Hvornår er det bedste at tag en graviditets test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.103 visninger
12 svar
7 synes godt om
21. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej 

jeg ville høre jeres erfaring med graviditet test ��

sagen er den at jeg har i de sidste par dag taget en til to test i døgnet. ( i know jeg har et problem med graviditets test) 

men min menstruation burde komme i morgen og derfor ved ikke om jeg skal prøve at tag endnu en test der måske med min claer blue digtal test eller om jeg skal gemme den til når der er gået lidt længere tid.

Hvad er jeres erfaring ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Har de andre tests været negative?

Hvis du er gravid, vil du i langt, langt de fleste tilfælde kunne teste fint positiv på dagen for udebleven menstruation. Om du skal ofre en digital test på dette er jo op til dig.

Anmeld Citér

21. februar 2024

Darling

Ville gemme den digitale, hvornår havde du ægløsning? hvis du forventer mens i morgen ville jeg ikke teste mere medmindre den selvfølgelig udebliver.

Jeg har altid selv testet fra 3+0 fordi jeg ikke kan lade være

Anmeld Citér

21. februar 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Det lyder ude fra det du skriver at de andre test har været negative. Jeg vil råde dig til at gemme den digitale test. Hvis din menses ikke kommer imorgen så test dagen efter forventet menses.

Anmeld Citér

22. februar 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvorfor ikke bare vente til du er gået over tid? Du stresser din krop unødvendigt og risikere, at der går længere tid før du bliver gravid

Anmeld Citér

22. februar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
MoarHvidovre skriver:

Hvorfor ikke bare vente til du er gået over tid? Du stresser din krop unødvendigt og risikere, at der går længere tid før du bliver gravid

Altså … jeg er enig med dig i at det kan virke fjollet og som spild af tid, tanker og penge at vold-teste så meget som TS beskriver. Det ved hun sikkert også godt. Men at der skulle være en sammenhængen mellem antal tests og så hvor længe der går før TS bliver gravid, det er altså noget gevaldigt sludder … 

Anmeld Citér

22. februar 2024

MoarHvidovre

StortOgSmåt skriver:

Altså … jeg er enig med dig i at det kan virke fjollet og som spild af tid, tanker og penge at vold-teste så meget som TS beskriver. Det ved hun sikkert også godt. Men at der skulle være en sammenhængen mellem antal tests og så hvor længe der går før TS bliver gravid, det er altså noget gevaldigt sludder … 

Det er jeg ikke enig i. Hvis man stresser sin krop unødvendig med masser af test kan man risikere, at kroppen bliver så stresset, at man ikke blive gravid med det samme. Jeg skriver ikke, at det er sådan, men at man kan risikere, at det er sådan

Anmeld Citér

22. februar 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
MoarHvidovre skriver:

Det er jeg ikke enig i. Hvis man stresser sin krop unødvendig med masser af test kan man risikere, at kroppen bliver så stresset, at man ikke blive gravid med det samme. Jeg skriver ikke, at det er sådan, men at man kan risikere, at det er sådan

Så hvis man er gravid og tester meget så risikerer man at miste barnet? Det har jeg alligevel aldrig hørt før....

Anmeld Citér

22. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Seldomseen skriver:

Så hvis man er gravid og tester meget så risikerer man at miste barnet? Det har jeg alligevel aldrig hørt før....

Det var da godt nok en overfortolkning af hvad hun skrev. 
hun skriver jo helt simpelt at man unødvendigt stresser kroppen og når ens krop er under stres kan det gøre at der går længere før man opnår en graviditet - den stres der omtales er altså en generel stress tilstand der tales om og det er ligemeget om den udløses af man tester 10 gange dagligt, overarbejde eller hvad der nu ellers kan stresse folk. Det hun prøvede at sige var jo egentlig bare at stres = dårligt når man vil opnå en graviditet.. 

hvor du læser noget om at miste et barn det kan jeg virkelig ikke se nogen steder så den har du vidst virkelig fejl læst..

Anmeld Citér

22. februar 2024

MoarHvidovre

Seldomseen skriver:

Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev, at hvis ens krop stresser kan man godt være længere tid om, at blive gravid. Hvis man tester hele tiden stresser man ens krop. Jeg skrev ingen steder, at man mister barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.