Sex efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.365 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2024

Anonym trådstarter

Hvornår er underlivet/sexlivet normalt igen efter en fødsel? Kan det blive normalt igen? Hvordan var det for jer?

Det er 3 måneder siden jeg fødte. Jeg har efter fødslen fået en slap bækkenbund, hvilket giver kæmpe problemer i mit sexliv. Jeg laver Knibeøvelser dagligt indtil videre uden effekt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2024

Anonym

Uh det er så forskelligt, nogen har sex efter en uge og andre et år.

Efter første barn havde vi sex efter 8 ugers undersøgelsen og det samme med andet barn, jeg har været klar før men har gerne vil være sikker på det hele var okay. 

Første gang vi havde sex efter første barn kunne jeg intet mærke, det kom færdig efter anden gang. Efter andet barn gjorde det ondt på mig så der ventede vi 14 dage ekstra også har det virker normalt

Anmeld Citér

2. marts 2024

Anonym

Begge gange efter 8 ugers undersøgelsen 

Har du været forbi en fagperson, der kan fortælle dig om du laver øvelserne korrekt/har fat i de rigtige muskler?

Sexlivet er nok altid noget man skal arbejde lidt på, at få ordentlig op at køre igen. Kroppen er anerledes, følelsen under akten kan være anerledes.
For mig er sex blevet MEGET bedre efter fødslen/fødslerne. Jeg har letter ved at få orgasme og orgasmerne er bedre, men det har begge gange krævet lidt overvindelse, mentalt, for mig at komme igang igen. Især førstegang, hvor jeg fik en andengradsbristning og dermed også mange flere sting end anden gang, hvor det kun var kosmetisk

Så mit råd: søg læge eller anden fagperson, de kan nok hjælpe dig på vej

Anmeld Citér

3. marts 2024

Anonym

Vi var i gang igen efter 1 uge med den første. Der har altid været nogle blødningsfrie perioder efter fødslen, hvor vi så har sexet, og når det så var helt slut med blod, var vi i gang som vi plejede

Jeg har født vaginalt 4 gange nu, og alt er som før dernede

Anmeld Citér

3. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hos mig var bækkenbunden ikke normal efter første fødsel. Der skulle gå 7 år og det par børn mere før jeg fik lov at få gjort noget ved det. Efter første fødsel var min syning gået op og bristning var ikke helet. 

Jeg har flere gange undervejs fået at vide at det bare er sådan når man har født, så kunne man ikke regne med at ligne en 18- årig

Jeg fandt heldigvis en forstående læge efter 3. Fødsel som henviste til rekonstruktion og gynækologisk fysioterapeut. Selv om jeg altid har lavet kmibeøvelser viste det sig at jeg gjorde det helt forkert. Efter et par besøg var der markant bedring og jeg kniber nu korrekt og har næsten normal funktion

Anmeld Citér

3. marts 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Alle gange har vi først når blod og barselsflåd er helt stoppet (fordi jeg synes det er klamt)..

så mellem5-8 uger efter har vi haft sex igen, og har aldrig oplevet nogen ændringer/forandringer og manden kan ikke mærke forskel heller

Anmeld Citér

4. marts 2024

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Jeg vil tage imod jeres råd, og få kontakt til en fagperson.

Anmeld Citér

4. marts 2024

Anonym

Vi havde sex 10 dage efter fødsel.

Jeg vil dog sige, at jeg de første mange gange også følte mig lidt slap, min læge anbefalede mig dog disse knibeøvelser.

Hver gang jeg ammede skulle jeg lave 10 knibeøvelser efter hinanden og derefter en lang som varede i 10 sekunder.

Det var en god huskeregel at gøre ved hver amning for mit vedkommende.

Jeg synes faktisk det gik ret hurtigt efter at jeg begyndt med knibe øvelserne at føle mig normal og vil sige at sex er for mig blevet MEGET bedre efter fødsel

Anmeld Citér

4. marts 2024

Anonym trådstarter

Jeg føler mig ikke bare lidt slap, men kan næsten ikke mærke min kæreste. Han har det på samme måde. Det skræmmer mig helt vildt, og jeg er virkelig bange for at jeg ikke kommer til at have et sexliv igen efter at have født vaginalt.

Det mærkelige ved det er, at jeg på papiret har haft en nem, men meget hurtig fødsel, og ifølge lægerne kun har fået en 1 grads bristning. Jeg er næsten ikke blevet syet. Alligevel føles mit underliv helt anderledes. Jeg var ret stram før, og havde lavet knibeøvelser gennem hele graviditeten.

Anmeld Citér

4. marts 2024

fehår

Anonym skriver:

Jeg føler mig ikke bare lidt slap, men kan næsten ikke mærke min kæreste. Han har det på samme måde. Det skræmmer mig helt vildt, og jeg er virkelig bange for at jeg ikke kommer til at have et sexliv igen efter at have født vaginalt.

Det mærkelige ved det er, at jeg på papiret har haft en nem, men meget hurtig fødsel, og ifølge lægerne kun har fået en 1 grads bristning. Jeg er næsten ikke blevet syet. Alligevel føles mit underliv helt anderledes. Jeg var ret stram før, og havde lavet knibeøvelser gennem hele graviditeten.

Hvor længe er det siden, du har født?

Jeg følte mig "større" i et godt stykke tid efter min fødsel og havde sværere ved at mærke min mand. Der gik nok et års tid, før alt var helt normalt igen. Her 4 år efter er sexlivet bedre end nogensinde, og jeg føler mig fint stram igen. 

Men det krævede knibeøvelser - og tid. Desværre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.