Første IVF forsøg, kort protokol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24.202 visninger
30 svar
11 synes godt om
25. januar 2024

Hejdu

Min kæreste og jeg var ved lægen medio november for at få en henvisning til fertilitetsbehandling.

Resten af november og december gik med at få taget diverse tests: sædprøve, klamydiatests og to blodprøver hver, da vores egen læge havde bestilt forkerte blodprøver

I start januar fik vi en masse info i fertilitetsklinkikkens app og fik samtidig besked om, at vi kunne tilmelde os den korte protokol.

Vi var til scanning og opstartssamtale tidligere på ugen og var bagefter på apoteket for at hente alverdens medicin.

Alle blodprøver, sædprøven og scanningen så rigtige fine ud og vi fik at vide, at de ville have forsøgt inseminering først, hvis ikke det havde været pga. min alder (39 år).

Alt er bare gået hurtigt og effektivt, siden vi fik henvisningen til klinikken og nu går jeg bare og venter på min menstruation, så vi kan komme igang… lidt mærkeligt, når man længe har håbet på ikke at få sin menstruation

Min største bekymring lige nu er alle de nåle, man skal stikke sig selv med. Jeg er egentlig ikke bange for nåle og har en okay høj smertetærskel, men der er alligevel noget grænseoverskridende ved at skulle stikke sig selv. Er det gået nemt for jer andre, eller var det en overvindelse? 

Ægudtagningen gruer jeg også lidt for, men efter hvad jeg har kunnet læse mig til, så opleves den meget forskelligt?

Synes det hele er lidt spændende, så ville bare lige dele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2024

Mt_2020

Er selv kun i iui behandling. Og selvom jeg er uddannet SSA og er vant til at stikke folk. Så var det virkelig en grænse som skulle overskrides. Jeg har så også selv nåle skræk. Men jeg har nevet mim mave imens jeg stak, for at flytte smertefokus �� og det er gået fint. Første sprøjte var værst men ellers er det gået nemt. 

Knæk og bræk i dit forløb ��

Anmeld Citér

25. januar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det var grænseoverskridende med de mange nåle første gang eller tre, derefter kører det bare. Jeg er midt i forsøget på at få mit 3. barn igennem IVF, så det er efterhånden rutine. Men indgribende er det jo, alt det man skal, alle de tjek, scanninger og hormoner - jeg kan godt mærke når kroppen er igennem den maskine, men det går. Også ægudtagningerne. Jeg har nok været til en 8 stykker og har kun en enkelt gang haft en dårlig oplevelse, simpelthen fordi jeg var så psykisk udkørt og bekymret. Alle de andre gange har været “gode oplevelser” med omsorgsfuldt personale og fin smertedækning.

Du er sej - du kommer igennem - held og lykke!! 

Anmeld Citér

26. januar 2024

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Min partner stak mig, jeg kunne simpelthen ikke selv Men faktisk, når vi ser tilbage på tiden i behandling, er det en virkelig rar tanke, at vi var fælles om det

Vi var i kort ivf behandling grundet nedsat sædkvalitet. Fik taget 10 æg ud, 5 udviklede sig som de skulle, 1 blev langt tilbage og 4 kom på frys. Der var gevinst i første forsøg. 
Jeg brød mig overhovedet ikke om ægudtagningen, jeg synes det gjorde ondt, og jeg var meget om resten af dagen og den efterfølgende dag

Siden da, har vi været igennem en frysebehandling med hormoner, hvor det ene af de 4 æg på frys blev langt op og gav gevinst. Vi har derfor fortsat 3 æg på frys, hvis vi engang ønsker flere børn

Held og lykke med behandlingen! Det er alle hormoner, bivirkninger, smerter osv værd!

