Celleforandringer CIN2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. marts 2024

Anonym trådstarter

Jeg har fået konstateret celleforandringer i det, som hedder CIN2. Det er kategoriseret som moderate forandringer. 
Jeg kan nu vælge om jeg vil vente 6mdr og få taget en ny prøve, da det er normal procedure og at hvis det evt. bliver til kræft, så vil der gå lang tid. 
jeg kan også vælge keglesnit. Keglesnittet erman, som jeg forstår det, kun tilbageholdende med hvis patienten er ung og planlægger graviditet, da det vil øge risikoen for tidlig fødsel. Jeg er 38 og har tre store børn og planlægger ikke flere  

Alligevel er jeg i syv sind Er der nogle af jer, der har fået foretaget operationen og evt. kan fortælle om den og dagene efter? Er man sygemeldt? Jeg er pædagog i en vuggestue, som sideinfo. 

håber på nogle gode råd og måske erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2024

Anonym

Først og fremmest så får du lige et virtuelt kram med på vejen

Jeg har haft celleforandringer og fået foretaget et keglesnit. Det var ukompliceret og blev foretaget ved en gynækolog.

Jeg blev bedøvet indvendig og det nev. Men mærkede intet bagefter. Blødte en smule og var hjemme på selve dagen. Var på arbejde igen dagen efter. Tog måske et par panodiler, men mindes ikke, at det var værre end det.

Efterfølgende skal man til to nye SMEAR test for at tjekke, om alt er fjernet. De ligger vist med 1/2 års mellemrum…mener jeg Det er bedst, hvis området kan fjernes som en “ring”, det gør det lettere at fjerne og tjekke, at alt er taget. Og hvis du ikke planlægger flere børn, så kan de tage lidt mere end, hvis du planlægger flere børn.

Anmeld Citér

17. marts 2024

Tullebadulle

Jeg var ikke sygemeldt. Det var ikke slemt - jeg ville få det fjernet. 

Anmeld Citér

17. marts 2024

Anonym

Klart få det fjernet. Hvis det kræver sygedage eller gør ondt bagefter er det ingenting ift hvis det skulle udvikle sig til kræft. 

Anmeld Citér

17. marts 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Jeg var ikke sygemeldt. Det var ikke slemt - jeg ville få det fjernet. 

Så du ville gå med at få det fjernet selvom man også kan vente 6mdr?

Anmeld Citér

17. marts 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Først og fremmest så får du lige et virtuelt kram med på vejen

Jeg har haft celleforandringer og fået foretaget et keglesnit. Det var ukompliceret og blev foretaget ved en gynækolog.

Jeg blev bedøvet indvendig og det nev. Men mærkede intet bagefter. Blødte en smule og var hjemme på selve dagen. Var på arbejde igen dagen efter. Tog måske et par panodiler, men mindes ikke, at det var værre end det.

Efterfølgende skal man til to nye SMEAR test for at tjekke, om alt er fjernet. De ligger vist med 1/2 års mellemrum…mener jeg Det er bedst, hvis området kan fjernes som en “ring”, det gør det lettere at fjerne og tjekke, at alt er taget. Og hvis du ikke planlægger flere børn, så kan de tage lidt mere end, hvis du planlægger flere børn.

Tusinde tak

så du ville anbefale at få det væk, selvom jeg principielt kan centr 6mdr? I mit hoved tænker jeg: jamen det skal da bare væk! Men ved ikke om det er forker

Anmeld Citér

17. marts 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Så du ville gå med at få det fjernet selvom man også kan vente 6mdr?

Hvorfor skulle du vente?

ja jeg ville klart få det væk

Anmeld Citér

17. marts 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Hvorfor skulle du vente?

ja jeg ville klart få det væk

Jamen det ved jeg jo egentlig heller ikke fordi det var det gynækologen først planlagde, måske? - at afvente 6mdr. Men altså… min første indskydelse var jo netop: hvorfor? 
jeg tænker at med alle jeres råd om, blot at gøre det, hjælper mig til at netop tage den beslutning. 

Anmeld Citér

17. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg ventede 6 måneder og der var forandringerne gået i sig selv igen

Anmeld Citér

17. marts 2024

Tullebadulle

Overvej en hpv vaccine. Det skulle hjælpe med at det ikke kommer igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.