Hvor mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Min mand tog gerne 3-4 stykker. Jeg satser på een, max to

Synes faktisk tit, jeg hører, mænd ønsker flere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2024

Anonym

hej123hej skriver:

Min mand tog gerne 3-4 stykker. Jeg satser på een, max to

Synes faktisk tit, jeg hører, mænd ønsker flere. 

Det er jo heller ikke dem der skal bære børnene og føde dem (inkl diverse gener til følge) og som oftest ikke bliver sat tilbage i arbejdslivet eller går ned i tid (med lavere pensionsopsparing og løn) for at få hamsterhjulet til at hænge sammen 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Jeg kender meget få kvinder der bare ikke kan få nok børn. Der er nok en grund til at de fleste kun får to børn. Man vil gerne have børn, og når den første er kommet, vil man gerne give sit barn en søskende. Og så indser begge parter at det er skide hårdt og ønsker at få et 'normalt' liv igen inden for en overskuelig fremtid. Så bliver det ved de to ved rigtig mange. 

Vi har tre børn. Jeg kommer fra en stor familie, og jeg havde inden der kom børn til, drømt om tre stk. 

Efter de to første var vi enige om at stoppe der. Men som tiden gik, talte vi om at prøve at få én til. Hvis det skete, ville det være skønt. Hvis ikke, havde vi to dejlige børn i forvejen. Min mand var nok den der trak mest, og det lykkedes så. 

Men nu er vi i hvert fald begge helt overbeviste om at der ikke kommer flere. Det har sat sig dybe fysiske spor i min krop, og jeg har alle gange haft det psykisk svært i den første tid. Og karrieremæssigt er jeg blevet slået tilbage til start hver gang. Jeg kan også mærke at min mand lettere bliver presset med de tre, så han siger afgjort nej til én til. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Jeg har to fra tidligere ægteskab,  men jeg har altid drømt om at få fire børn. 

Nu er jeg så blevet gift igen, og vi prøver at få en sammen - helst to. Jeg er dog fyldt 40, så vi tager, hvad vi kan få. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Vi har to. Jeg ville gerne have tre, men min mand siger stop ved to. Sådan er det jo bare, og heldigvis har jeg jo to dejlige og sunde og raske børn

Anmeld Citér

26. marts 2024

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg har ét barn, men ville gerne have haft to.

Min bliver dog 18 i år Og jeg er glad for at have 

fået ham

Anmeld Citér

27. marts 2024

Anonym

Havde det stået til min mand havde vi fået helt fodboldhold. Jeg har ikke haft nogle præferencer. Vi har 3 børn. Og ønskede os egentlig et par stykker mere. Men vi kan ikke. Den sidste fik vi hjælp til og kostede omkring 30.000kr. så vi havde ikke mod på at fortsætte. 

Jeg havde en hård graviditet med den sidste med svær bækkenløsning, som jeg stadig har mén af her 7 år efter. Men i forhold til min mand og hans engagement i baby-tiden med natteroderi, kunne jeg sagtens klare nogle flere.

Anmeld Citér

27. marts 2024

Anonym

Jeg tror egentlig helt oprindeligt, at jeg ville have to, men jeg har fire jeg fik to med min x. Da jeg så mødte min mand, min drømmemand, føltes det helt forkert ikke at skabe liv sammen, så vi fik en fælles. Og vores sidste kom til trods brug af prævention og var egentlig ikke fordi, vi ville have flere. Men vi kunne heller ikke klare tanken om abort når vi vidste, hvad den lille spire kunne blive til, og vi har aldrig fortrudt. Så elsker min store dejlige firkløver, selvom jeg egentlig kun ville være mor til to

Anmeld Citér

27. marts 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej kvinder

Har du tænkt over hvis du var helt alene med valget. Og ikke skulle tænke på andre end dig selv uden mandens. Indblandelse . 

Hvor mange børn vil du så have når du var slut med fede børn. 

Jeg tror at Danmark vil have mange flere børn end de har hvis det var kvinderne der selv kunne vælge.

da vi mødte hinanden drømte manden og jeg om 4 børn sammen..

jeg er den der siger stop ved de 3 vi har..

jeg kan mærke at jeg ikke ville kunne rumme flere..

hverken psykisk, fysisk plads i vores lejlighed, eller økonomien...

synes det er meget kvindechaunistisk at sige hvis kvinderne selv kunne vælge så ville alle vælge mange børn..

Anmeld Citér

27. marts 2024

Anonym

Min mand er den der har været skruk herhjemme og gerne ville have mange børn. Jeg tror faktisk jeg fint kunne have trives uden børn. Har aldrig været skruk men med min mand kom et ønske om ikke at være foruden familie. Sådan havde jeg det ikke med mine eks’er. 

Nå men manden ville gerne have flere, jeg har sagt stop for 2. Graviditet, fødsel og amning + genoptræning efter det hele er da virkelig noget møg… Kunne han tage det hele så kunne jeg måske overtales, men videnskaben når det nok ikke før vi er for gamle til flere

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.