Nyt job og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2024

lilen

Vi ville starte babyprojektet tilbage i december, men da jeg fik besked om at min stilling var nedlagt i november, valgte vi at udskyde. Det var dog primært af den årsag, at en del større virksomheder har krav om anciennitet på 9 måneder ved terminsdato før de vil betale løn under barsel.

På dagen jeg sagde ja til mit nye job smed vi præventionen - for da vidste vi jo så, at min kommende arbejdsplads ikke havde ancienitetskrav. 

Vi har talt med Djøef om hvorvidt de råder til at man fortæller om en tidlig graviditet ved opstart på et nyt job, og de siger fuldkommen utvetydigt nej. De råder faktisk til at man venter så lang tid som muligt hen imod de 3 måneder før termin (hvor man lovmæssigt skal meddele det til sin arbejdsgiver). Hvis vi er venter et barn ligenu (vi har testdag i morgen), så venter vi nok med at fortælle det til prøveperioden er ovre, men hvor meget længere ved vi ikke før vi står der tror jeg. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Mit sidste job, blev jeg gravid mere eller mindre samtidig med jeg underskrev kontrakt/blev ansat, men vidste det så først noget tid efter.. blev sygemeldt grundet jeg var så syg af graviditeten, og endte så med at blive fyret under barsel. De var ikke særlig begejstret _ men de stod også og manglede en personale kritisk til den funktion jeg skulle udfylde, og havde ledt noget tid efter den rette, så det var lidt ærgerligt selvfølgelig at det lige faldt sådan sammen, men det sker jo.. de håndterede det ikke pænt. 

min nuværende arbejdsgiver skete det samme (mine børn synes åbenbart de skal komme når jeg starter job), og de har taget det rigtig pænt, der var slet ikke noget og jeg er nu på barsel og glæder mig til at komme tilbage efter endt barsel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.