Mine børn skændes og driller hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2024

Anonym trådstarter

Jeg er ved at blive sindsyg i knolden. Mine tre børn driller hinanden HELE TIDEN. De er i alderen 3-6-12 år.

Hvis den ene ikke driller, så driller den anden bare. Får hinanden til at græde med drilleri. Uvenskab der fører til skrig, surmulen, råben og drillen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

I dag har de drillet hinanden morgen-middag-eftermiddag-aften og det har været en virkelig op-af-bakke-dag, og så blev koppen igen fyldt da det var sengetid. Jeg blev så rasende!   Som jeg også gjorde ved formiddagstid, desværre. Og jeg råbte højt og bandede også. Jeg bandede også af mig selv, og af dem. Jeg var virkelig sur. Jeg tror alle i opgangen og på gaden kunne høre mig. Det blev bare for meget. Virkelig for meget. Jeg prøver hver dag, at være MEGET pædagogisk og tålmodig osv osv. men det kunne jeg bare ikke være i dag. Jeg synes det er (undskyld mit sprog) PISSE hårdt når de skændes, driller hinanden, skriger i tide og utide osv.

Jeg prøver alt. Jeg taler virkelig meget med mine børn, og jeg prøver virkelig at sætte ord på tingene og få dem i tale og spørge ind og være nysgerrig på dem hver især og deres opførsel.

Jeg har meget brug for nogle fif, bare gode råd? Eller måske bare høre hvad andre familier gør med søskende der skændes og driller hinanden stort set hver dag? Det fylder virkelig meget herhjemme og jeg er virkelig ofte en sur mor der må hæve stemmen eller råbe før de stopper. Selvfølgelig er der stunder hvor de nyder hinanden, leger sammen, og ikke skændes og driller men 50 % hver dag er der dril mm og nogle gange mere, fx som i dag

Det har været en rigtig lorte dag. Og nu har jeg hovedpine og lige taget en treo, håber ikke også at min migræne starter nu. Og jeg er også fyldt op nu med ufattelig dårlig samvittighed. Jeg elsker dem ubeskriveligt højt og vil gøre alt for dem, og også alt for de har det godt med hinanden uden at drille mm.

Tak fordi du læste med. Jeg håber ikke jeg er helt alene i sådanne dage. Nu vil jeg prøve at sove, med en dum hovedpine og en tåre trillende ned af min kind. Øv for den. Godnat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vores tre på 6, 9 og 12 driller også hinanden. Det er mest de to yngste, hvor den ældste ikke driller, men når han bliver drillet, kan han “smadre” dem verbalt og så græder de. 
Vores vennepars børn driller også hinanden - så tror bare det er en søskende ting

jeg har ingen gode råd - jeg synes dog det virker at lave noget sammen allesammen fx puslespil, brætspil, tegne, male, gå en tur osv. jeg synes ikke de driller hinanden når de er beskæftiget med noget. De dage jer synes de driller meget er også de dage vi ikke sætter noget i gang. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Vi har haft succes med at holde familiemøder. Hvor vi har kaldt til møde og haft en dialog omkring problematikken. Det tager de meget højtideligt. Eller måske tale med børnene på enmandshånd. Hør hvad de tænker og føler og hjælp dem med nogen strategier. 

Når det spidser til herhjemme, så går vi alle sammen ud. Eller sætter os og spiller et spil. Bygger en hule eller andet. 

Og så måske se på jer selv. Hvor meget er I til stede? Har i travlt med rengøring, indkøb og telefon? Måske der skal skrues ned og så sættes fokus på børnene, så det ikke eskalerer. 

Måske tage ét barn ud af ligningen. Det kan også nogle gange ændre dynamikken. En voksen tager ét barn ud af huset. 

Det er blod bud - det er slet ikke sikkert det virker. Det er SÅ drænende med børn der hele tiden sætter konflikter i gang. Men der må være en årsag  

Håber du finder en løsning. Så bare toppen bliver fjernet. 

Anmeld Citér

26. marts 2024

Anonym

Sådan tænker jeg det er i alle familie.

Her driller de også. Nr 2 er i helt ekstremt konfliktniveau for tiden, han driller så snart han ikke har en skærm (og det har han kun 1 time om dagen ). 

