Børnebad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.238 visninger
19 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2024

Anonym trådstarter

Hey alle

Spørgsmål i hvilken alder stopper jeres børn,  med at bade sammen ?

Eller lader i dem bare selv bestemme. 

Hvad tænker i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Skal de ikke bare have lov så længe de har lyst og er hyggeligt? Også med de voksne så de ikke bliver kropsforskrækkede. 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Skal de ikke bare have lov så længe de har lyst og er hyggeligt? Også med de voksne så de ikke bliver kropsforskrækkede. 

Jo det tænker vi også. Men kunne forstå at der var mange forskellige holdninger til det

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym

Når barnet ikke gider mere. Vores datter på 8 år elsker stadigvæk at være i bad, både med mor og far. Hun synes, det er SÅ hyggeligt. 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når barnet ikke gider mere. Vores datter på 8 år elsker stadigvæk at være i bad, både med mor og far. Hun synes, det er SÅ hyggeligt. 

Dejligt at høre tror også det bliver en hjælp for dem på senere tidspunkt hvor de skal gå i bad med andre at det ikke er så fremmed for dem

Anmeld Citér

29. januar 2024

Hanspige

Mine er 11 og 4. De går ikke i bad sammen.

Ham på 4 år får hjælp selvfølgelig. 

Jeg forstår ikke hele den der filosofi med at hvis man ikke ser alle mulige mennesker nøgne så bliver man kropsforskrækket. Nogen der har noget evidens for det? 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym trådstarter

Hanspige skriver:

Mine er 11 og 4. De går ikke i bad sammen.

Ham på 4 år får hjælp selvfølgelig. 

Jeg forstår ikke hele den der filosofi med at hvis man ikke ser alle mulige mennesker nøgne så bliver man kropsforskrækket. Nogen der har noget evidens for det? 

Tak for dit input . 

Anmeld Citér

29. januar 2024

HilliHallo

Mine tre børn har aldrig haft interesse i at bade sammen - de vil have vandet for dem selv �� 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Jo det tænker vi også. Men kunne forstå at der var mange forskellige holdninger til det

Drop andres holdninger. Folk har en mening om ALT specielt det man synes man gør forkert i deres øjne. Går ud fra at de negative holdninger til fællesbad handler om køn og en helt fejlagtig “seksualisering” af børn. Ikke underligt at børn og unge er blevet så kropsforskrækkede hvis man misforstået prøver Skåne dem for hvordan mennesker ser ud uden tøj på. 

men man skal til gengæld respektere og lytte til børnene hvis de ikke har lyst til det en dag. 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Anonym

Altså sammen med søskende ?

Vi har aldrig badet sammen, da vi kun har et lille plastikbadekar, så det har ikke givet mening. Men de er i badekar hos bedstefar og det må jeg indrømme jeg er ved at have det stramt mht (den ældste er 8 år). Ikke at jeg synes det er forkert, men han er ved at have en alder nu, hvor jeg tænker der snart skal noget badetøj på også for egen skyld (begge drenge på knap 7 og 8 år er ved at være der, hvor de ikke ønsker at klæde om foran andre osv. Så synes jeg faktisk ikke at de skal sidde i badekar med deres yngre søster)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.