Hvor mange børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Mange børn foretrækker du

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.918 visninger
22 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. marts 2024

Anonym trådstarter

Hej kvinder

Har du tænkt over hvis du var helt alene med valget. Og ikke skulle tænke på andre end dig selv uden mandens. Indblandelse . 

Hvor mange børn vil du så have når du var slut med fede børn. 

Jeg tror at Danmark vil have mange flere børn end de har hvis det var kvinderne der selv kunne vælge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej kvinder

Har du tænkt over hvis du var helt alene med valget. Og ikke skulle tænke på andre end dig selv uden mandens. Indblandelse . 

Hvor mange børn vil du så have når du var slut med fede børn. 

Jeg tror at Danmark vil have mange flere børn end de har hvis det var kvinderne der selv kunne vælge.

Det tror jeg ikke er sandt.

Men hvis jeg selv skulle bestemme, hvilket jeg gjorde ved at lade mig sterilisere, så fik vi 3 børn, og det har vi. Min mand kunne helst sikkert godt have taget nr 4 med.

Anmeld Citér

26. marts 2024

Pb18

Da jeg mødte min mand sagde han 3-4. Jeg sagde 1. Vi gik på kompromis og fik 2 (og nu hvor han rent faktisk står med børnene, så er det rigeligt for ham

Anmeld Citér

26. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi har 3 børn og tænker nr 4 om 3-4 år. 
min mand så gerne vi fik 10-12 stykker hvis det stod til ham men har sagt 4 og ikke flere!

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Jeg tror ikke, det er mændene, der står i vejen for, at der fødes flere børn. Tvært imod, vil jeg faktisk sige. Jeg kender ikke mange kvinder, der gerne vil være gravide, føde og amme i en uendelighed. Men jeg ved godt, der er nogen, der har det sådan. Jeg tror dog ikke det er et flertal.

Jeg har stemt 1 barn - men jeg har faktisk 3 børn. Skulle jeg ikke spekulere på søskende, familie, mand, men kun tænke på mig selv - og samtidig vidste, hvad jeg ved om at have børn i dag, så ville jeg have haft et lille luksusbarn og hygget mig maks med det.

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Vi har fire børn og jeg er i tvivl om vi skal have flere, jeg vil gerne ned i tid, men det kan desværre ikke lade sig gøre pt. Men måske en efternøler på et tidspunkt, men igen så er der kommet dårligere barselsvilkår, så det kommer også til at spille ind.

Da jeg så skal søge ekstra orlov uden løn, hvis man overhovedet kan det og håbe på at arbejdspladsen giver lov

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Anonym skriver:

Vi har fire børn og jeg er i tvivl om vi skal have flere, jeg vil gerne ned i tid, men det kan desværre ikke lade sig gøre pt. Men måske en efternøler på et tidspunkt, men igen så er der kommet dårligere barselsvilkår, så det kommer også til at spille ind.

Da jeg så skal søge ekstra orlov uden løn, hvis man overhovedet kan det og håbe på at arbejdspladsen giver lov

Du har lovkrav på fravær 4 uger før forventet fødsel og 10+32 uger efter fødsel. Er du i job har du desuden lovkrav på at forlænge med 14 uger. Dvs din arbejdsplads SKAL give dig 56 ugers orlov, hvis du ønsker det (at barselsdagenene er væsentlig kortere tid er en helt anden sag, så en del af det vil være ulønnet) men de kan ikke afvise det. Min arbejdsplads prøvede at nægte mig det og sagde at det ikke var "barsel" men "ulønnet orlov". Det tog fagforeningen én dag og en trussel om en tur i retten hvis ikke de overholdt lovgivning + en trussel om en tur i ligebhandlingsnævnet fordi de truede med at reducere mig i løn pga "ulønnet orlov" som jo reel var barselsorlov uden finansiereing, OG de rettede lynhurtigt ind. Så retten til fravær har du også efter den nye lov -finansieringen må man så selv tumle med. 

Hvis du ønsker orlov udover 56 uger, skal de selvfølgelig godkende det, og der bestemmer de selv

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Jeg/vi har 2 børn og skal ikke have flere, selvom vi faktisk gerne ville.

Dét der afholder mig/os fra at få flere er alt det uden om. De dårlige forhold i institutioner, de dårlige forhold der er på arbejdspladser ift barn syg og fleksibilitet ift arbejdstider og -mængde trods små børn. Og så hvor dyrt altid er blevet. Vi er to personer med en god indkomst, synes vi selv, og som tænker meget økonomisk over tingene men hvis vi skal have råd til flere børn, skal vi arbejde mere og det vil vi ikke byde hverken de børn vi har eller flere børn.

Disclaimer: ovenstående er mit/vores perspektiv. Vi ved godt at vi kunne leve på en sten og dermed få råd til flere børn. Men som to der er vokset op i familier uden ret mange penge at gøre med, så vil vi gerne have en vis økonomi til at give vores børn nogle oplevelser og vores familie minder sammen. Og nej det handler ikke om 4 årlige charterrejser, vi har faktisk endnu ikke rejst med vores børn. Vi prioriterer at være nede i tid og så oplevelser sammen. Det vil vi ikke kunne give vores familie med flere børn. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi har tre og ønskede os begge tre. Som andre er inde på, tror jeg ikke, det specifikt er mændene, der siger stop. Det har alt andet lige større indflydelse på kvindens liv, ikke mindst arbejdsmæssigt, at få mange børn.

Anmeld Citér

26. marts 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Tre børn herhjemme. 

Ingen af os havde et ønske eller drøm om et bestemt antal. Vi vidste bare, at vi gerne ville stifte familie sammen. 

Den første var vi begge lige hurtige til at ønske. Nogenlunde det samme med nr 2. Og nr 3 var min mands ønske. 

Hjemme hos os er det klart manden der er mest skruk. Den yngste er nu 2,5 og manden stikker lidt til mig om en nr 4. Jeg siger dog umiddelbart nej. 

Så hos os: Manden der gerne vil have børn, kvinden knap så meget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.