Løbecykel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Så ville jeg sige til hende som det er, at hun er blevet for stor til løbecykel. 

Har jeg sagt Men der er 500 meter til børnehaven, så hvis hun så gerne vil køre på løbecykel dertil med sin søster og bror, når vi skal afsted kl.7 om morgenen, (så tidligt for at jeg kan nå på job,) og humøret er skønt og alt kører sådan en tidlig morgen, så det vel bare op på den løbecykel så ville se om jeg ikke kan få en større model

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg havde også gået med løbehjul eller en cykle med støttehjul og evt sat en weekend af til at køre uden, hun er så stor nu

Hun og søskende har cykler med støttehjul, og hun er med på vi skal ud og øve uden støttehjul når nu vejret er blevet uden sne igen de har også løbehjul , men den løbecykel er et hit for alle og det gør morgenen glad og super, og med 500 m til børnehaven tænker jeg det fint og en god måde at komme ud af døren på og let til børnehaven, da vi skal gå kl.7 for at jeg kan nå på job

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

En større Puky, min børn har brugt løbecykler til leg indtil de var 6-7 år og bruger dem stadig indimellem.

Dog ville jeg tage støttehjul af cyklerne, hvis de er vant til ballancen fra løbecyklerne, anbefaler man ikke støttehjul. Og så øve dem i alm cyklen, især den store

Okay god ide bare at tage de støttehjul af. Hun ved godt vi skal have dem af nu hvor sneen er væk og vejret er bedre  jeg håber jeg kan finde en større model

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ej, men selvfølgelig må et femårigt barn da få en løbecykel, hvis hun er glad for at køre på sådan en. Jeg har ikke nogle konkrete bud på hvilken en, men måske kan du finde en billig en brugt, for det er nok meget muligt, at hun ikke vil bruge den i årevis.

Min søn gik i klasse med en, som var på løbecykel, da de havde sådan noget ‘kend din cykel’ i 0.klasse. Hun havde nemlig ikke lært at cykle på det tidspunkt. Det var der ingen, der tog skade af.

Ja også min tanke og det jo bare skønt at der er plads til alle , også på løbe cykel  

min datter ved dog godt støttehjulene skal af, men i og mod vi har 500 m til børnehaven og vi skal afsted kl.7 om morgenen for at jeg kan nå på job, så er det jo super, da hun er den hurtigste af os alle om morgenen fordi hun skal køre på løbecykel

Anmeld Citér

14. februar 2024

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

En veninde har lige købt et byggesæt, hvor man selv kan bygge alle mulige mærkelige køretøjer, https://www.infento.com/kits/

Der kunne være der var en løbecykel kombination. Og at det kunne give noget varieret leg. Der ser dog lidt klodsede ud, hvis det hun ønsker sig er en smuk stilren lyserød løbecykel.

Smart det vil jeg lige kigge påhun elsker lyserød men er dog sikker på at farven er lige gyldig bare den kan køre

Anmeld Citér

14. februar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har den store puky løbecykel. Min dreng på 4 bruger den nogle gange. Den kan han fint passe længe endnu. 

Du har ret, nogle morgener er det altså bare lidt lettere med noget der fungerer. Hvis jeg har en fridag og vi har tid til at cykle til børnehaven (ellers kører jeg i bil), skal jeg have lillesøster i klapvogn med. Så er det altså nemmere med løbecyklen, for den ved jeg at han kan kontrollere ned af bakken uden at jeg skal være 100% over ham. Han kan godt cykle på en rigtig cykel med pedaler, men er ikke helt trafiksikker 

Anmeld Citér

15. februar 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Vi har den store puky løbecykel. Min dreng på 4 bruger den nogle gange. Den kan han fint passe længe endnu. 

Du har ret, nogle morgener er det altså bare lidt lettere med noget der fungerer. Hvis jeg har en fridag og vi har tid til at cykle til børnehaven (ellers kører jeg i bil), skal jeg have lillesøster i klapvogn med. Så er det altså nemmere med løbecyklen, for den ved jeg at han kan kontrollere ned af bakken uden at jeg skal være 100% over ham. Han kan godt cykle på en rigtig cykel med pedaler, men er ikke helt trafiksikker 

Okay, jeg har fundet sådan en på dba som jeg håber jeg kan købe ja det altså lettere og nemmere sådan en morgen med lidt kort tid, så hvrofor ikke bare gøre det let

ja det er mere trafiksikkert når de selv har kontrol over den,  og utroligt med den fart de kan have på løbecykel og så alligevel have kontrollen over den

Anmeld Citér

16. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Okay god ide bare at tage de støttehjul af. Hun ved godt vi skal have dem af nu hvor sneen er væk og vejret er bedre  jeg håber jeg kan finde en større model

Er du sikker på, at hun ikke cykler på alm. cykler uden støttehjul i børnehaven? Prøv og spørge hende selv eller pædagogerne. 
Da vores datter gik fra løbecykel til alm. cykel startede vi også ud med støttehjul indtil jeg 2 uger efter så, at hun kørte på børnehavens cykler uden problemer. Så røg de støttehjul af igen. De får så meget god balance fra løbecyklerne. 

Men hvis hun gerne vil og I kan fik en i en størrelse, der passer, så skal hun da bare have en anden løbecykel også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.