(juni) vokser eller tager ikke på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2009

SaNiNa

Alexanders Moar ... skriver:

Utroligt han ikke tager bare lidt på

ja har det heller ikke så godt med det. men han er jo super glad og tilfreds og har en utrolig apetit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Mca<3

Sanne og Nicklas skriver:

ja har det heller ikke så godt med det. men han er jo super glad og tilfreds og har en utrolig apetit

Og det er det min læge siger ..  Kig altid på dit barn ,,, er det glad og veltilpas så er der ikke det store galt

Anmeld

11. november 2009

SaNiNa

Alexanders Moar ... skriver:

Og det er det min læge siger ..  Kig altid på dit barn ,,, er det glad og veltilpas så er der ikke det store galt

Det er jo osse det vigtigste. vi skal jo nok finde ud af hvorfor han ikke tage på.

Anmeld

11. november 2009

JustAnotherName

At han trives er absolut alfa og omega. Hvis han blev slatten og træt og ked af det, så ville der for alvor være grund til bekymring. Men han spiser jo godt og trives i sine vågne timer. Så det er sikkert bare en periode med lidt stilstand .... Håber jeg ihvertfald for Jer.

Men godt I er blevet opmærksomme på det jo, og han har en størrelse, hvor ham ikke "forsvinder" sådan lige uden videre, og det ville være decideret FARLIGT! Men selvfølgelig må han ikke fortsætte med ikke at tage på. Men nu holder I jo også øje med det.

Håber han snart vokser i både højde og drøjde igen .... For de har det jo ellers nok med at vokse sig aaalt for hurtigt store, de kære små

Anmeld

11. november 2009

SaNiNa

JustAnotherName skriver:

At han trives er absolut alfa og omega. Hvis han blev slatten og træt og ked af det, så ville der for alvor være grund til bekymring. Men han spiser jo godt og trives i sine vågne timer. Så det er sikkert bare en periode med lidt stilstand .... Håber jeg ihvertfald for Jer.

Men godt I er blevet opmærksomme på det jo, og han har en størrelse, hvor ham ikke "forsvinder" sådan lige uden videre, og det ville være decideret FARLIGT! Men selvfølgelig må han ikke fortsætte med ikke at tage på. Men nu holder I jo også øje med det.

Håber han snart vokser i både højde og drøjde igen .... For de har det jo ellers nok med at vokse sig aaalt for hurtigt store, de kære små

Er osse glad for vores sp vil veje ham hver uge lige nu. og hvis han ikke har taget på, på tirsdag skal vi henvises så han kan få tjekkt sit stofskifte.

er jo selvfølgelig nervøs når han tager på, selvom jeg hele tiden for af vide jeg ikke skal være det når han trives så godt som han nu gør.

håber osse der bare er 100g på tirsdag og en sølle cm

Anmeld

11. november 2009

mor_sabina

Jeg laver risgrød kun på mme!? Måske du kunne få lidt ekstra i ham der.

Hvad med avokado er det ikke lidt mere fed end andet grønt? Tænker bare at du måske kan prøve at tilsætte maden så mangekalorier som muligt!? Jeg er ikke sundhedsplejerske så det er kun en tanke, men jeg håber i finder svaret og som flere siger så længe Nicklas er glad.

stort det er ikke nemt med alle de bekymringer som mor.

Anmeld

14. november 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Jeg laver risgrød kun på mme!? Måske du kunne få lidt ekstra i ham der.

Hvad med avokado er det ikke lidt mere fed end andet grønt? Tænker bare at du måske kan prøve at tilsætte maden så mangekalorier som muligt!? Jeg er ikke sundhedsplejerske så det er kun en tanke, men jeg håber i finder svaret og som flere siger så længe Nicklas er glad.

stort det er ikke nemt med alle de bekymringer som mor.

jeg laver grøden på vand først da der står på pakken at det ikke må bliver mere en 40 grader. og så kommer jeg mme i svarende en mængde vand jeg har lavet grød på.

har prøvet det med avokado de sidate to dage og det er han helt vild med har blendet en hel avokado og tidsat 60 ml færdig blandet mme han var hel vild i varmen efter det og så har han drukket omkring 60 ml mme til.

