Hvem bruger flest penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvem bruger pengene hjemme flest penge

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.273 visninger
18 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2024

Mand eller mus eller intet

Hejsa Hej kvinder

Jeg er nysgerrig på at høre hvem jeres forhold bruger flest penge på fritidsinteresser og udstyr er det jeg kvinder eller er det jeres mænd.

Er det et problem for jer. eller er det helt okay

Med jer 

Vi snakker om alt hvad vi køber til hinanden og være for sig

PS Tak for jeg svarer og lad den gode tone køre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2024

Anonym

Min kæreste som er mand bruger flest penge, hans sport er dyr blandt andet. Jeg er ligeglad vi har fællesøkonomi

Anmeld Citér

27. marts 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hmm den er svær at svare på.. For altså jeg bruger langt de fleste penge, når det handler om ting til børnene.. Andre "fritidsinteresser" har jeg ikke rigtigt lige pt.. 

Min kæreste, som er mand, bruger langt de fleste penge på computer, værktøj eller ting til bilen.. Men det er ofte ting, som vi egentlig lidt står og mangler/godt kunne bruge.. 

Hvis det udelukkende kun er sjovt gejl, du mener, så er det nok kæresten.. Han bruger ofte penge på computerspil eller lignende.. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Tullebadulle

Jeg bruger klart flest penge. Makeup, andigtpleje, frisør, smykker, tøj. Det er også mig der shopper til børnene. 
Min mand kæber instrumenter og musikting. Men ikke så meget for tiden. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

Anonym

Vi har fællesøkonomi og har hver 2000 kr til lommepenge hver måned, og dem bruger vi som vi selv har lyst. Jeg bruger 1/4 på sport, 1/4 til invistering og den sidste halvdel på at spise ude/frisør/tøj/andre fornøjelser.

Min mand bruger primært sine på computer/playstationspil og energidrikke og på at hygge med vennerne

Hvis vi tæller hvem der oftest svinger fælleskortet er det mig. Jeg står for al planlægning af indkøb af både mad tøj og diverse til hele familien. Han køber primært benzin fra fælleskontoen

Anmeld Citér

27. marts 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Vi forbruger ikke rigtig. 

Jeg bruger hverken makeup eller frisør. Køber sjældent tøj. 

Min mand har en sport, han måske bruger 400kr på om året. Derudover går han i ny og næ til fodbold, hvor han køber en øl. 

Så i det store og hele er det vel nok min mand der køber mest. 

Øvrige forbrug er vi enige om og er til fælles brug. Fx en ny plakat til hjemmet eller nye havestole. 

Anmeld Citér

27. marts 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg ved det faktisk ikke. Vi køber hver især hvad der måtte være behov for og penge siger mig ikke ret meget, hvilket jo er et enormt privilegie at have. Få af vores penge går til materielle ting, en del flere går på fritid og sociale ting - nogle er fælles og andre hver for sig. Jeg vil tro at vi er nogenlunde lige “dyre i drift”…  

Anmeld Citér

27. marts 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi har ikke fællesøkonomi, men det er nok i sidste ende mig der bruger mest. Min hustru har diverse krea-hobbies, mm som hun løbende bruger penge på og hun køber nok også en del mere tøj. Til gengæld er de ting jeg køber væsentlig dyrere når det så sker.

Anmeld Citér

27. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har blandet fælles og privat økonomi, hvilket betyder at vi er fælles om stort set alt, men får "lommepenge" hver måned. Jeg er stensikker på, at min mands opsparing er større end min, selvom jeg jo naturligvis ikke ved det. Men jeg gætter på, at jeg bruger flere af mine penge end han gør af hans.

Anmeld Citér

27. marts 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Min mand bruger klart flest penge. Hvis han sørger for, at alle hans regeringer er betalt, at der er penge til mad (gør vi begge) og at vores datter har det hun har brug for (gør jeg mest), så kan han gøre, som han vil.

Hvis pengene ikke rækker, bliver jeg pænt irriteret, da han er en voksen mand, der bør kunne administrere det.

Vi har ikke fællesøkonomi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.