Unicorn1 skriver:
Bare fordi man synes, at det kunne være sjovt at høre folks erfaringer, eller bare fordi man mest ønsker det ene køn, så er det jo ikke ensbetydende med, at man ikke er glad for at få en af de andet køn..
Hvorfor give folk dårlig samvittighed, fordi andre har svært ved at blive gravide?
Så skal jeg også bare være glad for at få mad på bordet, selvom jeg ikke kan lide det eller har lyst til præcis dét.. Bare fordi andre i andre lande ikke får mad hver dag?
Altså selvom jeg er enig i, at problemer ikke altid kan eller skal relativeres … så tænker jeg da at vi allesammen dagligt bør være taknemmelige for mad på bordet, det er et gigantisk privilegie, uanset om vi lige præcis ønsker dén bestemte ret eller ej 
Nå, det var en drejning. Til du som skrev oprindeligt omkring barnløshed: Jeg er ked af din smerte. Den er fuldkommen berettiget og jeg kender den. Andre menneskers tanker om reproduktion og alt det de tager for givet kan virke latterligt. Men… det har ikke noget med din sorg og dine tab at gøre. Og intet af det ændrer på din situation. Selvfølgelig skal folk omkring dig tage hensyn, hvis de kan og du ønsker det - men at kræve at fremmede på nettet ikke må udveksle “ligegyldigheder” og ønsker, det er en kamp som vil slide dig op unødvendigt og som du vil tabe. Held og lykke med det hele.
Til TS: To børn her, begge IVF med præcis samme opskrift og dag for undfangelse. Én af hvert køn.
Anmeld
Citér