Lommepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

882 visninger
12 svar
4 synes godt om
31. januar 2024

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hej alle.

Hvad giver I jeres 12 årige i lommepenge og har de fået kort til kontoen og går de selv med dette kort?

Og har de mobilpay?

Min er begyndt selv at ville gå med sit kort 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

Intet kort. Primært fordi jeg blev træt af at banken skulle have 100 forskellige id papirer på ham for at lave en ung konto.

ingen faste lommepenge. Han har penge fra jul og fødselsdag og små jobs. 

Anmeld Citér

31. januar 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Meheju skriver:

Hej alle.

Hvad giver I jeres 12 årige i lommepenge og har de fået kort til kontoen og går de selv med dette kort?

Og har de mobilpay?

Min er begyndt selv at ville gå med sit kort 

Mine fik først deres eget Mastercard da de fyldte 15 år. 

Lommepenge, pyhh det kan jeg næsten ikke huske. Jeg vil tro, at de måske fik kr 100 om måneden i den alder.

Anmeld Citér

31. januar 2024

Optimom

Profilbillede for Optimom

Min datter har lige fået kort. Hun savnede det til udflugter både med skolen og veninder. Hvis de skulle købe småting, synes hun det var vildt akavet at have en seddel med. 

Hun får 20 kr/uge i lommepenge. Der siger hun selv er lavere end de andre i klassen. Jeg har sagt hun er velkommen til at hjælpe med mere herhjemme. Foreløbig får jeg hende til at aflevere pantflasker, det giver også lidt frisk luft

Hun glæder sig til hun bliver 13 og kan få mobilpay, som de bruger i klubben til betaling af særlige arrangementer.

Anmeld Citér

31. januar 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Min dreng på 10 år laver forskellige ting i huset som at gå ud med skrald, tage ud af opvaskeren, hæng vasketøj op. Så får han et vist antal penge og når han når op på de hundrede kr så hæver jeg de 100 kr til ham og så har han dem herhjemme i sin pung

Anmeld Citér

31. januar 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Vores datter er lige fyldt 10 og får nu 30kr om ugen (20kr før). Hun har en delmpligter, men det he nu ikke noget med lommepengene at gøre.

Hun har kort, som hun kan tage med, men oftest glemmer. Hun har også en lommepenge app, hvor hun ret overskueligt kan se hvad der står og hvad der er brugt og føre over på en opsparing. Det giver en fin fornemmelse af forbrug og budget 

Anmeld Citér

31. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min søn er 12 år og har kort, og får 500 om måneden. Han har sit kort bag sit cover på telefonen/har det med sig. 

Anmeld Citér

1. februar 2024

Meheju

Profilbillede for Meheju
*.* skriver:

Min søn er 12 år og har kort, og får 500 om måneden. Han har sit kort bag sit cover på telefonen/har det med sig. 

Hejsa 

Det lyder meget min får 200 om måneden 

men tænker det er lidt men han laver ikke en pind for dem

hvad pligter har din søn for 500 kr om mdr? Og hvordan får du ham til at passe dem 

Anmeld Citér

1. februar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Hejsa 

Det lyder meget min får 200 om måneden 

men tænker det er lidt men han laver ikke en pind for dem

hvad pligter har din søn for 500 kr om mdr? Og hvordan får du ham til at passe dem 

Hans pligter er er holde værelset pænt, gå ned med skrald og tømme opvaskemaskine. Derudover (og det er ikke pligter) hjælper han til når jeg Beder om det, fx hænge vasketøjet op, støvsuge, hente mælk når vi mangler, han laver mad ind imellem og hjælper med hvad jeg ellers lige Beder om løbende. 

jeg har sat det op til 500 fordi han også dyrker sport der kræver løbende fornyelse af småting (måske 100-150 om måneden ca) så dem køber han selv for de penge. (Han ville få dem uanset da jeg jo ellers ville købe det) og så bor vi i en storby, og han går ofte med vennerne i gågaden efter skole fx og spiser en bakke pomfritter eller hvad de finder på hvor de skiftes til at betale, og synes i den alder hvor de jo ikke “leger” sammen er det vigtigt han har til at kunne være en del af det.   Og så vil han gerne klippes hver anden uge. Jeg betaler for den ene gang om måneden og vil han klippes derimellem så betaler han selv. (Så hurtigt gror hans hår heller ikke men det synes han selv )

og han passer sine pligter og gør hvad jeg Beder ham om, fordi hvis han ikke gør det, så bliver internettet slukket derudover når han prøver at diskutere det og siger “hvorfor” eller at han ikke “gider” når jeg siger han skal gøre noget, forklarer jeg ham pænt at det ikke var et spørgsmål om han gad men en ordre. Vi har haft lange snakke om man hjælper til i en familie og man gør sine pligter. 
er han helt Rasmus modsat, så inddrager jeg 125kr for hver uge der er problemer/diskutioner om at få lavet tingene, så er det op til ham om han vil have nogen penge eller ej. Men det er der sjældent, han er generelt sød til at hjælpe til.

Anmeld Citér

1. februar 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der fik de 150 kr. om måneden. De havde selv et kort, da man skal være 13 år for, at få mobilpay (som de fik den dag de blev det). Det har fungeret ubeklageligt. De kan ikke hæve over på deres kort og den konto som de havde kunne vi se, hvad der var af transaktioner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.