Hvor ofte køber I legetøj til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2024

Anonym

Så godt som aldrig vi køber kun, hvis der er noget de mangler, fx en større dukkevogn, da den gamle blev for lille. Og ofte købes det brugt. 
Til jul og fødselsdag ønsker de sig primært tilskud til noget større eller praktiske ting. Nyt overtøj, sko, tøj, ting til værelset osv….men de er også kun 2 og 3år af os får de en større ting, som de ofte begge kan bruge. Til jul sidst, var gaven fra os fx til dem begge. 

Vores børn mangler intet. Til gengæld, leger de med alt de har.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2024

Qwerty1234

Meget sjældent. Både fordi jeg ikke gider have et hjem der flyder over af små tilfældige dimser, og så i høj grad for bæredygtigheden og klima. 
Men det er meget interessant, talte præcis om det her med en veninde i går. Hun har en veninde der går hjemme med hendes barn (og jeg går hjemme med mine unger), så hun spurgte om vi også flere gange om ugen købte lidt legetøj. Fik mest et chok over at det virkede normalt at gøre.

Måske kommer det også af at jeg havde uhyggeligt meget dimse-legetøj som barn, som jo bare er endt i skraldespanden. 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Timf

Profilbillede for Timf

De får til fødselsdage og julegaver. Hvis de er så gamle at de kan stritte voldsomt imod ved vacciner får de lov at købe for 200 kr og får en is.

Og de penge de selv spare op må de selv bestemme hvad skal bruges til

Anmeld Citér

25. marts 2024

Tullebadulle

Af ren nysgerrighed; hvor ofte køber I nyt legetøj til jeres børn?

Jeg har opdaget at flere af mine bekendte ofte tager deres unger med ud for at købe legetøj, "bare fordi". Altså, en tur i Bilka/br/whatever for at finde nyt legetøj, uden nogen særlig årsag end at børnene ønsker sig det.

Jeg er lærer i indskolingen og oplever også ofte børn der fortæller lidt at de har fået nyt af hvad som helst; dimser, skærme, dukker, bamser osv.

Jeg studser ofte over det og tænker mit, fordi det virker lidt voldsomt ind imellem. Jeg har selv to børn - den ene er autist og på ingen måde interesseret i legetøj, men min datter på 2,5 går da helt i selvsving over nuttede bamser og Paw Patrol. Hun får bare ikke rigtig noget af det medmindre der er en rigtig god grund til at hun skal have det, og jeg har aldrig haft hende med i en legetøjsbutik for at vælge legetøj hun havde lyst til at eje.

Måske fatter jeg ingenting; jeg voksede op i en relativt fattig familie og fik sjældnere end sjældent noget som helst. Er flere børn "forkælede" i dag, end førhen? Dumt ord, ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det

Om flere er forkælede - øhh ja! ��

Helt sikkert og i nogle områder er det voldsomt. Vi bor i Hentofte så her er det ret normalt. 

Jeg har gjort det for at finde gaveønsker.. men så ikke købt noget med hjem den dag.

Anmeld Citér

25. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mega sjældent! Specielt fordi de aldrig leger med det. Ddt bedste de ved er udeleg med trampolin, bolde osv. 

De spiller også på skærm eller almindelig brætspil. Vi sparer til ferier osv og ellers bruger vi penge på kultur og oplevelser og restaurant med børnene

Anmeld Citér

25. marts 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
HapsHapsHaps skriver:

Jeg har opdaget at flere af mine bekendte ofte tager deres unger med ud for at købe legetøj, "bare fordi". Altså, en tur i Bilka/br/whatever for at finde nyt legetøj, uden nogen særlig årsag end at børnene ønsker sig det.

Jeg er lærer i indskolingen og oplever også ofte børn der fortæller lidt at de har fået nyt af hvad som helst; dimser, skærme, dukker, bamser osv.

Jeg studser ofte over det og tænker mit, fordi det virker lidt voldsomt ind imellem. Jeg har selv to børn - den ene er autist og på ingen måde interesseret i legetøj, men min datter på 2,5 går da helt i selvsving over nuttede bamser og Paw Patrol. Hun får bare ikke rigtig noget af det medmindre der er en rigtig god grund til at hun skal have det, og jeg har aldrig haft hende med i en legetøjsbutik for at vælge legetøj hun havde lyst til at eje.

Måske fatter jeg ingenting; jeg voksede op i en relativt fattig familie og fik sjældnere end sjældent noget som helst. Er flere børn "forkælede" i dag, end førhen? Dumt ord, ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det

Til fødselsdage og jul, får min datter nyt legetøj. Ellers må hun købe for sine egne penge (hvis hun f.eks. får af bedsteforældre).

Derudover er det meget sjældent, da jeg synes hun har rigeligt (og hun ikkeryger er særlig god til at rydde op.)

Anmeld Citér

25. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Som udgangspunkt tænker jeg ikke de får noget ud over til deres fødselsdag og jul, alligevel kan jeg da godt købe tusser, kridt, perler osv altså ting som vi mangler.

Ellers sparer de selv op og hvis vi tager i Fætter br har de deres egne penge med de kan købe for

Anmeld Citér

25. marts 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Vi køber aldrig legetøj selv til vores datter på 3,5 år - altså jo til jul og fødselsdag. Hun kan godt se noget hun virkelig gerne vil have. Men så har hun lært, at det kan hun ønske sig. Glæden bliver så meget større når hun får noget hun gerne vil have. 

Hendes 4 bedsteforældre giver hende i ny og næ lidt legetøj. 

Anmeld Citér

25. marts 2024

Mom

Profilbillede for Mom
HapsHapsHaps skriver:

Nu er det længe siden mine har leget med legetøj. Men da de gjorde fik de indimellem ting uden en særlig grund.

Er børn mere forkælet i dag? Det ved jeg ikke, men jeg tror mange forældre gerne vil glæde deres børn, også udenfor fødselsdage og juletid. Jeg ser ikke forkælelse som et problem, så længe man formår at opdrage børn som bliver taknemmelige, når de modtager en gave og som formår at sige tak.

Vores børn er i alt fald mere priviligeret end jeg var, og halleluja for det

Anmeld Citér

25. marts 2024

Alha

Profilbillede for Alha

Vi køber selvfølgelig legetøj til deres fødselsdage. Når vi er i Bilka, Føtex eller sådan får de pænt et nej til et ønske, og det tager de helt cool. De får ind imellem legetøj, når de f.eks. er stoppet med at bruge sut, ble, som souvenir på ferie og sådan. Min ældste bliver 5 i næste måned, og jeg føler virkelig, at jeg snart skal have muget ud i alt det ragelse, han enten ikke bruger mere, eller har slidt op .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.