Less is more skriver:
Jeg vil gerne bede om jeres erfaringer.
Situationen er den, at min dreng "desværre " har arvet mit samlergen.. og det endda førend min bortgang 
Han har meget, meget svært ved at skille sig af sine ting, og nægter at lade noget gå til fx genbrug.
Jeg forstår ham 100%, men hans værelse minder efterhånden om noget fra Station2, og hans nye gaver "forsvinder" I mængden.
Jeg har overvejet at fjerne 10 ting ad gangen og komme dem i nogle kasser, hvis han skulle opdage det....men er det et "overgreb"?
Jeg kan ganske rigtigt ikke nå ham pædagogisk, men kan man tillade sig at fjerne hans ting - selv om han ikke længere bruger dem?
Og har I erfaring med en bedre løsning?
Min dreng er 7 år gammel
God weekend og tak for hjælpen som sædvanligt 

Åhh den svær syntes jeg. For på den ene side, så kan det selvfølgelig ikke hjælpe noget, at værelset ligesom "roder til", men omvendt, så er det jo ligesom hans værelse og hans ting.
Er han slet ikke villig til, at skille sig af med noget?
Hvad hvis I ligesom laver det til et "projekt-nyt-værelse" - altså med nye hylder, nye systemer osv., så han på den måde kan få et bedre overblik over sine ting, og måske den vej rundt kan få lyst til at få pakket noget af det væk?
Jeg ville selv have svært ved at skulle fjerne ting fra mine ungers værelse (andet end opvask og tøj), men jeg kunne ultimativt nok godt være nødt til det, hvis det vitterlig blev al for meget.