Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
123321 skriver:

Har tre børn og mine to første har flittigt brugt sut, hvor den sidste ikke har taget sut. Han har klart været den værste ift. søvn. Han havde et kæmpe sutte behov, så det var lettere frusterende at han ikke tog sut. Vi har med vores to store, som gerne ville bruge sut, bare altid lagt en masse sutter ned i sengen - og i perioder med selvlysende sutter.

Selvlysende sutter er smart, vidste slet ikke de fandtes før det her opslag  

Kan høre det nok også er fra barn til barn. Min datter der ikke brugte sut havde også et stort suttebehov men blev så ammet/jeg blev til sutten. Vi samsov så det var ikke noget jeg bed mærke i som sådan og hun har altid været nem at trøste uden sut. Hun havde hurtigt rolige nætter og sov 11-12 timer om natten fra hun var ca 1 år. Så der har jeg været heldig kan man sige.. kan jo så være den lille hun er lige sådan bare med sut eller at det ville blive værre uden.. hun finder ihvertfald ro i den. Hun vågnede hele tiden op i løbet af dagen før medmindre hun lå ved brystet og hyggede, hvor med en sut kan hun nu få sig en lur på et par timer og så melder hun sig selv når hun er sulten igen, det er rart må jeg indrømme særligt når storesøster kun er 19 mnd så hun synes ikke det er sjovt når lillesøster hænger på mor hele tiden heller.  
jeg må sætte pris på sutten og lade de dårlige historier ligge og tage det som det kommer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.