Jeg kender meget få kvinder der bare ikke kan få nok børn. Der er nok en grund til at de fleste kun får to børn. Man vil gerne have børn, og når den første er kommet, vil man gerne give sit barn en søskende. Og så indser begge parter at det er skide hårdt og ønsker at få et 'normalt' liv igen inden for en overskuelig fremtid. Så bliver det ved de to ved rigtig mange.
Vi har tre børn. Jeg kommer fra en stor familie, og jeg havde inden der kom børn til, drømt om tre stk.
Efter de to første var vi enige om at stoppe der. Men som tiden gik, talte vi om at prøve at få én til. Hvis det skete, ville det være skønt. Hvis ikke, havde vi to dejlige børn i forvejen. Min mand var nok den der trak mest, og det lykkedes så.
Men nu er vi i hvert fald begge helt overbeviste om at der ikke kommer flere. Det har sat sig dybe fysiske spor i min krop, og jeg har alle gange haft det psykisk svært i den første tid. Og karrieremæssigt er jeg blevet slået tilbage til start hver gang. Jeg kan også mærke at min mand lettere bliver presset med de tre, så han siger afgjort nej til én til.
Anmeld
Citér