Virker teori om køn og ægløsning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.907 visninger
14 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2024

tutti

Teorien siger, at hvis man har samleje ved ægløsning, så er chancen for en dreng større. Hvorimod, hvis man har samleje flere dage før ægløsningen, så er chancen for pige større.

Hvad er jeres erfaring? Er der nogen, der har fået en pige selvom de havde samleje på ægløsningsdagen - eller er teorien god nok ?

Vi har den dejligste dreng, som vi gerne vil gøre til storebror. Jeg har en positiv ægløsningstest i dag, og min mor sagde, at så ville jeg nok få en dreng igen  

Hit me med jeres erfaringer - og andre lomme-teorier

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2024

Anonym

Altså med vores 2 Teste vildt meget og vi ha de sex på ægløsning periode og selvvel dagen. 

Begge vores er skønne piger. 

Anmeld Citér

24. januar 2024

tutti

Anonym skriver:

Altså med vores 2 Teste vildt meget og vi ha de sex på ægløsning periode og selvvel dagen. 

Begge vores er skønne piger. 

Nå ja, det modstrider da så teorien �� ej, jeg ved også at der er en marginal forskel for sandsynligheden. Men det er altid fint at høre, om der måske var noget ved det ��

Anmeld Citér

24. januar 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
tutti skriver:

Teorien siger, at hvis man har samleje ved ægløsning, så er chancen for en dreng større. Hvorimod, hvis man har samleje flere dage før ægløsningen, så er chancen for pige større.

Hvad er jeres erfaring? Er der nogen, der har fået en pige selvom de havde samleje på ægløsningsdagen - eller er teorien god nok ?

Vi har den dejligste dreng, som vi gerne vil gøre til storebror. Jeg har en positiv ægløsningstest i dag, og min mor sagde, at så ville jeg nok få en dreng igen  

Hit me med jeres erfaringer - og andre lomme-teorier

Vi har haft samleje ved positiv æl-test og dagen efter, og på dagen for formodet ægløsning + dagen efter. 
Fik en pige første gang, og venter endnu en pige

Anmeld Citér

24. januar 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Sex på dagen for positiv ægløsningstest og begge drenge mine veninder havde sex ved positiv ægløsningstest og der kom to piger

Anmeld Citér

24. januar 2024

mor_til_2_

Man vil altid kunne finde nogle der har gjort det modsatte og fået samme resultat  

Tror ikke man kan sige det ene eller andet. 

Men grunden til man siger det er fordi at pige sædceller er langsommere men dør langsommere og drenge sædceller er hurtigere og dør hurtigere. Så ja - hvis man putter det i en teori så det procentvis nok større chance for en pige hvis man har gemt lidt sædceller deroppe når ægløsningen sker da de holder lidt længere  

Dog er der også en teori om at mænd med "dårligere" sædkvalitet har flere piger i deres sæd end mænd med god sædkvalitet  

Det kan man dog også se en HEEEEEL masse der har prøvet det modsatte sååååå .... Ved heller ikke hvordan det skal tolkes  

Anmeld Citér

25. januar 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Den ene graviditet, hvor alt endte godt, havde vi sex 2 dage før ægløsning. Vi fik en pige.

Anmeld Citér

25. januar 2024

Anonym

Måske skulle man bare være glad for at man kan blive gravid det er der mange der ikke kan

Ja undskyld

Anmeld Citér

25. januar 2024

HilliHallo

Hvis det var muligt at få et bestemt køn ud fra teorien, så ville der højst sandsynligt være en stor ubalance i kønsfordelingen  

Så tror nu mest på at naturen er stærkest og selv bestemmer udfaldet. 

Hilsen mig med tre børn og som intet ved om samleje var før eller på ægløsningen

Anmeld Citér

25. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror på det. I hvert fald at det gør en marginal forskel. Der er jo en grund til, at der fødes flest drenge efter IVF. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.