forbrug er vi enige om og er til fælles brug. Fx en ny plakat til hjemmet eller nye havestole. 

Hvas med fornøjelser: koncerter, et lækkert restaurantbesøg, en lækker duft, friske blomster, en weekendtur - eller længere rejse, en god bøf osv. osv…. Er der intet af det? Hvis ikke er det så fordi der ikke er råd eller fordi det ikke er en prioritet??

Anmeld Citér

28. marts 2024

Anonym

Rimelig sikker på det er min mand der bruger flest penge, fordi han har en/flere dyre hobbyer. Men jeg aner jo strengt taget ikke hvad han bruger på det, og jeg er egentlig også ligeglad. Han skal bestemt heller ikke blande sig i mine indkøb

Vi betaler begge ind til vores fælleskonto (samme beløb) hvorfra alle regninger bliver betalt samt mad, nyt til husholdningen, dyrlæge osv bliver betalt fra. Når han er færdig med at betale sin studiegæld af kommer han dog til at betale mere til fælleskontoen da han tjener meget meget mere. Det tilbyder han selv, og jeg synes det er fair at den med mest giver mest til fællesskabet
Men tvivler på vi nogensinde ender med reel fælles økonomi.

Jeg har dog, på trods af at jeg tjener betydeligt mindre, at jeg har en større opsparing, flere investeringer og langt mere styr på økonomien. Har tilbudt ham at hjælpe ham, så han på sigt kan gå ned i tid på arbejdet når hans forhåbentlige aktie-afkast betaler nedgangen 

Anmeld Citér

29. marts 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma
SØS skriver:

Hvas med fornøjelser: koncerter, et lækkert restaurantbesøg, en lækker duft, friske blomster, en weekendtur - eller længere rejse, en god bøf osv. osv…. Er der intet af det? Hvis ikke er det så fordi der ikke er råd eller fordi det ikke er en prioritet??

Altså, du får jo mit liv til at fremstå virkelig kedeligt og tomt haha  

Men nej. Ingen af de ting du nævner fylder nævneværdig meget i mit liv. 

Og hvis der kommer, såkaldt ekstra krymmel i livet, så er det sammen med min mand. En beslutning vi træffer sammen. 

Men meget simpelt liv her. Vi har hænderne fulde af dejlige børn og kærlighed. Og det klare vi fint uden forbrug. 

Så ja  det er en prioriteret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.