forskel på venner og bekendte for voksen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2024

Anonym

For mig er venner dem jeg kan ringe til når det hele vælter. Det er de to personer som var der for mig da min mand blev alvorligt syg i efteråret.

Nære bekendte er dem jeg skriver kort med i forskellige anledninger fx fødselsdag og hvor vi snakke rom at mødes men det aldrig bliver til noget.

Bekendte er studiekammerater og kollegaer som jeg snakker med på studiet/job men ikke derudover.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2024

Anonym

Måske det lyder lidt kliché artigt, men mine nære venner, er dem der ville hjælpe mig med at begrave liget, hvis behovet nogensinde sku opstå

Min ældste veninde, har jeg kendt hele livet (vores forældre er venner)

Den næste ældste har jeg kendt i snart 36 år.

Og de "sidste" er kommet dryssende til siden 2001.

Jeg har mødt dem endten gennem arbejde, eller ungernes veninders forældre. Nogen af dem ser jeg enkeltvis, de 5 af dem er en "gruppe". Men det bedste er, at de alle sammen, sagtens ka hygge sig sammen, og har lært hinanden at kende gennem mig.

Bekendt er folk jeg godt ka lide, og som jeg snakker "fast" med, til sociale sammenhæng, og som ka udvikle sig til venner.

Kollegaer ka være mange ting, men som regel er det mest nogen jeg bruger til faglig sparring. De fleste ka jeg godt lide, andre er jeg dybt uenig med. Og det er helt ok med mig. 

Nu er jeg lige startet nyt arbejde, og der kender jeg af gode grunde, ik rigtig folk endnu. Men de virker super rare��

Anmeld Citér

17. marts 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Venner er dem jeg kan fortælle alt og få ærlige meninger. Dem jeg kan græde ved. I mit tilfælde er det faktisk tre af mine kolleger og så har jeg en bedste veninde udenfor. Mine to svigerinder er nærmest også veninder. 
bekendte er folk, som jeg har mødt gennem mine børn, arbejde og sådan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.