Fælles familie omklædning i svømmehallen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.382 visninger
17 svar
24 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2024

Mand eller mus eller intet

Halløjsa

Vi sad herhjemme med et hold vinder .

Hvor vi  snakken kom ind på omklædning i svømmehaller  vi har prøvet familie omklædningsrum og foretrækker dette i stor grad fordi det bare er nemmere når man har to mindre børn der skal også skal hjælpe os at man kan deles om opgaverne og ikke kun den ene så det foretrækker vi. !

Men da det oftest er presset i disse svømmehaller med familieomklædning og det kan være svært at  at have den nødvendige tålmodighed for børnene.

Snakkede vi om og diskuterede om der vil være nogen der vil benytte omklædningsrum hvis det var åben for begge køn og mulighed for hele  familie at benytte. 

Så mit spørgsmål er

1 kunne du finde på at anvende sådan et omklædningsrum

2 tror du at det vil hjælpe dine børn  med kunne acceptere deres kroppe og forskellighed

3 har du selv problemer med at vise dig nøgen ?

4 kunne du selv godt tænke dig at være med at fri omkring de nøgenhed ?

Ps vi to børn på 3 og 6 år 

På forhånd tak for jeres svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2024

Anonym

Yde skriver:

Halløjsa

Vi sad herhjemme med et hold vinder .

Hvor vi  snakken kom ind på omklædning i svømmehaller  vi har prøvet familie omklædningsrum og foretrækker dette i stor grad fordi det bare er nemmere når man har to mindre børn der skal også skal hjælpe os at man kan deles om opgaverne og ikke kun den ene så det foretrækker vi. !

Men da det oftest er presset i disse svømmehaller med familieomklædning og det kan være svært at  at have den nødvendige tålmodighed for børnene.

Snakkede vi om og diskuterede om der vil være nogen der vil benytte omklædningsrum hvis det var åben for begge køn og mulighed for hele  familie at benytte. 

Så mit spørgsmål er

2 tror du at det vil hjælpe dine børn  med kunne acceptere deres kroppe og forskellighed

Ps vi to børn på 3 og 6 år 

På forhånd tak for jeres svar

1: Jeg tror godt, jeg ville kunne finde på at bruge sådan et omklædningsrum. 

2: Jeg tror, det godt kunne hjælpe i forhold til at børnene kunne blive lidt mere afslappede omkring nøgenhed og få et naturligt forhold til det - om det generelt vil gøre dem bedre til at acceptere deres egen krop ved jeg ikke - jeg tænker, det handler om en masse ting. Men når vi opdeler i køn i forbindelse med bad osv. så gør vi jo nøgenheden til noget seksuelt og for nogen også skamfuldt på en måde - og det behøver det jo ikke være. Og det kunne da være fedt, hvis vi kunne få taget lidt af tabuet omkring nøgenhed væk. 

3: Jeg har ikke problemer med at vise mig nøgen som sådan. Det er ikke nøgenheden eller min egen krop, der gør at jeg ikke bare smider tøjet på stranden - men jeg gør det ikke alligevel, og det handler om, at jeg generelt er lidt tilbagetrukket - jeg har ikke lyst til at folk kigger på mig, og jeg vil ikke så gerne overskride andres grænser. Så jeg holder mig inden for normerne. Men det gælder på alle punkter og ikke specifikt omkring nøgenhed. Da jeg var yngre havde jeg det meget mere akavet med at være nøgen. Nu er jeg ret ligeglad, når jeg er i et forum, hvor det er normen at være nøgen - fx i omklædningsrum.

4: Ja, jeg ville ønske, jeg var mere ligeglad med, hvad folk tænkte.

Anmeld Citér

22. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

- nej aldrig. Jeg vil under ingen omstændigheder være nøgen omkring andre mænd end min mand. Bare at skulle gå i badetøj omkring andre mænd er grænseoverskridende for mig, og for mig er bikinier og lign let påklædning udelukket.

- nej. Det mener jeg ikke har noget med det at gøre, der er andre måder at lære det på. 

