Huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.737 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2024

Anonym trådstarter

Hjælp mig please

Jeg er heelt grøn på huskøbs fronten og har i dag været ude for at se to huse. De er virkelig flotte hver især og jeg kan se mig selv i begge huse hvad pokker gør jeg nu. Jeg er godkendt af banken så det er ikke et problem. Jeg er bange for at særligt det ene hus, blir solgt foran næsen på mig..

Jeg har ikke hus kyndige folk i min omgangskreds, som jeg kan tage med ud og kigge igen. Hvad gør jeg? Skal jeg kontakte en byggesagkyndig, skal jeg i stedet kontakte en købers mægler eller hvad er smartest at gøre? ��

Mægler siger, at skuffesagen er der stor aktivitet om. Jeg ved, at det er et kendt salgstrick men jeg tror desværre, at det er rigtigt ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hjælp mig please

Jeg er heelt grøn på huskøbs fronten og har i dag været ude for at se to huse. De er virkelig flotte hver især og jeg kan se mig selv i begge huse hvad pokker gør jeg nu. Jeg er godkendt af banken så det er ikke et problem. Jeg er bange for at særligt det ene hus, blir solgt foran næsen på mig..

Jeg har ikke hus kyndige folk i min omgangskreds, som jeg kan tage med ud og kigge igen. Hvad gør jeg? Skal jeg kontakte en byggesagkyndig, skal jeg i stedet kontakte en købers mægler eller hvad er smartest at gøre? ��

Mægler siger, at skuffesagen er der stor aktivitet om. Jeg ved, at det er et kendt salgstrick men jeg tror desværre, at det er rigtigt ��

Hvordan ser tilstandsrapporten ud? Er der nogen røde anmærkninger? Vi brugte en gennem vores forsikring til at tjekke tilstandsrapport og papirer igennem. 

hvis der ingen røde anmærkninger er så ville jeg ikke tvivle med at byde på det.

Anmeld Citér

19. februar 2024

Anonym trådstarter

Hvordan ser tilstandsrapporten ud? Er der nogen røde anmærkninger? Vi brugte en gennem vores forsikring til at tjekke tilstandsrapport og papirer igennem. 

hvis der ingen røde anmærkninger er så ville jeg ikke tvivle med at byde på det.

Der er et par røde anmærkninger, som jeg naturligt nok ikke helt selv kan gennemskue men udover de to, så ser det fornuftigt ud.. 

Anmeld Citér

19. februar 2024

Optimom

Profilbillede for Optimom

Det er altid godt ikke kun at forelske sig i et hus - hvis man kan lade være Så er man i en bedre forhandlingsposition.

Du kan godt komme med et bud og starte med at forhandle prisen. Det er ikke bindende for du har skrevet under. Og det er helt normalt med forbehold for bemærkninger fra byggesagkyndig og advokat.

Jeg kan helt sikkert anbefale at du starter med at finder en byggesagkyndig og tager med på gennemgang af huset. Selv hvis han ikke finder noget nyt, kan han forklarer de bemærkninger, der allerede er i tilstandsrapporten og komme med overslag til hvad forbedringer/udbedring koster. Så er du også klogere på din økonomi efter evt overtagelse.

Held og lykke med huskøb

Anmeld Citér

19. februar 2024

Anonym trådstarter

En byggesagkyndig er ikke det samme som købers mægler vel? Hvis jeg Googler, så står der ofte lidt det samme. Skal bare sikre mig, at det er en reel byggesagkyndig, jeg får fat i men bør vel efterfølgende også få en købers mægler? 

Anmeld Citér

19. februar 2024

Orkide321

Anonym skriver:

En byggesagkyndig er ikke det samme som købers mægler vel? Hvis jeg Googler, så står der ofte lidt det samme. Skal bare sikre mig, at det er en reel byggesagkyndig, jeg får fat i men bør vel efterfølgende også få en købers mægler? 

Nej.. byggesagkyndig er en der gennemgår bygningen og dennes fejl/mangler og er obs på eventuelt ulovlige installationer. 
købersmægler, er en køberrådgiver som gennemgår handlens dokumenter med dig.

Anmeld Citér

19. februar 2024

Anonym

Vi har købt hus to gange og har ikke haft en byggesagkyndig med nogle af gangene, men min svigerfar er håndværker og har været med ude og se husene inden vi har købt. 

Hvis vi skulle købe hus igen, havde vi nok taget en byggesagkyndig med. Da vi solgte vores første hus, viste det sig efterfølgende at der var en skjult skade, som ikke stod i tilstandsrapport. Køberne mente at vi havde skyld i det og mente at vi måtte være ansvarlige. Men der er jo selvfølgelig jura i sådan noget. Så så længe at man har fået lavet tilstandsrapport og tilbudt ejerskifteforsikring, er det ude af sælgers hænder. Og de havde selvfølgelig også haft mulighed for at tage en byggesagkyndig med, men da der var en anden køber, gik det meget hurtigt for dem. 

En køberrådgiver er en advokat som sørger for at alle dokumenter er i orden. Det har vi brugt begge gange, og de fandt flere ting som ikke var i orden, og som sparede os for mange tusind kroner og mere end prisen for advokaten kostede os. 

Hvis du vælger at ville give et bud, informerer du ejendomsmægleren, og han/hun står for kontakten med sælger. Hvis der er flere interesserede, kan det ende med en budrunde. Men der vil ejendomsmægleren informere om reglerne herfor

Anmeld Citér

19. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg kan mærke i maven, at jeg blir simpelthen nødt til at byde på hus nr 1. Dét der er en skuffesag og hvor der er meget aktivitet omkring. Det er SÅÅ flot og der er så mange ting ved det hus med wauw faktor, meget mere end man kan forvente

Kan jeg ringe til ejendomsmægleren i morgen tidlig og bede om en ny fremvisning og herefter sige at jeg gerne vil byde? Eller ville I alliere jer med en fagperson inden? Som sagt er jeg bange for at huset går til anden side

Anmeld Citér

19. februar 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

I dine sko ville jeg få en byggeteknisk rådgiver med ud at se huset / husene, og vurdere dem på stedet og ud fra tilstandsrapport og el-rapport eller hvad det er rapporterne hedder i dag.
Og derud over få en advokat til at læse de juridiske dokumenter igennem, og godkende købet. 

Anmeld Citér

19. februar 2024

Anonym trådstarter

Ville man kunne skrive under MEN med bank og advokatforbehold og så vente på de sagkyndiges vurdering efterfølgende?

Jeg ved ik hvor hurtigt sådan en bygnings sagkyndig kan rykke ud og stå på matriklen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.