Kan ikk mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.449 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej. Alle 

Vi kan ikke merer . Det fungerer slet ikke at putte vores 3 årige.

Lige nu er vi i en periode hvor det kun er mig. Mor 

Hun er over det hele i sengen. (Vi putter i vores seng lige siden hun var baby"sammesover " vil nogle sige ) 

Men det tager såååå langt tid...

Vi er fuldt op. Hvordan lader man til at skulle putte. 

Hun er startet i børnehaven og er nr 2. Vores ældste havde /har et sove hjerte. Hun sover ikke lur mere i bh. 

Vi går igang kl. 18.40 med at bøste tænder og gør klar. Hun er overtræt hvis vi venter i længer tid (altså hun kører op i både temop og uro og bliver ked af alt. Bare vi kigger på hende. Hvis vi venter til længer tid ) 

Så ind i sengen og læse en /tre bøger. Også vil ligge på mig. Ved side af bage ved osv. Meget uro. 

Om natten der søger hun mig igen for at ligge på mig. 

Jeg ved at gå ud af min gode jeg. 

Det ender faktisk nogle gang med jeg sover før hun gøre. Også står jeg op kl. Lort ca. 01-03 før jeg kan sove igen. 

Det er det samme med min mand. Et andet problem er at vi er nødtil at sige der tager jeg på arbejde for ellers giver hun ikke op med at græde i timevis. Indtil vi giver efter og jeg prøver at putte 

Hv kan gør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2024

Anonym

Hej. Alle 

Vi kan ikke merer . Det fungerer slet ikke at putte vores 3 årige.

Lige nu er vi i en periode hvor det kun er mig. Mor 

Hun er over det hele i sengen. (Vi putter i vores seng lige siden hun var baby"sammesover " vil nogle sige ) 

Men det tager såååå langt tid...

Vi er fuldt op. Hvordan lader man til at skulle putte. 

Hun er startet i børnehaven og er nr 2. Vores ældste havde /har et sove hjerte. Hun sover ikke lur mere i bh. 

Vi går igang kl. 18.40 med at bøste tænder og gør klar. Hun er overtræt hvis vi venter i længer tid (altså hun kører op i både temop og uro og bliver ked af alt. Bare vi kigger på hende. Hvis vi venter til længer tid ) 

Så ind i sengen og læse en /tre bøger. Også vil ligge på mig. Ved side af bage ved osv. Meget uro. 

Om natten der søger hun mig igen for at ligge på mig. 

Jeg ved at gå ud af min gode jeg. 

Det ender faktisk nogle gang med jeg sover før hun gøre. Også står jeg op kl. Lort ca. 01-03 før jeg kan sove igen. 

Det er det samme med min mand. Et andet problem er at vi er nødtil at sige der tager jeg på arbejde for ellers giver hun ikke op med at græde i timevis. Indtil vi giver efter og jeg prøver at putte 

Hv kan gør.

Jeg troede det var normalt jeg skulle bruge 4-6 timer på putning hver aften. Mit barn sov noglegange først kl. 00-01, dog ofte kl. 22, hvis vi startede tidligt og holdte mit andet barn vågen. (hvor jeg så tænkte “det må da være normalt når det er begge to, sådan er det bare at have børn”.)

Meeeen… dog ikke. viste sig, at mit barn havde adhd. Og da der kom ro på efter opstart på adhd medicin OG melatonin, sov mit andet barn pludselig også tidligt hver dag. Nu var der ingen som forstyrrede mere, så kunne man bedre sove jo. Tænk man nu har en hel aften hver aften hvor man selv kan slappe af sover efter ca 15-20 min nu.

Anmeld Citér

23. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg troede det var normalt jeg skulle bruge 4-6 timer på putning hver aften. Mit barn sov noglegange først kl. 00-01, dog ofte kl. 22, hvis vi startede tidligt og holdte mit andet barn vågen. (hvor jeg så tænkte “det må da være normalt når det er begge to, sådan er det bare at have børn”.)