- jeg er ikke flov over min krop på nogen måde, jeg er glad for min krop som den ser ud, men jeg har ikke behov for at vise min nøgne krop frem. Min “nøgenhed” er forbeholdt min mand, og generelt føler jeg ikke et behov for at vise min krop frem.

- nej. Generelt synes jeg at nøgenhed er noget privat, og jeg føler det som ekstremt grænseoverskridende både at være nøgen og let påklædt og jeg har ikke et behov for at vise min krop frem på den måde, jeg synes det er pænt at dække sig til og jeg ville føle mig respektløs over for min mand hvis jeg var nøgen i et offentligt rum eller letpåklædt, samt jeg ville føle mig utroligt utilpas og blottet i sådan en situation..

Anmeld Citér

22. januar 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

1) Jeg tror godt jeg kunne finde på at bruge sådan et omklædningsrum. Det er en lidt teoretisk overvejelse da jeg ikke har prøvet det, så hvis jeg faktisk stod i situationen er det muligt jeg ville reagere anderledes.

2) Det som måske kan hjælpe er hvis børn oplever deres forældre være afslappede omkring nøgenhed og egen krop.

3) Som udgangspunkt, nej.

4) Næh - jeg tænker det er udmærket som det er nu.

Anmeld Citér

22. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Nej tak herfra. Jeg har prøvet det i Tyskland, hvor omklædningen var fælles, men hvor der dog var separate baderum til hhv mænd/kvinder, men hvor der så ikke var plads til at kunne tage håndklæder med ind. Vi var en flok tøser, der bare ikke syntes, det var fedt, så vi fik lov til at gå ind i et familieomklædningsrum for os selv. 

Men det er vel, hvad man er vant til. Der i Tyskland var det normalt, så de tænkte nok ikke så meget over det eller følte sig gloet på. Vinterbadere bader også og går i sauna ofte nøgne kønnene imellem. 

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym

Bruger både dig og din mand familie med børnene ?

Det er da godt nok også at øge presset 

Jeg tænker at familie omklædningsrum er for dem som ikke har valget. Fx når jeg er i svømmehallen, har jeg 2 drenge på 6 og 7 år som jeg endnu ikke kan sende ind alene i herre, derfor er vi helt afhængige af et familie. Jeg ville faktisk blive lidt gal hvis jeg så fx en mor med 2 små børn (som godt må komme ind i dame eller en mor og far med børn gå ind, det tænker jeg ikke de er til, da de bare kan dele sig.)

Til dit spørgsmål, nej jeg ville bestemt ikke benytte et unisex baderum

Anmeld Citér

22. januar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Ja, det ville jeg nok bruge. 

Jeg er ret ligeglad med at være nøgen, især når folk i den situation ville være optaget af at gøre deres børn klar. Så er der nok ikke meget opmærksomhed på mine deller imens alligevel

Anmeld Citér

22. januar 2024

Jeg tænker at familie omklædningsrum er for dem som ikke har valget. Fx når jeg er i svømmehallen, har jeg 2 drenge på 6 og 7 år som jeg endnu ikke kan sende ind alene i herre, derfor er vi helt afhængige af et familie. Jeg ville faktisk blive lidt gal hvis jeg så fx en mor med 2 små børn (som godt må komme ind i dame eller en mor og far med børn gå ind, det tænker jeg ikke de er til, da de bare kan dele sig.)

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym skriver:

Ja når det er muligt

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det tænker jeg er dine egne regler som du har sat op  
Det er de færreste som ikke har et valg. Jeg ville fx mene at en 7-årig godt selv kan gå i herreomklædning. 
Jeg har brugt familie meget med min lille 1-2-årige søn, som havde for vane at gå sine egne veje - især fordi han var så ivrig efter at komme i svømmehal . Der er familieomklædning et afgrænset rum, hvor jeg kunne få den fornødne ro til at  kunne soignere os begge.

Det vil jeg helt klart også bruge når jeg snart skal til afsted med to små børn. 

og til trådstarters spørgsmål - nej det kunne jeg ikke forestille mig at benytte mig af ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.