Første IVF forsøg, kort protokol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2024

Hejdu

Aalborgtøsen skriver:

24 ægblærer, det er da virkelig flot Så mange har jeg aldrig haft. 
Ved mig var der ca. halvdelen af de udtagne æg, der kunne bruges og af dem ca. halvdelen der udviklede sig. 

Held og Lykke på onsdag. Det skal nok gå. 

Tak, det gik rigtig fint i dag

De endte med at tømme 20 ægblærer og det kom der 16 æg ud af, så nu er det bare at krydse fingre for, at et eller flere af dem kan bruges

Fordi jeg har reageret så voldsomt på hormonbehandlingen, ryger det hele på frys, så jeg får lige en pause nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2024

Hejdu

Så fik vi svar på ægudtagningen: 2 æg er kommet på frys.

Så er det bare at vente, da der skal gå en hel cyklus mere, før de vil lægge et æg op

Anmeld Citér

5. marts 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Hejdu skriver:

Så fik vi svar på ægudtagningen: 2 æg er kommet på frys.

Så er det bare at vente, da der skal gå en hel cyklus mere, før de vil lægge et æg op

Tillykke! Selv om man kan ønske flere æg, er det i hvert fald en god start. Og husk, hvis de er gode nok til at komme på frys, er det fordi det er rigtig gode æg! Jeg krydser fingre for at det lykkes for dig lidt senere

Anmeld Citér

5. marts 2024

Hejdu

Lillehjerte skriver:

Tillykke! Selv om man kan ønske flere æg, er det i hvert fald en god start. Og husk, hvis de er gode nok til at komme på frys, er det fordi det er rigtig gode æg! Jeg krydser fingre for at det lykkes for dig lidt senere

Tak

Jeg er nu også fint tilfreds med to æg. Det er jo vores første forsøg og jeg er 39 år gammel, så vi har ikke helt vidst, hvad vi skulle forvente, så jeg  er bare glad for, at der er et egnet æg

Anmeld Citér

9. maj 2024

Hejdu

Endnu en update herfra.

Min menstruation kom den 13. april, så jeg var til skanning den 24. april og igen den 26. april, hvor der blev aftalt ægoplægning den 2. maj.

Jeg havde læst, at ægoplægning normalt tager 10 min. og er uden ubehag… sådan gik det desværre ikke her. Min livmoderhals er åbenbart meget smal, så det tog 45 min. og det ville være  en stor fed løgn, hvis jeg sagde, at det ikke gjorde ondt Det blødte en del, så min kæreste, som sad ved siden af blev helt dårlig. Men det lykkedes til sidst og nu går vi og venter.

Planen er, at jeg skal have taget blodprøve på tirsdag, men jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at teste

Idag (præcis en uge efter ægoplægningen) tog jeg denne test og både min kæreste og jeg synes, at vi kan se en svag streg, så nu krydser jeg fingre for, at den bliver tydeligere henover de næste par dage og så er jeg spændt på blodprøven i næste uge.

De brugte kun det ene æg i forbindelse med ægoplægningen, så skulle det ikke lykkes, så har vi et forsøg mere uden at skulle igennem alt for mange hormoner og ægudtagning igen… men jeg håber virkelig, at vi er så heldige, at den bare er der i første huk

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. maj 2024

Junia

Hejdu skriver:

Endnu en update herfra.

Min menstruation kom den 13. april, så jeg var til skanning den 24. april og igen den 26. april, hvor der blev aftalt ægoplægning den 2. maj.

Jeg havde læst, at ægoplægning normalt tager 10 min. og er uden ubehag… sådan gik det desværre ikke her. Min livmoderhals er åbenbart meget smal, så det tog 45 min. og det ville være  en stor fed løgn, hvis jeg sagde, at det ikke gjorde ondt Det blødte en del, så min kæreste, som sad ved siden af blev helt dårlig. Men det lykkedes til sidst og nu går vi og venter.

Planen er, at jeg skal have taget blodprøve på tirsdag, men jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at teste

Idag (præcis en uge efter ægoplægningen) tog jeg denne test og både min kæreste og jeg synes, at vi kan se en svag streg, så nu krydser jeg fingre for, at den bliver tydeligere henover de næste par dage og så er jeg spændt på blodprøven i næste uge.

De brugte kun det ene æg i forbindelse med ægoplægningen, så skulle det ikke lykkes, så har vi et forsøg mere uden at skulle igennem alt for mange hormoner og ægudtagning igen… men jeg håber virkelig, at vi er så heldige, at den bare er der i første huk

Håber virkelig for jer at den også er der

Følger spændt med på din ivf rejse, da jeg måske ender samme sted selv

Anmeld Citér

14. maj 2024

Hejdu

Det blev desværre ikke til en graviditet i dennne omgang, blodprøven idag var negativ

… men vi har stadig et æg på frys, så vi prøver igen i næste cyklus.

Anmeld Citér

12. juni 2024

Hejdu

Var til 2. ægoplægning for 8 dage siden.

Igår kunne jeg ikke styre mig længere og tog en test, som var positiv Jeg tog en mere i dag, som også er positiv.

Testene er taget 13 og 14 dage efter ovitrelle, så det burde være ude, men tør ikke tro på noget endnu. 

Blodprøven er først på mandag, så det bliver en laaaang weekend

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. juni 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Stort tillykke. Så positiv en test får man ikke13-14 dage efter ovitrelle medmindre man er gravid

Anmeld Citér

12. juni 2024

Junia

Hejdu skriver:

Var til 2. ægoplægning for 8 dage siden.

Igår kunne jeg ikke styre mig længere og tog en test, som var positiv Jeg tog en mere i dag, som også er positiv.

Testene er taget 13 og 14 dage efter ovitrelle, så det burde være ude, men tør ikke tro på noget endnu. 

Blodprøven er først på mandag, så det bliver en laaaang weekend

Åh håber sådan for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.