Yde skriver:
Halløjsa
Vi sad herhjemme med et hold vinder .
Hvor vi snakken kom ind på omklædning i svømmehaller vi har prøvet familie omklædningsrum og foretrækker dette i stor grad fordi det bare er nemmere når man har to mindre børn der skal også skal hjælpe os at man kan deles om opgaverne og ikke kun den ene så det foretrækker vi. !
Men da det oftest er presset i disse svømmehaller med familieomklædning og det kan være svært at at have den nødvendige tålmodighed for børnene.
Snakkede vi om og diskuterede om der vil være nogen der vil benytte omklædningsrum hvis det var åben for begge køn og mulighed for hele familie at benytte.
Så mit spørgsmål er
1 kunne du finde på at anvende sådan et omklædningsrum
2 tror du at det vil hjælpe dine børn med kunne acceptere deres kroppe og forskellighed
3 har du selv problemer med at vise dig nøgen ?
4 kunne du selv godt tænke dig at være med at fri omkring de nøgenhed ?
Ps vi to børn på 3 og 6 år
På forhånd tak for jeres svar
1. Aldrig i livet. Hader fællesomklædning og bad med mit eget køn alene. Men elsker de svømmehaller hvor man kan gå ind i et privat omklædning hele familien samlet og så tage sine ting med ud og låse ind efterfølgende.
2. Dem accepterer de fint uden at vi alle behøver klæde om sammen. De kommer med os begge, alt efter om vi er afsted sammen eller kun den ene forældre, så de er vant til begge omklædninger uanset køn, selvom kvinderne og mændene ikke er samlet.
3. Ikke for min mand f.eks. Men ellers er jeg ret blufærdig ja. Både nu og før børn, hvor jeg havde tonede muskler og helt faste bryster der sad som var de lavet. Og jeg havde ingen komplekser med min egen krop. Har bare aldrig brudt mig om det at være i fælles bad og omklædning.
4. Næ. Det kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge til. Har et dejligt liv, selvom jeg er blufærdig og ikke render rundt med bar røv i hele huset
Føler ikke det er en faktor der gør jeg føler jeg mangler noget i mit liv, men hvis det er noget andre vægter højt hos dem selv og i deres børneopdragelse, så skal de helt sikkert bare gøre det. Mine børn må rende rundt i bar røv hvis de vil, men de må også være blufærdige hvis de ikke synes det er behageligt og så skal de ikke gøre det. De vil altid få afvide de er perfekte som de er. Det har intet med deres kroppe at gøre. De er fantastiske og helt som de skal være alene for den de hver især er som person.