Meeeen… dog ikke. viste sig, at mit barn havde adhd. Og da der kom ro på efter opstart på adhd medicin OG melatonin, sov mit andet barn pludselig også tidligt hver dag. Nu var der ingen som forstyrrede mere, så kunne man bedre sove jo. Tænk man nu har en hel aften hver aften hvor man selv kan slappe af sover efter ca 15-20 min nu.

Okay tak for svaret. 

Glemt at skrive langtid for os er fra 18.40 til 20.30. Tror måske også det er den der fysiske kontakt der gør mig mest på. Jeg er hudmæt.

Anmeld Citér

23. januar 2024

Tip!

Stoppe samsovning og få indført nogle genkendelige og kedelige rutine aftner? 

aftensmad - i bad- børste tænder - nattøj - en tår vand. Læse én bog - synge 1 eller 2 sange… og så er det godnat hvor du så går ud af rummet? Sørg for en lille natlampe, der lyser svagt.. det er ikke raket videnskab at putte børn og det er dig som forælder der guider det lille barn i den retning du ønsker. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

Anonym

Tip vi har fået som har virket. 
Prøv at starte før, fx 18.15/18.30, selvom det virker tidligt kan det faktisk være der er noget skjult træthed.
Og gør det samme hver aften på samme måde, lige meget om det er far eller mor. 
Og hold fast! Ikke giv jer, hvis i først har sagt nej. Mød barnet med “du synes det er træls at skulle sove/du vil gerne flytte dig igen, men mor har sagt nej” du må gerne blive sur/ked af det. Jeg vil kramme dig men jeg vil have du bliver liggende her ved siden af mig. 
Og så hold fast, i den rutine i vælger i 7-14 dage før man begynder at se effekt. 
det er så hårdt med børn der ikke kan finde ro. Men det var det der hjalp os :-)

Anmeld Citér

23. januar 2024

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Jeg tror jeg ville forsøge at putte endnu tidligere. Især når hun ikke sover lur i børnehaven. 

Hvordan er jeres dage? Min ældste reagerede ofte om natten, hvis der havde været for meget knald på om dagen. Hun var og er sensitiv.

Anmeld Citér

23. januar 2024

HilliHallo

Jeg ville også putte tidligere. Begynde kl 18. Det virker til hun når at blive alt for træt. Og det kræver alligevel en god portion  overskud at lukke ned for dagens begivenheder. 

Min ældste blev også puttet kl 18 i den alder og måske endda et helt år frem. 

Et andet godt råd, er at tale dagen igennem med hende (i store træk). Der er mange tanker fra dagen, og min oplevelse, er at ungerne får sar nogle brikker på plads ved lige at gennemgå dagens begivenheder. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Drop samsovningen og lav nogle helt faste rutiner 

1 bog ikke 1-3 bøger. - gerne udenfor sengen (det eneste som forgår i sengen er "godnat og sov godt", ikke hyggesnakke osv )

Anmeld Citér

23. januar 2024

Anonym trådstarter

Jeg tror jeg ville forsøge at putte endnu tidligere. Især når hun ikke sover lur i børnehaven. 

Hvordan er jeres dage? Min ældste reagerede ofte om natten, hvis der havde været for meget knald på om dagen. Hun var og er sensitiv.

Vi henter på skift. Mellem 14.30 og 15.00 så hjem og lege. Vi har en kedelig eftermiddag. 

Vi prøvet en gang til gym efter. Nop der er vi slet ikke endnu. 

Okay kan se. At vi skal prøve noget før. Vi prøver at lægge en ny plan. Til sovetid

Vi er alle trætte også stor søster. (Hun går til sport 2 gang om ugen og er hjemme ved 16 tide. Eller 17.15 ) vi ser faktisk bluey el. For at komme ned. Da vi har det som at gå på æggeskaller omkring hende. Når stor søster er hjemme de 2 dage. 

De andre dage er de begge hjemme og lege. Indtil aftensmad osv

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.