Nr 1 er formentlig autist og reagere prompte, så der er dejlig mange konflikter 

Nr 3 hyler så snart de prikker til hende, hvilket gør at hun er vanvittig sjov at drille 

Nr 4 er to år og synes det er sjovt at vælte og kaste med alt ting, også de andres

Manden arbejder som sædvanlig 

God påske 

Her hjælper det dog rigitg meget med ture ud af huset, biblioteket, legepladser osv. Så har de legeaftaler, som også afleder en eller flytter en

Anmeld Citér

26. marts 2024

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg ville nok droppe at tale med den 3 årige og til dels den 6 årige. Men i stedet få dem alle til at hjælpe hinanden med forskellige ting. Fx hente noget legetøj, skære frugt ud til alle, lære de yngste et nyt spil/leg.

i det hele taget vise venlighed og hjælpsomhed og forvente det af dem.

den store ville jeg give mere ansvar i husførelsen, væk fra de mindre og mere sammen med dig.

og så fælles aktiviteter som spil, lege, ture osv. hvor de skal noget sammen.

Anmeld Citér

27. marts 2024

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg er ved at blive sindsyg i knolden. Mine tre børn driller hinanden HELE TIDEN. De er i alderen 3-6-12 år.

Hvis den ene ikke driller, så driller den anden bare. Får hinanden til at græde med drilleri. Uvenskab der fører til skrig, surmulen, råben og drillen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.

I dag har de drillet hinanden morgen-middag-eftermiddag-aften og det har været en virkelig op-af-bakke-dag, og så blev koppen igen fyldt da det var sengetid. Jeg blev så rasende!   Som jeg også gjorde ved formiddagstid, desværre. Og jeg råbte højt og bandede også. Jeg bandede også af mig selv, og af dem. Jeg var virkelig sur. Jeg tror alle i opgangen og på gaden kunne høre mig. Det blev bare for meget. Virkelig for meget. Jeg prøver hver dag, at være MEGET pædagogisk og tålmodig osv osv. men det kunne jeg bare ikke være i dag. Jeg synes det er (undskyld mit sprog) PISSE hårdt når de skændes, driller hinanden, skriger i tide og utide osv.

Jeg prøver alt. Jeg taler virkelig meget med mine børn, og jeg prøver virkelig at sætte ord på tingene og få dem i tale og spørge ind og være nysgerrig på dem hver især og deres opførsel.

Jeg har meget brug for nogle fif, bare gode råd? Eller måske bare høre hvad andre familier gør med søskende der skændes og driller hinanden stort set hver dag? Det fylder virkelig meget herhjemme og jeg er virkelig ofte en sur mor der må hæve stemmen eller råbe før de stopper. Selvfølgelig er der stunder hvor de nyder hinanden, leger sammen, og ikke skændes og driller men 50 % hver dag er der dril mm og nogle gange mere, fx som i dag

Det har været en rigtig lorte dag. Og nu har jeg hovedpine og lige taget en treo, håber ikke også at min migræne starter nu. Og jeg er også fyldt op nu med ufattelig dårlig samvittighed. Jeg elsker dem ubeskriveligt højt og vil gøre alt for dem, og også alt for de har det godt med hinanden uden at drille mm.

Tak fordi du læste med. Jeg håber ikke jeg er helt alene i sådanne dage. Nu vil jeg prøve at sove, med en dum hovedpine og en tåre trillende ned af min kind. Øv for den. Godnat. 

det du beskriver er vores hverdag herhjemme..

3 drenge der alle har deres egen mening om hvordan reglerne er i legen...

de er faktisk samme aldre som dine..

mit bedste råd som er det eneste der har virket (selvom det er vanvittigt svært):

lad være med at blande dig når de bliver uvenner..

hvis der ikke er nogen der græder eller er kommet til skade så lad dem selv løse det...

det har taget 4 måneder og nu løser de selv 9 ud af 10 konflikter og bliver gode venner inden vi overhovedet når at komme ind på værelset... og vi bor i en lejlighed hvor der er mulighed for at gå hele vejen rundt...

der skal stadig i perioder lidt mere guiding til hvis det har været en off dag med følelserne eller det har været hårdt at være i børnehave/skole... men det er vand i forhold til hvordan det plejede at være...

jeg var altid fuldkommen udkørt og arrig og havde det enormt dårligt psykisk inden i fordi det var ikke sådan jeg ville være..

som sagt jeg ved godt det er vanvittigt svært at sætte sig på sine hænder og tage tape på munden agtigt.. for som du skriver så ønsker vi jo at de skal være hinandens bedste venner.. men selv bedste venner kan blive uvenner.. det vigtige er at man bliver gode venner igen.. og der er børn faktisk fantastiske til glemme og komme videre...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.