Feber hos voksne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Min mand er syg med feber og har haft høj feber(39,5+), særligt om eftermiddagen/aftenen. Dette har han haft i 10 dage. 
Efter 5 dage(fredag) kontaktede han lægen, der gav ham penicillin mod lungebetændelse fordi hans infektionstal var let forhøjet. Mandag kontaktede han icen lægen igen da der ingen effekt havde været af penicillinen. Her mente hun at det var en virus, men infektionstallene var steget lidt. Han fik en ny tid til tjek af infektionstal, disse var igen steget lidt og hun podede ham for influenza og corona. Corona har vi selv testet negativ for. Og så gav hun har en ny omgang penicillin som var mere bredspektret. 

Men jeg er altså lidt bekymret for min mand. Han er virkelig skidt, som i virkelig skidt. Han plejer at deltage på lige fod med mig i dagligdagen. Men noget så simpelt som at tømme opvaskemaskinen magter han bare ikke og han ser virkelig dårlig ud.

Jeg ved godt I ikke er læger eller spåmænd, men jeg bliver bare bekymret når han er SÅ dårlig så længe. Kan I berolige mig lidt? Er I, eller kender I nogen der også er hårdt ramt af et eller andet uforklarligt?

Dengang svine influenzaen florerede blev jeg ramt af dem og lå i 15 dage med temperatur mellem 39,5 og 40,0. Havde det også voldsomt dårligt og sov hele tiden. Magtede intet som helst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2024

Hbv1

Ved du hvor høj blodprøven CRP er? 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym trådstarter

Hbv1 skriver:

Ved du hvor høj blodprøven CRP er? 

Nej det ved jeg ikke. Det er heller ikke skrevet så det kan ses i ‘’min sundhed’ eller ‘min læge.’ 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym

Min mand havde noget lignende i december. 

Infektionstallet steg trods pencillin. Han fik så en anden slags, der hjalp. Det var en streptokok infektion. 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym

Hvordan går det med din mand? 

Anmeld Citér

18. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvordan går det med din mand? 

Det virker til at gå langsomt fremad. Han har indtil videre ikke så høj feber. Og jeg synes han virker lidt mere frisk. Så den nye penicillin er nok begyndt at virke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.