Madrasser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
Tullebadulle skriver:

Før du køber så kig efter dyrere mærker på dba. Tror du får mere seng ved en brugt seng fra et dyrere mærke end en billigere ny seng fra Jysk. 

Tidligere havde jeg en Ikea seng. Den havde en stor fordybning ved numsen efter 6 år. 
Min tempur madras står som da jeg købte den for 13 år siden. En brugt god/ dyrere seng holder længere end en fra Ikea eller Jysk. Og du sover bedre ☺️. En madras til 1500 kr holder ikke +6 år vil jeg regne med. 

Inden Jysk bliver talt for meget ned vil jeg sige de har madrasser med mere i mange kvalitetsniveauer, så hvis man går op i deres lidt bedre modeller kan man sagtens få en fin madras. Vi sover på boxmadrasser fra Jysk som nok har 10 år på bagen og de fejler intet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har haft en fra Ikea i mange år før den vi fik nu. Og med en god topmadras kommer du langt. Lad dem der sælger dig sengen rådgive dig i at finde den rette hårdhed.

Ville personligt aldrig købe en seng brugt med mindre jeg var akut nødt til det. man ligger den til med sin krop og fjedre bliver trætte, og selvom den har været dyr kan den være ret ulækker med støvmider, ødelagte fjedre, pletter og andet sjov. 

Anmeld Citér

23. marts 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Lige med madrasser ville jeg også købe ny kontra brugt.. og jeg har egentlig haft god erfaring med Ikeas madrasser (dog ikke de helt billige).

Anmeld Citér

23. marts 2024

Lje

MamaGulloev skriver:

Jeg skal til at have ny seng, og skal derfor også have en ny madras. 140x200 cm.

Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge? Kom med alle jeres råd!

Den skal gerne være god at ligge på, men ikke for hård. Og også gerne lidt budget-venlig, da jeg ikke har alverden at gøre godt med. 

Hvad ville I gå efter?

Jeg havde aldrig købt et dyrt mærke i en brugt madras. Aldrig om jeg gad ligge i andres sved, kropsvæsker og støvmider derhjemme hvor jeg sover 99% af mine nætter. 

IKEAs madrasser (den havde jeg de første 10 år efter jeg flyttede hjemmefra) eller en god madras fra Jysk. Evt. deres outlet. Der fandt vi en god madras til sommerhuset. Sat godt ned fordi det var den sidste. 

Kig på deres hjemmesider og ta' ud og prøv. Det vil være min bedste anbefaling. 

Vh.

Anmeld Citér

23. marts 2024

B&J

Altså vores er fra jysk og super glade for dem vi var ude og putte i dem og fandt lige den der passede til os og vi havde heller ikke mange penge men den er perfekt 

Anmeld Citér

23. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vores gamle madras var fra Jysk og vi havde den i 13 år. Man kunne selvfølgelig se at den var brugt, men uden sætninger. Nu lever den videre i sommerhuset og er stadig rigtig fin at sove i. Det var en af deres 'gold' madrasser, så ikke den billigste, men bestemt heller ikke dyr. Jeg ved også at dem fra ikea har fået rigtig gode anmeldelser i test. Så for 5000 kan du helt sikkert få en god madras en af de steder. 

Anmeld Citér

23. marts 2024

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Vi har den her latex-madras fra Ikea (i netop 140X200) og den er vi meget tilfredse med.

https://www.ikea.com/dk/da/p/mausund-naturlatexmadras-medium-natur-30372720/#content

Vi har haft den i 4,5 år nu. Den koster præcis 4999.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.