Efter fødsel, hvad skal mor ha’ på lager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2024

Anonym

hej123hej skriver:

Hvad er dine erfaringer/tanker her? Hvad er need to have og hvad er nice to have/behøves ikke?

Nettrusser/hospitalstrusser?

Efterfødselsbind? Eller almene? Hvor mange?

Isbind?

Støttebælte til mave?

Skylleflaske?

Andet?

Hvad ville I have på lager? Byd endelig ind

Jeg ved ikke engang, hvad isbind eller støttebælte til mave er . Hvad bruger man mon det til?

Man kan købe sig fattig i så mange ting. Men husk - butikkerne har også åbne efter du har født

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved ikke engang, hvad isbind eller støttebælte til mave er . Hvad bruger man mon det til?

Man kan købe sig fattig i så mange ting. Men husk - butikkerne har også åbne efter du har født

Isbind er bare et Alm bind man putter i fryseren for at dulme efter fødsel. Har ikk prøvet men tror glæden er kort

Anmeld Citér

14. februar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej
Anonym skriver:

Isbind er bare et Alm bind man putter i fryseren for at dulme efter fødsel. Har ikk prøvet men tror glæden er kort

Det er også det jeg forestiller mig Synes så meget af alt det gejl virket komplet overvurdet, så derfor tænkte jeg også, jeg ville spørge. Dejligt alle her bekræfter mig i, at det er de færreste ting, man behøver.

Anmeld Citér

14. februar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej
Anonym skriver:

Ja, tænker også det umuligt kunne være nødvendigt med alt det, de har opfundet og forsøger at bilde forbrugere ind, at de mangler 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
hej123hej skriver:

Det er også det jeg forestiller mig Synes så meget af alt det gejl virket komplet overvurdet, så derfor tænkte jeg også, jeg ville spørge. Dejligt alle her bekræfter mig i, at det er de færreste ting, man behøver.

Du har ret i at meget er unødvendigt. Men isbind kan man nu hurtigt lave. Køb en pakke af de billigste bind, gør dem fugtige og så i fryseren i en frysepose. 

Da jeg fødte første gang fik jeg en stor bristning og var ekstremt hævet forneden. Der hjalp et isbind vildt godt. De havde dem på barselsgangen. 

Jeg lavede dem til anden fødsel, men der havde jeg ikke behov alligevel, da fødslen gik meget nemt. 

Men altså, nemt og billigt at lave, og så gør det ikke så meget hvis du ikke får brug. 

Det anbefales at man skyller sig forneden hvis man er blevet syet. Det er lidt upraktisk at bruge en bruser hver gang, en skyllesprøjte kan man bruge mens man sidder på toilettet. Eller man kan lave den selv med en plasticflaske, hvor man laver små huller i låget

Anmeld Citér

15. februar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Var meget glad for brystproteser creme fra apoteket, begge gange.

Løste bukser og trusser.

Caco mælk.

Klipklapper, og en god badekåbe, til når der sku ammes. 

Var glad for skylleflasken, ved nr 2. Tog bare den med hjem, som jeg fik på sygehuset. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

15. februar 2024

Anonym

Jeg blødte så det var mest behageligt med de bukse bleer fra lidl. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.