Storbyferie i uge 28?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.965 visninger
17 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej. Er lige nu gravid i uge 19 og har der fint. Overvejer en tur til New York i uge 28, som en sidste kærestetur. Har desværre ikke mulighed for at tage afsted før.

Hvad siger I, er det en dårlig ide med storbyferie så sent? Kan man stadig få noget ud af det, eller risikerer man bare at ligge på hotelsværelset uden at orke noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2024

Anonym

Det er umuligt at svare på, for det kommer helt an på hvordan DU har det i din graviditet. Og det er svært at spå om allerede nu, for mig personligt har jeg haft bækkenløsning i mine graviditeter som ramte omkring uge 20, så for mig havde det været no go. Kender dog flere som har været fint aktive helt frem til fødsel

Anmeld Citér

20. februar 2024

Anonym

Du skal sikre dig at du overhovedet må komme med flyet - efter uge 29 kræver det lægeerklæring. Nogle selskaber har deres egne regler - særligt på de lange ture. 

Anmeld Citér

20. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal sikre dig at du overhovedet må komme med flyet - efter uge 29 kræver det lægeerklæring. Nogle selskaber har deres egne regler - særligt på de lange ture. 

det er heldigvis ikke noget problem det er kun om jeg får noget ud af det

Anmeld Citér

20. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej. Er lige nu gravid i uge 19 og har der fint. Overvejer en tur til New York i uge 28, som en sidste kærestetur. Har desværre ikke mulighed for at tage afsted før.

Hvad siger I, er det en dårlig ide med storbyferie så sent? Kan man stadig få noget ud af det, eller risikerer man bare at ligge på hotelsværelset uden at orke noget?

Det er så svært at svare på. For det er forskelligt hvordan man "rammes" som gravid. 

Jeg gik 13 km om dagen på en tur da jeg var i uge 30. Og det var helt ok. 

Anmeld Citér

20. februar 2024

Pb18

I min første graviditet ville det ikke have været et problem, i min anden var jeg på det tidspunkt enormt begrænset. 

Men man kan sige, worst case, så er New York ikke det værste sted at tage hen, da der er masser af gode hospitaler tæt på i modsætning til eksempelvis en lille græsk ø, hvor hospitalerne kan være af noget mere tvivlsom kvalitet 

Anmeld Citér

20. februar 2024

Optimom

Profilbillede for Optimom

God ide med en kæreste tur. Men måske sæt forventninger lidt ned, så det er plads til lidt ekstra hvile og knap så lange gå ture. Men det kan man jo også sagtens i de fleste storbyer. God mad og oplevelser skal I nok få

Anmeld Citér

20. februar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som flere skriver, er det jo vanskeligt at vide hvordan du har det. Jeg har haft det fint i mine graviditeter og levet som normalt, så jeg synes at en rejse lyder som en skøn idé

Anmeld Citér

21. februar 2024

Anonym

det er heldigvis ikke noget problem det er kun om jeg får noget ud af det

Det var da heldigvis godt for dig at du kan flyve uanset hvad og hvordan din graviditet forløber. Men ingen kan spå om hvordan din graviditet går og om du vil få noget ud af en tur til NY i uge 28 da ingen kan svare på hvordan du eller baby har det til den tid.

Anmeld Citér

21. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var da heldigvis godt for dig at du kan flyve uanset hvad og hvordan din graviditet forløber. Men ingen kan spå om hvordan din graviditet går og om du vil få noget ud af en tur til NY i uge 28 da ingen kan svare på hvordan du eller baby har det til den tid.

Fornemmer en lidt tyk ironi i din første sætning. Jeg har ikke skrevet jeg kan flyve uanset hvordan min graviditet forløber. Jeg skrev, at det ikke var noget problem at komme med flyet sådan generelt, flyselskabet kræver intet før uge 35. Men ja, ligesom jeg kan brække benet, kan der opstå noget som følge af graviditet, der gør mig ude af stand til at rejse. Sidstnævnte er naturligvis mere sandsynligt, men ikke desto mindre dækker forsikringen ens.

Så - formålet var egentlig bare at høre folks perspektiver og måske erfaringer, jeg er fuldstændig med på præmissen om at graviditeter kan være forskellige, og at jeg ikke ved hvordan jeg har det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.