Virker teori om køn og ægløsning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Måske skulle man bare være glad for at man kan blive gravid det er der mange der ikke kan

Ja undskyld

Bare fordi man synes, at det kunne være sjovt at høre folks erfaringer, eller bare fordi man mest ønsker det ene køn, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke er glad for at få en af de andet køn.. 

Hvorfor give folk dårlig samvittighed, fordi andre har svært ved at blive gravide? 

Så skal jeg også bare være glad for at få mad på bordet, selvom jeg ikke kan lide det eller har lyst til præcis dét.. Bare fordi andre i andre lande ikke får mad hver dag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2024

Anonym

Det virkede ikke for os haha, vi har to af samme køn

Anmeld Citér

25. januar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Unicorn1 skriver:

Bare fordi man synes, at det kunne være sjovt at høre folks erfaringer, eller bare fordi man mest ønsker det ene køn, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke er glad for at få en af de andet køn.. 

Hvorfor give folk dårlig samvittighed, fordi andre har svært ved at blive gravide? 

Så skal jeg også bare være glad for at få mad på bordet, selvom jeg ikke kan lide det eller har lyst til præcis dét.. Bare fordi andre i andre lande ikke får mad hver dag? 

Altså selvom jeg er enig i, at problemer ikke altid kan eller skal relativeres … så tænker jeg da at vi allesammen dagligt bør være taknemmelige for mad på bordet, det er et gigantisk privilegie, uanset om vi lige præcis ønsker dén bestemte ret eller ej

Nå, det var en drejning. Til du som skrev oprindeligt omkring barnløshed: Jeg er ked af din smerte. Den er fuldkommen berettiget og jeg kender den. Andre menneskers tanker om reproduktion og alt det de tager for givet kan virke latterligt. Men… det har ikke noget med din sorg og dine tab at gøre. Og intet af det ændrer på din situation. Selvfølgelig skal folk omkring dig tage hensyn, hvis de kan og du ønsker det - men at kræve at fremmede på nettet ikke må udveksle “ligegyldigheder” og ønsker, det er en kamp som vil slide dig op unødvendigt og som du vil tabe. Held og lykke med det hele.

Til TS: To børn her, begge IVF med præcis samme opskrift og dag for undfangelse. Én af hvert køn. 

Anmeld Citér

25. januar 2024

Anonym

mor_til_2_ skriver:

Man vil altid kunne finde nogle der har gjort det modsatte og fået samme resultat  

Tror ikke man kan sige det ene eller andet. 

Men grunden til man siger det er fordi at pige sædceller er langsommere men dør langsommere og drenge sædceller er hurtigere og dør hurtigere. Så ja - hvis man putter det i en teori så det procentvis nok større chance for en pige hvis man har gemt lidt sædceller deroppe når ægløsningen sker da de holder lidt længere  

Dog er der også en teori om at mænd med "dårligere" sædkvalitet har flere piger i deres sæd end mænd med god sædkvalitet  

Det kan man dog også se en HEEEEEL masse der har prøvet det modsatte sååååå .... Ved heller ikke hvordan det skal tolkes  

Teorien omkring dårlig sædkvalitet og piger passer meget godt herhjemme. Vi har 2 piger begge lavet ved hjælp af icsi, grundet nedsat sædkvalitet

Anmeld Citér

25. januar 2024

Anonym

Vi har to drenge. Vi havde sex 7 dage i streg, både før, på og efter ægløsning. Er gravid igen nu og ligesom dig ønsker vi os virkelig en pige. Er kun i uge 8, så jeg ved ikke hvad det bliver, men denne gang prøvede vi kun at have sex 1 gang tre dage før ægløsning. Så må vi se om teorien holder i vores tilfælde, selvom man når man har to af samme køn, føler at det ville være umuligt at få det andet køn. Det er selvfølgelig ikke umuligt! Tror bare man har så brændende et ønske, at man forbereder sig selv på, at det ikke kan lade sig gøre at være så heldig at få begge dele  

Og jo.. et sundt og rask barn er vigtigst. Men man må gerne ønske.. og det gør vi så.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.