Efter fødsel, hvad skal mor ha’ på lager?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.964 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Hvad er dine erfaringer/tanker her? Hvad er need to have og hvad er nice to have/behøves ikke?

Nettrusser/hospitalstrusser?

Efterfødselsbind? Eller almene? Hvor mange?

Isbind?

Støttebælte til mave?

Skylleflaske?

Andet?

Hvad ville I have på lager? Byd endelig ind

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg ville gerne have haft isbind første gang, så lavede det anden gang, hvor jeg dog ikke fik brug for dem. 

Da jeg var på barselsgangen måtte jeg tage de engangsartikler med hjem, som der var lagt frem. Så jeg fik nogle ekstra nettrusser med, nogle efterfødselsbleer og en skylleflaske. Jeg havde ikke brug for mere der hjemme, så der brugte jeg bare gode store sloggi og store natbind

Anmeld Citér

13. februar 2024

Tip!

Store bind og behagelige trusser.. Jeg havde ikke behov for skylleflaske eller andet. 

Måske behagelige løse bukser, hvis du skulle ende i kejsersnit. - Ingen har behov for noget der strammer efter en fødsel af nogen art. 

Anmeld Citér

13. februar 2024

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg var glad for

• Efterfødsbind
  • momkind trusser
  • lanolin
  • Snacks!! Var så sulten mange dage efter fødslen og havde også brug for en müslibar om natten, når jeg ammede

Havde alt muligt andet også, skylleflaske osv, men brugte intet af det. Jeg fødte hjemme så det var ikke fordi jeg havde noget fra hospitalet. Havde bare ikke brug for så meget. 

Ville ønske jeg havde haft fra starten:

• Ammebrikker til etableringen af amningen. De blev en redning og stoppede med dem igen efter en uge.  

Anmeld Citér

13. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
hej123hej skriver:

Hvad er dine erfaringer/tanker her? Hvad er need to have og hvad er nice to have/behøves ikke?

Nettrusser/hospitalstrusser?

Efterfødselsbind? Eller almene? Hvor mange?

Isbind?

Støttebælte til mave?

Skylleflaske?

Andet?

Hvad ville I have på lager? Byd endelig ind

Jeg havde 2 pakker natbind og 1 pakke almindelige bind, samt 1 pakke ammeindlæg.

isbind, skylleflaske osv har jeg aldrig haft behov for.. nettrusser fik jeg på hospitalet og jeg HADER dem.. købte istedet nogen behagelige sloggi trusser i sort og skyndte mig at skifte til dem så snart jeg kunne. Hospitalets store bind er gode de første par dage men ellers er et natbind rigeligt.. (har det været for mig) efter en uges tid almindelige bind og efter 3-4 uger trusseindlæg. 

støttebælte har jeg aldrig hørt om til efter fødslen

tilgengæld så sørg gerne for at have frugt hjemme du kan lide (amning og træthed er det godt med noget frugt!) hav nogle flasker vand på køl du kan tá ind og have ved dig når du ammer, og sørg for at lave store portioner mad inden fødslen du kan fryse ned så du har madrester du kan varme til den første tid. Eventuelt ønsk dig gavekort til nemlig.com så du kan bestille varer hjem og slipper for indkøb

Anmeld Citér

14. februar 2024

hej123hej

Profilbillede for hej123hej

Hvor er I gode alle sammen!

Tak for Jeres brugbare svar

Anmeld Citér

14. februar 2024

Tullebadulle

Det vigtigste synes jeg var salve til brystvorterne. De bliver sååå ømme!

Anmeld Citér

14. februar 2024

Tullebadulle

Fyldt fryser med retter der er lette at opvarme

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym

Tag dit eget gode og bløde toiletpapir med. Det der bølgepap de bruger som toiletpapir på hospitalet er en killer. Og sutsko er også rart at have med. 

Anmeld Citér

14. februar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

En sygeplejerske hjalp mig med at lave et par netrusser om til en bh. Det var fuld værd! 

Jeg havde store udfordringer med ømme bryster pga meget mælk, så INTET måtte stramme. Resten af tiden brugte jeg en ammetop fra h&m.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.