Jeg er inde i en skidt periode, hvor jeg er bange for både død og kronisk sygdom. Jeg blev for 8-9 uger siden smittet med en virus (omgangsvirus-influenza). I starten havde jeg feber og vejrtrækningsproblemer, som heldigvis er stoppet, men jeg bliver ved med at hoste og have ondt i halsen og det gør mig virkelig bange. Jeg går rundt med nogle tanker om, om jeg mon snart skal dø. Indtil videre er jeg blevet podet for influenza, covid, Mycoplasma og streptokokker, hvor alle podninger var negative, jeg har også fået taget blodprøver to gange, hvor alle værdier var fine, samt blevet undersøgt af en halslæge og der er simpelthen ikke noget at finde. Og det gør mig faktisk bange, for så burde jeg jo ikke være syg, men det er jeg. Jeg kan ikke stoppe med at hoste. Jeg er kun 39 år og ellers sund og rask. Godt nok er jeg i behandling for psykose, men psykiatrien siger, at der ikke er nogen sammenhæng mellem psykose og virussygdomme. Men hvad kan der så være galt og hvad ville I gøre? Det er så hårdt at være bange for at dø hele tiden.
Anmeld
Citér