Børnebad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2024

Anonym

Min søn er 9 år. Vi bader stadig sammen herhjemme. Han sidder i hans badekar og jeg står under bruseren. Så hyggesnakker vi i mens og høre musik. Og nogle gange har han schleich dyr med også skal jeg gætte hvilket dyr han har gemt inder sæbeskummet. 
vi hygger os og er fuldstændig ligeglad med hvad andre mener om det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Altså sammen med søskende ?

Vi har aldrig badet sammen, da vi kun har et lille plastikbadekar, så det har ikke givet mening. Men de er i badekar hos bedstefar og det må jeg indrømme jeg er ved at have det stramt mht (den ældste er 8 år). Ikke at jeg synes det er forkert, men han er ved at have en alder nu, hvor jeg tænker der snart skal noget badetøj på også for egen skyld (begge drenge på knap 7 og 8 år er ved at være der, hvor de ikke ønsker at klæde om foran andre osv. Så synes jeg faktisk ikke at de skal sidde i badekar med deres yngre søster)

Lige nysgerrig: bliver man vasket ordentlig ren når man går i bad med badetøj?

Og hvorfor badetøj? Kan de ikke bare bade et barn ad gangen i stedet hvis de/du ikke har det godt med dine børn bader sammen?

Man skal jo også være nøgen når man vasker sig i svømmehal eller i badeland når man bader i fællesbad. 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Mine på 8,4 og 1 bader ofte sammen. De to små i badekar og den store i bruser. De synes det er så hyggeligt, og så får de masser af skum og hører højt musik imens

Jeg tænker at den store nok skal sige til når han ikke gider mere

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Mine på 8,4 og 1 bader ofte sammen. De to små i badekar og den store i bruser. De synes det er så hyggeligt, og så får de masser af skum og hører højt musik imens

Jeg tænker at den store nok skal sige til når han ikke gider mere

Det tænker jeg også han vil gøre 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Hanspige

Minime2018 skriver:

Og hvorfor badetøj? Kan de ikke bare bade et barn ad gangen i stedet hvis de/du ikke har det godt med dine børn bader sammen?

Man skal jo også være nøgen når man vasker sig i svømmehal eller i badeland når man bader i fællesbad. 

Man kan  vel godt trække badebukser ned og vaske numsen? 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym

Minime2018 skriver:

Tænker formålet ved fællesbad er hyggen i det og ikke så meget det at blive ren (det er det i hvertfald hos bedstefar), så det er det udgangspunkt jeg har. De får heller ikke vasket hår når de sidder i badekar, det er kun leg 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym

kan de set er for mig Senere hen når børnene  er begyndt at være seksuel aktive. Såligger de der i deres undertøj på undervejs med deres partner i kanen og nægter at tage det af fordi de har fået af vide hjemmefra at nøgenhed er forkert og farligt og noget man skal passe på med halleluja. Og de står som 25 årige i fitnesscenteret og bader med underhylerne på. 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym

Mine børn på 9 & 12 bader ikke længere sammen, men de kan begge finde på at hoppe i badekarret når jeg ligger der - senest i weekenden ville min pige med i.

Vi har indtil for nyligt altid vadet ind uanset hvem der var i bad, jeg er vokset op med forældre der gladeligt vader nøgne rundt,  min mand er mere privat, og har ind imellem haft det lidt stramt med mine forældres afslappede holdning.

Det sidste halve års tid har vi indført nye regler, da den ældste er begyndt med udvikling diverse steder, og derfor har brug for lidt mere privatliv. Men som sagt spurgte hun selv om at måtte komme i badet med mig, så hun er heldigvis ret afslappet i forhold til sin krop.

Anmeld Citér

29. januar 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

kan de set er for mig Senere hen når børnene  er begyndt at være seksuel aktive. Såligger de der i deres undertøj på undervejs med deres partner i kanen og nægter at tage det af fordi de har fået af vide hjemmefra at nøgenhed er forkert og farligt og noget man skal passe på med halleluja. Og de står som 25 årige i fitnesscenteret og bader med underhylerne på. 

Jeg går ud fra det er ironi du anvender?

For ellers er det da et fuldstændigt tåbeligt udsagn.

Anmeld Citér

30. januar 2024

Anonym

For os er det også vigtigt, at det, udover det hyggelige element, giver mulighed for at undersøge kroppen. Så mange mennesker er ikke særligt vidende om anatomi, hvad er strækmærker, mv. og det giver en nøgen krop mulighed for at tale om på barnets præmisser. Mit barn spørger ofte, når vi er i bad, om alt muligt om kroppen. Hvad det er, hvad det kan og fx har det også givet anledning til at tale om vigtigheden i, når man bliver ældre, at man holder øje med sin krop og kender den godt. Fx hvis man får knuder i brystet, mærkelige modermærker  mm. 

Synes det er vigtigt at huske, at det først og fremmest faktisk bare er en krop. Og ikke alt muligt andet, som man tillægger en masse som voksen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.