Hej alle 
Jeg er gravid og er 4+0, så det er jo meget tidligt, men jeg er bare så glad for, at det er lykkes. Jeg vil så gerne tale meget om det og bare glæde mig rigtig meget.
Min mand er dog lidt mere tilbageholdende med at glæde sig- han siger, at vi jo ikke ved, om det bliver til noget. Og han er bange for, at vi bliver for skuffede, hvis vi glæder os for meget. Han vil gerne lige forbi 12. uge, før han tør tro mere på det.
Jeg forstår ham også godt, og jeg tror også han siger det, fordi han gerne vil undgå, at jeg bliver alt for ked af det, hvis det ikke går godt. Men jeg tror altså, at jeg vil blive lige så ked af det, uanset om jeg har tilladt mig selv at glæde mig eller ej. Men nu kan jeg godt føle mig lidt forkert i at tro så meget på det og glæde mig så meget - er der nogle, der kan genkende det?
Jeg kunne godt tænke mig at overbringe nyheden til mine søstre her i weekenden, hvor jeg laver en lille gave til dem hver, hvor der indeni står, ’Tillykke, du skal være moster
’ - og så lægge en graviditetstest ved. Men det synes min mand ikke er så god en ide, når jeg er så kort henne og det stadig er usikkert.
Jeg havde bare lige brug for at dele det med jer- måske kan vi spejle os lidt i hinanden. Er der andre, hvor I har reageret forskelligt i forhold til jeres partner?
Anmeld
Citér