Anonym skriver:
Jeg har nu været i et forhold med den samme i 18 år.
Starten var selvfølgelig vild, forelskelsen bangede deruda', men her 18 år senere, føler jeg, at vi lever et liv i parallel.
Børnene er i fokus og det er dem, der giver gejsten i hverdagen. Jeg får ingen af konen og så snart børnene er puttet, går vi hver til sit.
Når jeg ser mine veninder og venner i forhold, så føler jeg deres kærlighed. Den er varm og dejlig og jeg misunder dem virkelig meget.
Nogle af dem har været sammen længere end os.
Er det bare mig? Eller er det normalen og ser jeg bare 'lyspunkterne' i de andre forhold bevidst?
Jeg har været sammen med min mand i godt og vel 28 år, hvor vi har været gift i de 24 af årene.
Vi har tre børn, efterhånden store. Den ene er flyttet hjemmefra 
Men det jeg har lært i vores ægteskab, det er at kommunikation er vejen frem. Min mand kan på ingen måder læse mine tanker, selvom jeg efterhånden syntes han burde kende mig godt nok til det.
Dertil, så går alle forhold op og ned. Det kan ikke være anderledes. Nogle gange er det ren "leverpostej og drift" og andre gange kan man mærke forelskelsen helt ind i knoglen - og det er skønt, når det passer med at vi begge har det sådan på samme tid.
Parterapi kan sagtens være vejen frem, men det kan også være jævnlige hjemme-date-aftener, ude aftner, eller bare dage hvor man lige får hanket op i sig selv og giver lidt kærlighed til sin partner, også selvom det måske ikke gives tilbage 1:1.
Selvfølgelig skal et forhold ikke altid bare være "grå-vejr" - men med børn, så er der bare ufattelig meget drift, og vi skal lige, og lige og lige....
Du skal også spørge dig selv: Hvad gør jeg for at kærligheden blomstre? Venter jeg bare på at min partner gør noget, eller gør jeg selv noget aktivt? Åbner jeg munden, eller lider i stilhed?
De små ting i hverdagen, kan betyde så uendelig meget - at få kaffen serveret, eller ens ynglingsslik med hjem fra indkøbsturen, et spontant kys, eller kram. En der kommer med tæppet om aftenen, når man er sønderbombet af dagens pligter.
Nå, men konklusionen for mig er: Intet er ren forelskelse hele tiden. Det kræver arbejde og især kommunikation.
Så tal med din hustru - hun har måske noget på hjertet!