vi hvade ham på vægen her hjemme i går og der vejede han 7.7 md tøj så. så hvis det passer så har han taget 1.1 kg på siden mandag.

glæder mig utrolig meget til at se hvor meget han har taget på, på tirsdag. vi snakkede lige om her til aften at det virkede som om han osse var skudt helt vildt i vejret, han fleecdragt er i verfald blevet mindre de sidste par dage

Anmeld

14. november 2009

mor_sabina

jeg laver grøden på vand først da der står på pakken at det ikke må bliver mere en 40 grader. og så kommer jeg mme i svarende en mængde vand jeg har lavet grød på.

har prøvet det med avokado de sidate to dage og det er han helt vild med har blendet en hel avokado og tidsat 60 ml færdig blandet mme han var hel vild i varmen efter det og så har han drukket omkring 60 ml mme til.

vi hvade ham på vægen her hjemme i går og der vejede han 7.7 md tøj så. så hvis det passer så har han taget 1.1 kg på siden mandag.

glæder mig utrolig meget til at se hvor meget han har taget på, på tirsdag. vi snakkede lige om her til aften at det virkede som om han osse var skudt helt vildt i vejret, han fleecdragt er i verfald blevet mindre de sidste par dage

Ind imellem tror jeg at jeg er ved at blive skør når han nærmest er vokset over natten, men det siges jo at komme i ryk!?

Jeg ved at nogle af vitaminerne går tabt hvis man varmer mme for meget op, men når man skal lave vælling skal det jo koge i 2-3 min!? Kan det være forskelligt fra mærke til mærke? Jeg har ingen forstand på mme skal det altså lige siges.

Det lyder da bare så dejligt hvis han har taget på. Er han for tynd eller er han bare ikke vokset på det sidste?

Anmeld

14. november 2009

SaNiNa

har heller ikke særlig meget forstand på mme. følger bare anvisningen på pakken

nej han er jo ikke for tynd han er lige tilpas eller han har fået et kæmpe hak på kurven og har jo stået helt stille med vægt og længe i næste 2 måneder nu så vi var jo ved at være lidt nervøs for hans stoftskifte.

men hvis vores vægt passer sådan ca så er det vist ved at vende. han får så osse 3 gang gørd og mos på en gang frugt med mme om eftermiddagen da han ikke vil ammes mere kun om morgen og sidst på aften. (savner det) vi er så holdt op med at amme fra dag til dag så jeg ammer 2 gang i døgnet nu ikke ret meget i forhold til jeg ammede hver 2 time. fik ellers lovning på det ikke ville gå så stærkt, men vi begynd jo osse rigtig hurtig på grød nr 3.

Anmeld

14. november 2009

mor_sabina

har heller ikke særlig meget forstand på mme. følger bare anvisningen på pakken

nej han er jo ikke for tynd han er lige tilpas eller han har fået et kæmpe hak på kurven og har jo stået helt stille med vægt og længe i næste 2 måneder nu så vi var jo ved at være lidt nervøs for hans stoftskifte.

men hvis vores vægt passer sådan ca så er det vist ved at vende. han får så osse 3 gang gørd og mos på en gang frugt med mme om eftermiddagen da han ikke vil ammes mere kun om morgen og sidst på aften. (savner det) vi er så holdt op med at amme fra dag til dag så jeg ammer 2 gang i døgnet nu ikke ret meget i forhold til jeg ammede hver 2 time. fik ellers lovning på det ikke ville gå så stærkt, men vi begynd jo osse rigtig hurtig på grød nr 3.

Det lyder rigtig meget lig vores mad situation. Jeg er også lidt ked af ikke at amme så meget mere, nu det er ved at være forbi ihvertfald. Men hvordan får du nok mælk ind i løbet af dagen, for jeg synes det er drøn svært han skal jo spise hele tiden?

Vores kurve er fladet helt ud nu, men min sundhedsplejerske sagde at det varhelt normalt i hans alder at den ikke blev ved med at stige så voldsomt mere. jeg krydser fingrer for at han bare er forud for sin tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.