Huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2024

Orkide321

Anonym skriver:

Jeg kan mærke i maven, at jeg blir simpelthen nødt til at byde på hus nr 1. Dét der er en skuffesag og hvor der er meget aktivitet omkring. Det er SÅÅ flot og der er så mange ting ved det hus med wauw faktor, meget mere end man kan forvente

Kan jeg ringe til ejendomsmægleren i morgen tidlig og bede om en ny fremvisning og herefter sige at jeg gerne vil byde? Eller ville I alliere jer med en fagperson inden? Som sagt er jeg bange for at huset går til anden side

Jeg er uddannet ejendomsmægler, og i corona tiden hvor det gik rigtig stærkt. Der bød mange efter 1. Fremvisning og da købsaftalen er underskrevet så kan du med din købersmægler lave et forbehold for at du besigtiger ejendommen med en byggesagkyndig. 

idag hvor det ikke går ligeså stærkt, så kan du nu efter du ved det er noget for dig kontakte en byggesagkyndig og se huset nr.2 gang og derefter byde på huset (især hvis byggesagkyndig finder noget på ejendommen der ikke står i tilstandsrapporten)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Lige som med alle andre forelskelser, så er det godt liiige at træde på bremsen, før det ender galt. 

Du skal helt sikkert få fat i en fagperson, for det er DYRT at købe et hus, der har en eller flere fejl, som du ikke har tænkt på eller helt kender omfanget af (herunder prisen for at fikse det). Aftal en fremvisning mere, men kontakt også en kyndig vejleder. 

En køberrådgiver kan både være en mægler (ikke sælgers) eller en advokat, der kigger papirerne igennem.

Anmeld Citér

20. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan mærke i maven, at jeg blir simpelthen nødt til at byde på hus nr 1. Dét der er en skuffesag og hvor der er meget aktivitet omkring. Det er SÅÅ flot og der er så mange ting ved det hus med wauw faktor, meget mere end man kan forvente

Kan jeg ringe til ejendomsmægleren i morgen tidlig og bede om en ny fremvisning og herefter sige at jeg gerne vil byde? Eller ville I alliere jer med en fagperson inden? Som sagt er jeg bange for at huset går til anden side

Vi har lige solgt vores hus for et par uger siden og her var der også flere interesserede. Når du er meget interesseret ville jeg ringe og bede om en ny fremvisning, så du viser, at du stadig er interesseret efter den første fremvisning. 

Vi havde netop flere der bad om endnu en fremvisning, så da vi på den måde vidste at flere var interesserede, ventede vi med at sælge til de alle havde fået en fremvisning mere og kunne komme med et bud. Hvis ikke andre havde bedt om endnu en fremvisning, havde vi nok bare solgt til de første, der bød. Vi var faktisk stort set enige med dem, men så var der nogle andre der også ville se huset igen, så vi ventede med at indgå en aftale til de havde set huset igen og vi endte faktisk med at sælge til de sidste, der så huset igen.

Så viser du interesse vil sælger formentlig vente på dit bud, selv om der måske er andre interesserede. Når du siger at det er et skuffesalg, så haster det nok ikke for sælger med at få solgt så de kan sikkeret godt vente på dit bud så længe de ved at du er interesseret.

Anmeld Citér

20. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg prøver desperat at finde en byggesagkyndig i Sønderjylland men det er ikke lykkedes mig at finde nogen endnu

Anmeld Citér

20. februar 2024

Orkide321

Anonym skriver:

Jeg prøver desperat at finde en byggesagkyndig i Sønderjylland men det er ikke lykkedes mig at finde nogen endnu

Hvad med de her? Byggesagkyndigsyd

Anmeld Citér

20. februar 2024

Anonym

Enig med de andre, pas på med forelskelse - kærlighed gør blind. Vi købte vores hus som bare ramte plet på alle knapper - troede vi i hvert fald. Vi var førstegangs købere, kendte ingen håndværkere men havde min far med 2.gang - troede at han måske vidste lidt om huse generelt.

På overfladen var huset virkelig godt, men efter et par år kom problemerne væltende, forsikringen dækkede intet, og alt det vi IKKE havde ønsket af bøvl og dyre ombygninger er vi endt med at skulle igennem.

Så altså, en erfaren håndværker eller byggesagkyndig med ud og tjekke inden du køber katten i sækken

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.