GUL - Hvilke symptomer havde i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
19 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2024

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg er nervøs for, om jeg er gravid udenfor livmoderen.

Jeg har,  det sidste døgns tid, haft en konstant smerte helt ude i venste side af underlivet. Den bliver ikke mildere eller forsvinder, når jeg slapper af eller sover.

Når jeg googler (hvilket er dumt), synes jeg, at stedet nogenlunde svarer til æggestokken.

Hvilke symptomer oplevelse i, i forbindelse med en GUL?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2024

Anonym

Hvis du tror det er en gul synes jeg at du skal ringe til 1813 idag for at få afklaret om det skal afklares idag eller om de tror det er noget andet så du kan se egen læge i morgen. 

Anmeld Citér

15. februar 2024

Anonym

Hvor langt er du henne? 

Anmeld Citér

15. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor langt er du henne? 

Jeg er kun i 5. uge..

Anmeld Citér

15. februar 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Jeg er kun i 5. uge..

Jeg vil virkelig ikke gøre dig bange og bekymret men er nød til at være ærlig. 
Sidst jeg var gravid, det var i januar sidste år. Og det var en gul jeg oplevede. Det startet i uge 5 hvor jeg begyndte og bløde og have smerter i højere side. Lang historie kort, lige siden uge 5 til uge 8 var jeg tit til vagtlægen og nogle scanninger mm. Til sidst var jeg i uge 8 hvor jeg igen var til scanning og der var en god dygtig kvindelig læge der sagde at jeg var gravid udenfor livmoderen. Og bliv opereret samme dag. De fjernet min højere æggeleder fordi graviditet sad der desværre. 

Anmeld Citér

16. februar 2024

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Jeg vil virkelig ikke gøre dig bange og bekymret men er nød til at være ærlig. 
Sidst jeg var gravid, det var i januar sidste år. Og det var en gul jeg oplevede. Det startet i uge 5 hvor jeg begyndte og bløde og have smerter i højere side. Lang historie kort, lige siden uge 5 til uge 8 var jeg tit til vagtlægen og nogle scanninger mm. Til sidst var jeg i uge 8 hvor jeg igen var til scanning og der var en god dygtig kvindelig læge der sagde at jeg var gravid udenfor livmoderen. Og bliv opereret samme dag. De fjernet min højere æggeleder fordi graviditet sad der desværre. 

Jeg bløder ikke og oplever heller ikke feber..Men den konstante ømhed/smerte bekymrer mig.

Anmeld Citér

16. februar 2024

Love Angel

Mor til 4
Anonym skriver:

Jeg bløder ikke og oplever heller ikke feber..Men den konstante ømhed/smerte bekymrer mig.

Jeg havde heller ikke feber. 
og kan godt forstår din bekymring. Har du ikke søgt læge?

Anmeld Citér

16. februar 2024

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Jeg havde heller ikke feber. 
og kan godt forstår din bekymring. Har du ikke søgt læge?

Jo. Min læge siger, at jeg skal holde øje med smerterne i weekenden. Hvis de forbliver som de er, eller bliver værre, anbefaler hun at jeg ringer til 1813, med mistanke om en GUL

At jeg bliver scannet og får taget blodprøve.

Hvis de aftager, skal jeg istedet ringe til hende på mandag.

Hvor ondt gjorde det, da du oplevede din GUL?

Anmeld Citér

16. februar 2024

Love Angel

Mor til 4
Anonym skriver:

Jo. Min læge siger, at jeg skal holde øje med smerterne i weekenden. Hvis de forbliver som de er, eller bliver værre, anbefaler hun at jeg ringer til 1813, med mistanke om en GUL

At jeg bliver scannet og får taget blodprøve.

Hvis de aftager, skal jeg istedet ringe til hende på mandag.

Hvor ondt gjorde det, da du oplevede din GUL?

Okay, godt du kontaktede lægen. 
det forskelig hvordan man oplever smerterne. Har læst nogle de næsten besvimede mm. 
jeg oplevet dem som meget stærke smerter. Men oplevede også flere gange i løbet fra 5 uge og til 8 uge hvor det skiftevis i løbet af de uger at smerterne de aftager og forsvinder helt men det begynder igen. Og det samme gælder for blødning. 

Anmeld Citér

16. februar 2024

Anonym

Jeg har også oplevet en GUL. Havde blødning og temmeligt kraftige smerter. Var ikke i tvivl om at noget var galt. 

Kan du være forstoppet?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.