Arv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
17 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2024

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg kommer til at arve en sum penge - max 50.000. Min mand og jeg har ikke fællesøkonomi. Han tjener væsentlig mere end mig og har mulighed for at spare op af sin løn, det har jeg ikke. Derfor er det en stor ting for mig at kunne se ind i at have en stor sum penge på kontoen. 

Men - bør jeg dele pengene med ham?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2024

Tullebadulle

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg kommer til at arve en sum penge - max 50.000. Min mand og jeg har ikke fællesøkonomi. Han tjener væsentlig mere end mig og har mulighed for at spare op af sin løn, det har jeg ikke. Derfor er det en stor ting for mig at kunne se ind i at have en stor sum penge på kontoen. 

Næ.. ikke i jeres situation.. når han har rigeligt. 
men jeg forstår så heller ikke hvorfor man vil have separat økonomi som gift par. 
Jeg ville selv dele .. men det ville jo ryge ind i en fælles pulje - på samme måde som hans bonus osv.

Anmeld Citér

14. februar 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Når I ikke har fælles økonomi, så syntes jeg ikke du skal dele med ham. Som jeg læser det, deler han jo heller ikke sit overskud med dig.

Anmeld Citér

14. februar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Øhm altså normalt ville jeg da sige ja selvfølgelig, for i må have nogle fælles mål og drømme, men hvis han ikke deler sit overskud, og det er totalt delt op, så vil jeg sige nej, men jeg ville da nok tage en snak om økonomi på samme tid, man behøver jo ikke at have fælles økonomi for at dele udgifterne og overskuddet 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Nej i har ikke fællesøkonomi og selvom i havde så er det DIN arv og ikke hans

Anmeld Citér

14. februar 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Nej i har ikke fællesøkonomi og selvom i havde så er det DIN arv og ikke hans

Men de fleste med fælles økonomi deler vel sådanne ting?

Vi gør i alt fald herhjemme

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Mom skriver:

Men de fleste med fælles økonomi deler vel sådanne ting?

Vi gør i alt fald herhjemme

Ja og det gør vi også, men derfor er man jo ikke forpligtet til det. Min eks gjorde ikke og det er jo fair nok

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Deler han sin løn med dig? I så fald han ikke gør, så nej så ser jeg ikke nogen grund til at dele med ham. 

hvis han derimod giver dig penge når du ikk har nogen og dermed bedrager til du har det godt. Jo så synes jeg i skal dele dem. Evt en lækker rejse sammen eller andre oplevelser 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Det er dig der arver, hvad du vil bruge dem på, fx fælles ting, en fælles rejse eller om du vil bruge dem på noget DU ønsker dig (eller bare spare dem op) er dit valg. Uanset fællesøkonomi eller ej

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Tullebadulle skriver:

Næ.. ikke i jeres situation.. når han har rigeligt. 
men jeg forstår så heller ikke hvorfor man vil have separat økonomi som gift par. 
Jeg ville selv dele .. men det ville jo ryge ind i en fælles pulje - på samme måde som hans bonus osv.

Hvorfor forstår du ikke man vil have separat økonomi som gift par? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.