Telefon-ur til store børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. marts 2024

SK85

Vores 8-årige skal til at gå hjem fra skole selv imens jeg kører hjem fra arbejde og henter den lille. Jeg er altså på telefonen og vil at han kan komme i kontakt med mig (og hans far), når han er alene ude i verden.

Men hvilket ur skal man købe? Jeg ved intet om det.

Det er noget med at der er nogle der har en gps, så man kan se hvor han er (hvilket jeg jo kun ville tjekke, hvis ikke han var kommet hjem).

Nogle der har nogle anbefalinger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2024

Tullebadulle

Vore søn har Apple Watch og en iPhone SE

Anmeld Citér

3. marts 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis han skal kunne ringe/skrive fra uret uanset hvor han er, så skal den have simkort / e-sim.

Anmeld Citér

3. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn har applewatch der kan du se placering under find min iPhone. 

Anmeld Citér

3. marts 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Mine børn har xplora og kan ikke anbefales, men svært at finde alternativer uden man skal have en mobil tilkoblet til uret, så er marked altså desværre ikke så stort

Her er reglen at man skal kunne skrive og læse ret så godt, inden man får en mobil, så det regner vi først er tidligst fra de 10 år

Apple Watch til en 8 årige plus iPhone altså er det bare mig eller er det nogle voldsomme værdier at lade en 8 årige gå rundt med ?

Anmeld Citér

3. marts 2024

Tullebadulle

Mine børn har xplora og kan ikke anbefales, men svært at finde alternativer uden man skal have en mobil tilkoblet til uret, så er marked altså desværre ikke så stort

Her er reglen at man skal kunne skrive og læse ret så godt, inden man får en mobil, så det regner vi først er tidligst fra de 10 år

Apple Watch til en 8 årige plus iPhone altså er det bare mig eller er det nogle voldsomme værdier at lade en 8 årige gå rundt med ?

Min søn har diabetes = skal have telefon på sig der modtager data fra sensor på armen på hvad blodsukkerniveauet er. Telefonen giver alarmer ved højt og lavt blodsukker. Han har derfor haft iPhone se (vores aflagte) fra 6 års alderen. Han er 10 nu og har lige fået min 11’er da jeg har fået 15’. 

Applewatch er også mit aflagte, når jeg fik en nyere model, så det var tre år gammelt, da han fik det. 

Men ja… det er da dyre ting de er dog ikke blevet smidt væk endnu. Og vi har beskyttelse på.

Anmeld Citér

3. marts 2024

Flnad84

Min datter på 9 år har xplora go3 - fandt det på tilbud til 300 kr og det fungerer helt fint til formålet.

Hun har forældres og brødres mobilnumre tastet ind samt mit arbejdsnummer. Og så er det sat på skoletilstand imens hun er i skole dvs der kan det ikke bruges.

Anmeld Citér

3. marts 2024

Lje

Vores 8-årige skal til at gå hjem fra skole selv imens jeg kører hjem fra arbejde og henter den lille. Jeg er altså på telefonen og vil at han kan komme i kontakt med mig (og hans far), når han er alene ude i verden.

Men hvilket ur skal man købe? Jeg ved intet om det.

Det er noget med at der er nogle der har en gps, så man kan se hvor han er (hvilket jeg jo kun ville tjekke, hvis ikke han var kommet hjem).

Nogle der har nogle anbefalinger?

Vi bruger et ur fra Xplora til præcis samme formål til vores søn, der går i 2. klasse. Der er lagt numre ind til nærmeste familie. Og jeg har købt et billigt abonnement hos TELIA og smidt deres SIM-kort i.

Det fungerer super fint. Han ringer, når han går fra SFO og ringer, når han er kommet hjem (der er 300 meter).

Den bedste og billigste løsning for os. Jeg fandt i øvrigt uret på tilbud til 600 kr.

Vh. 

Anmeld Citér

3. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har xplora play5, og det fungerer rigtig fint

Anmeld Citér

4. marts 2024

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min søn på 8 har xplora 6 Fandt på tilbud Blackfriday - det fungerer super 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.