Fælles familie omklædning i svømmehallen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2024

Anonym

Yde skriver:

Halløjsa

Vi sad herhjemme med et hold vinder .

Hvor vi  snakken kom ind på omklædning i svømmehaller  vi har prøvet familie omklædningsrum og foretrækker dette i stor grad fordi det bare er nemmere når man har to mindre børn der skal også skal hjælpe os at man kan deles om opgaverne og ikke kun den ene så det foretrækker vi. !

Men da det oftest er presset i disse svømmehaller med familieomklædning og det kan være svært at  at have den nødvendige tålmodighed for børnene.

Snakkede vi om og diskuterede om der vil være nogen der vil benytte omklædningsrum hvis det var åben for begge køn og mulighed for hele  familie at benytte. 

Så mit spørgsmål er

1 kunne du finde på at anvende sådan et omklædningsrum

2 tror du at det vil hjælpe dine børn  med kunne acceptere deres kroppe og forskellighed

3 har du selv problemer med at vise dig nøgen ?

4 kunne du selv godt tænke dig at være med at fri omkring de nøgenhed ?

Ps vi to børn på 3 og 6 år 

På forhånd tak for jeres svar

1. Aldrig i livet. Hader fællesomklædning og bad med mit eget køn alene. Men elsker de svømmehaller hvor man kan gå ind i et privat omklædning hele familien samlet og så tage sine ting med ud og låse ind efterfølgende.

2. Dem accepterer de fint uden at vi alle behøver klæde om sammen. De kommer med os begge, alt efter om vi er afsted sammen eller kun den ene forældre, så de er vant til begge omklædninger uanset køn, selvom kvinderne og mændene ikke er samlet.

3. Ikke for min mand f.eks. Men ellers er jeg ret blufærdig ja. Både nu og før børn, hvor jeg havde tonede muskler og helt faste bryster der sad som var de lavet. Og jeg havde ingen komplekser med min egen krop. Har bare aldrig brudt mig om det at være i fælles bad og omklædning. 

4. Næ. Det kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge til. Har et dejligt liv, selvom jeg er blufærdig og ikke render rundt med bar røv i hele huset Føler ikke det er en faktor der gør jeg føler jeg mangler noget i mit liv, men hvis det er noget andre vægter højt hos dem selv og i deres børneopdragelse, så skal de helt sikkert bare gøre det. Mine børn må rende rundt i bar røv hvis de vil, men de må også være blufærdige hvis de ikke synes det er behageligt og så skal de ikke gøre det. De vil altid få afvide de er perfekte som de er. Det har intet med deres kroppe at gøre. De er fantastiske og helt som de skal være alene for den de hver især er som person.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yde skriver:

Halløjsa

Hvor vi  snakken kom ind på omklædning i svømmehaller  vi har prøvet familie omklædningsrum og foretrækker dette i stor grad fordi det bare er nemmere når man har to mindre børn der skal også skal hjælpe os at man kan deles om opgaverne og ikke kun den ene så det foretrækker vi. !

Men da det oftest er presset i disse svømmehaller med familieomklædning og det kan være svært at  at have den nødvendige tålmodighed for børnene.

Snakkede vi om og diskuterede om der vil være nogen der vil benytte omklædningsrum hvis det var åben for begge køn og mulighed for hele  familie at benytte. 

Så mit spørgsmål er

2 tror du at det vil hjælpe dine børn  med kunne acceptere deres kroppe og forskellighed

1. Ja, det kunne jeg sagtens.
  2. Det er svært at sige, men jeg tror absolut, det er godt for børn at se alle mulige slags kroppe og at opleve deres forældre afslappede omkring nøgenhed i “naturlige” situationer såsom ved omklædning. 
  3. Nej, ikke i situationer, hvor det er naturligt, fx i omklædningsrum, sauna,  på hjemmebane og såmænd også på stranden, når jeg skifter tøj. 
  4. Hvis du mener “mere fri”, så er jeg i mine egne øjne tilpas fri. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Yde skriver:

Halløjsa

Så mit spørgsmål er

1: Ja, det kunne jeg måske godt, især da jeg havde små børn. Nu er de 5 og 7 og klarer det meste selv, så det er ikke rigtig noget problem at være bare én voksen.

2: Jeg tror de har et ret afslappet forhold til krop og nøgenhed, fordi vi forældre har det.

3: Næ, det synes jeg ikke at jeg har. 

4: Jeg er vist rigeligt frigjort på det punkt allerede og det vil et omklædningsrum som sådan ikke påvirke. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

Hanspige

Yde skriver:

Halløjsa

Så mit spørgsmål er

1. Nej, jeg er nøgen foran min kæreste, ikke alle mulige andre. 

2. At acceptere sin krop og forskellighed har ikke noget at gøre med hvor mange nøgne mennesker man ser. 

3. Nej, foran min kæreste. Foran andre ser jeg simpelthen ikke hvorfor det skulle være nødvendigt. 

4. Jeg er fri, præcis på den måde som jeg ønsker. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Nej. Det kunne jeg ikke. 

Jeg tror ikke at det vil hjælpe, at de blev tvunget til at se mange forskellige dillere. Jeg tror, at det der vil hjælpe er, at de bliver tvunget/presset til at se forskellige kroppe. Herunder nøgne damekroppe (hvis de er piger) osv. 

Det synes jeg faktisk ikke. 

Jeg er fint fri.

Anmeld Citér

23. januar 2024

Mor11

Profilbillede for Mor11

1: nej aldrig. Jeg synes det er slemt nok med fælles omklædning og bad med eget køn. 

2: nej. Jeg tror ikke børn lærer at acceptere forskellige kroppe af en masse tid i omklædnings rum. Det kommer af at se at mennesker ser forskellige ud både med og uden tøj. Uden tøj, kan ligeså vel være badetøj på stranden, mor og far derhjemme. Det handler ikke kun om blottede kønsdele. Og så handler det i høj grad om at de voksne omring dem, ikke udskammer kroppe der ikke ligner deres egne.

3: jeg er ikke blufærdig overfor kæreste og børn. Men jeg har intet behov for nøgenhed overfor fremmede. Hverken deres nøgenhed, eller min egen foran dem. Min krop er min, og jeg har bare ikke et behov for at være til skue. Uanset hvordan den ser ud. 

4. næ. Jeg ser intet problem i at være blufærdig i nogen sammenhænge. Det er helt ok at være privat omkring sin krop, i mine øjne. Det handler ikke om usikkerhed, selvkritik eller lign. 

Anmeld Citér

23. januar 2024

Anonym

1) Nej, aldrig.

2) Nej, det har de ingen problemer med i forvejen. 

3) Niks, elsker at gå nøgen rundt, eller have næsten ingenting på i min have. Hvis folk kommer forbi mig, så er det på den præmis. 

4) Jeg tror ikke, det ville være sundt at være MERE fri omkring sin nøgenhed, end jeg allerede er. Der er en fin balance hér

Anmeld Citér

24. januar 2024

Kir

1. Nej det ville jeg synes var ret akavat. Ville ikke bryde mig om at stå nøgen sammen med en masse fremmede mænd. 

2. Måske. Men vil hellere lære dem det med folk jeg kender og ikke en masse fremmede. 

3. Jeg er ikke specielt blufærdig, jeg har ikke problemer med at være nøgen blandt andre kvinder eller min nære familie og venner. 

4. Forstår ikke helt spørgsmålet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.