Mine på 9 & 12 må 1 times spil på telefon, iPad eller pc dagligt, i ugens løb er det når de kommer hjem fra skole, i weekenden tager de den ofte fra morgenstunden.
Spil på Wii tæller ikke med, og ved legeaftaler må vores søn også spille Playstation - jeg opfatter det som en aktivitet på linie med leg.
Fjernsyn har vi ikke tidsbegrænsning på - men der tændes ikke efter aftensmaden søndag-torsdag. Fredag og lørdag aften ser vi altid en film sammen.
Telefon er vores datter på 12 begyndt at tage med på værelset fordi hun skriver med veninderne, der tror jeg også hun ser youtube - selvom det egentlig ifølge vores regler tæller som skærmtid. Men vi forsøger at tale med hende om det frem for bare forbud - hun er så stor nu at hun er nødt til at lære at regulere det selv.
I ferierne slapper vi mere af, og det går derfor nogen gange lidt galt. I august valgte vi derfor at lave et skema og sætte op på køleskabet - det var som om det hjalp på velviljen, og de accepterede uden brok de nye regler. Så det vil jeg anbefale - så er det nok nærmest ligegyldigt hvad reglerne er - den visuelle del kan de forholde sig til.
Anmeld
Citér