Lommepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vores får ikke lommepenge, men har altså stadig pligter. Jeg mener, at hjemlige pligter hører til uden man skal betales for det. De får penge hvis de skal noget og hvis de mangler til tøj og den slags. Mine to ældste på 10 og 14 har selv deres dankort. Ham på 14 har fritidsjob og elsker når pengene tigger ind og de ærligt og redeligt er hans egne tjente penge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2024

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Begge vores piger får 100kr om måneden. Den store på 9 har sit eget kort. Det ligger hjemme og hun får det kun hvis hun fx skal med ud og shoppe. På den kontor hvor lommepengene går ind, går også penge fra fødselsdag/jul og det hun får af bedsteforældre og older. Hun er god til at bruge penge med omhu og på gode ting. Hun har efterhånden en forståelse af, hvis man bruger pengene så er de væk. 

penge pg pligter hænger ikke sammen. Hun har også ting hun skal hjælpe til med, men det skal hun uanset om hun får lommepenge eller ej. 

Anmeld Citér

1. februar 2024

Cvbn

Mine fik kort og lommepengeapp (danske bank) fra 8-års alderen. 
Hende på 9 år får 25 kroner om ugen. 
Når man er klar til at få sig et fritidsjob (den ældste var 15 og den mellemste var 13), så hæves beløbet til 50 kr om ugen. 
Sådan er det endt med at være herhjemme. De to ældste har begge jobs og tjener gode penge. De betaler nærmest alt selv og sparer samtidig op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.