Hejsa
Det lyder meget
min får 200 om måneden
men tænker det er lidt men han laver ikke en pind for dem 
hvad pligter har din søn for 500 kr om mdr? Og hvordan får du ham til at passe dem
Hans pligter er er holde værelset pænt, gå ned med skrald og tømme opvaskemaskine. Derudover (og det er ikke pligter) hjælper han til når jeg Beder om det, fx hænge vasketøjet op, støvsuge, hente mælk når vi mangler, han laver mad ind imellem og hjælper med hvad jeg ellers lige Beder om løbende.
jeg har sat det op til 500 fordi han også dyrker sport der kræver løbende fornyelse af småting (måske 100-150 om måneden ca) så dem køber han selv for de penge. (Han ville få dem uanset da jeg jo ellers ville købe det) og så bor vi i en storby, og han går ofte med vennerne i gågaden efter skole fx og spiser en bakke pomfritter eller hvad de finder på hvor de skiftes til at betale, og synes i den alder hvor de jo ikke “leger” sammen er det vigtigt han har til at kunne være en del af det.
Og så vil han gerne klippes hver anden uge. Jeg betaler for den ene gang om måneden og vil han klippes derimellem så betaler han selv. (Så hurtigt gror hans hår heller ikke men det synes han selv
)
og han passer sine pligter og gør hvad jeg Beder ham om, fordi hvis han ikke gør det, så bliver internettet slukket
derudover når han prøver at diskutere det og siger “hvorfor” eller at han ikke “gider” når jeg siger han skal gøre noget, forklarer jeg ham pænt at det ikke var et spørgsmål om han gad men en ordre. Vi har haft lange snakke om man hjælper til i en familie og man gør sine pligter.
er han helt Rasmus modsat, så inddrager jeg 125kr for hver uge der er problemer/diskutioner om at få lavet tingene, så er det op til ham om han vil have nogen penge eller ej. Men det er der sjældent, han er generelt sød til at hjælpe til. 

Anmeld
Citér