Anmeld Citér

27. januar 2024

Hejdu

Nulle2020 skriver:

Min partner stak mig, jeg kunne simpelthen ikke selv Men faktisk, når vi ser tilbage på tiden i behandling, er det en virkelig rar tanke, at vi var fælles om det

Vi var i kort ivf behandling grundet nedsat sædkvalitet. Fik taget 10 æg ud, 5 udviklede sig som de skulle, 1 blev langt tilbage og 4 kom på frys. Der var gevinst i første forsøg. 
Jeg brød mig overhovedet ikke om ægudtagningen, jeg synes det gjorde ondt, og jeg var meget om resten af dagen og den efterfølgende dag

Siden da, har vi været igennem en frysebehandling med hormoner, hvor det ene af de 4 æg på frys blev langt op og gav gevinst. Vi har derfor fortsat 3 æg på frys, hvis vi engang ønsker flere børn

Held og lykke med behandlingen! Det er alle hormoner, bivirkninger, smerter osv værd!

Ville ønske min kæreste også kunne det, men han skal ud og rejse nogle dage lige omkring det tidspunkt, hvor jeg skal starte med medicinen

Anmeld Citér

27. januar 2024

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020
Hejdu skriver:

Ville ønske min kæreste også kunne det, men han skal ud og rejse nogle dage lige omkring det tidspunkt, hvor jeg skal starte med medicinen

Måske I kunne hjælpes ad i starten jeg synes ihverfald det var rart vi var to om det, da der var noget af den medicin jeg fik vi selv skulle trække op

Men når I lige er kommet igang, er det måske også nemmere at gøre selv. Vi skulle også igennem et infomøde, hvor vi skulle prøve at stikke (bare med saltvand), inden vi måtte starte i behandling. Det tog også lige toppen af bekymringerne omkring det stikkeshow

Anmeld Citér

29. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har været igennem hele møllen. 

Jeg er ikke bange for nåle heller og min smertetærskel er ok høj også. De første par gange jeg skulle stikke mig selv skulle der dog noget overvindelse til. Der skulle virkelig tages tilløb. Men efter et par gange, så kørte det bare. Du skal bare lige i gang. Jeg fik det råd af personalet på klinikken ligesom at tage hårdt fat i en mavedelle og klemme til, så det gør lidt ondt. Så kan du ikke mærke stikket, da du ikke kan føle smerte fra to steder i området samtidig. 

Mht. ÆU der synes nogle, at det er grimt, mens andre stort set ikke mærker det. Jeg hørte til de sidste. Man får noget beroligende inden og bliver også lokalbedøvet. Man må så ikke køre bil efterfølgende og skal også ligge et par timer efterfølgende og komme til sig selv. Efter de par timer så var jeg frisk igen og kunne tage på shopping, café eller hvad nu. 

Held og Lykke med projektet.  

Anmeld Citér

24. februar 2024

Hejdu

Nå, ville lige give en update.

Min menstruation blev selvfølgelig vanvittigt forsinket, så der gik rimelig længe, inden jeg kom igang med hormonerne

… men jeg er igang nu. Første gang jeg skulle stikke mig, var jeg rimelig nervøs og rystede meget på hænderne, men jeg gjorde det!

Siden har der ikke været problemer, synes ikke menopur gør ondt overhovedet, nålen er så tynd, at jeg ikke rigtig mærker den.

Fyremadel har en lidt tykkere nål, den kan jeg godt mærke, men jeg synes ikke, at det er slemt heller.

Første skanning mandag,  så håber jeg, at det går godt med æggene 

Synes jeg kan mærke noget som spænder og prikker lidt i maven her de sidste par dage, men ellers har jeg ikke haft nogen symptomer af hormonerne overhovedet. 

Anmeld Citér

26. februar 2024

Hejdu

Endnu en update.

Var til skanning i dag, hvor de talte 24 ægblærer, som har udviklet sig pænt, så der blev planlagt udtagning på onsdag.

Da de er bange for at have overstimuleret mig, ryger alle evt. blastocyster på frys indtil næste cyklus, så min krop kan få lidt ro.

Synes det begynder at spænde mere og mere i maven, så jeg ser faktisk frem til at få æggene ud

Synes det er vældig spændende min kæreste er også glad, men har svært ved at svinge sig op til samme begejstring som mig.

Anmeld Citér

26. februar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

24 ægblærer, det er da virkelig flot Så mange har jeg aldrig haft. 
Ved mig var der ca. halvdelen af de udtagne æg, der kunne bruges og af dem ca. halvdelen der udviklede sig. 

Held og Lykke på onsdag. Det skal nok gå. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.