Feber hos voksne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
15 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej

Min mand er syg med feber og har haft høj feber(39,5+), særligt om eftermiddagen/aftenen. Dette har han haft i 10 dage. 
Efter 5 dage(fredag) kontaktede han lægen, der gav ham penicillin mod lungebetændelse fordi hans infektionstal var let forhøjet. Mandag kontaktede han icen lægen igen da der ingen effekt havde været af penicillinen. Her mente hun at det var en virus, men infektionstallene var steget lidt. Han fik en ny tid til tjek af infektionstal, disse var igen steget lidt og hun podede ham for influenza og corona. Corona har vi selv testet negativ for. Og så gav hun har en ny omgang penicillin som var mere bredspektret. 

Men jeg er altså lidt bekymret for min mand. Han er virkelig skidt, som i virkelig skidt. Han plejer at deltage på lige fod med mig i dagligdagen. Men noget så simpelt som at tømme opvaskemaskinen magter han bare ikke og han ser virkelig dårlig ud.

Jeg ved godt I ikke er læger eller spåmænd, men jeg bliver bare bekymret når han er SÅ dårlig så længe. Kan I berolige mig lidt? Er I, eller kender I nogen der også er hårdt ramt af et eller andet uforklarligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2024

Anonym

Kan jeg godt forstå du er. Men han kan jo sagtens have raget flere ting til sig på en gang. Han skal nok blive frisk igen. 

Anmeld Citér

17. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg tænker at lægen har gjort det lægen skal og det nok desværre bare er noget som skal have tid.

For vildt at han er blevet testet for influenza, det sagde min læge at de ikke måtte længere, da epidemien gerne skulle forsvinde (på papiret)

Anmeld Citér

17. januar 2024

nanan78

Profilbillede for nanan78

Så høj feber hos en rask voksen i så lang tid bør udredes nærmere. Jeres læge har tjekket alt det mest sandsynlige, men som jeg læser dit opslag er der ikke fundet en diagnose. I må tale med egen læge igen, som nok må henvise til udredning i hospitalsregi.

Anmeld Citér

17. januar 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ville også kontakte læge igen i morgen, hvis det ikke er bedre….. så virker penicillinen jo ikke

Anmeld Citér

17. januar 2024

Tullebadulle

Sidst jeg havde influenza kunne jeg knapt overskue at gå på toilettet eller ud i køkkenet for at hente et glas mælk. Jeg lå ned og så film og sov.. så film og sov. Jeg deltog som i overhoved ikke. Hverken i madlavning, pakke tasker til skole, vasketøj eller opvaskemaskine. Det varede faktisk næsten 9 dage på den måde. Jeg følte jeg genopstod fra de døde .

Influenza kan ramme rigtigt hårdt (ældre og svage kan dø af det). Det er ikke det samme som en snue/ forkølelse. 

God bedring. 

Anmeld Citér

17. januar 2024

Anonym trådstarter

Tak. Jeg ved godt det kan tage tid og det kan være hårdt med en omgang influenza!? Men synes det er underligt at infektionstallene stiger. 

Men ja, jeg håber den nye penicillin begynder at virke.

Det er ikke fordi jeg synes lægen er dårlig eller ikke gør sit job godt nok. Jeg er bare bekymret for den høje og langvarige feber, samt hans hosten/hiven efter vejret. 

Anmeld Citér

17. januar 2024

Anonym trådstarter

Tullebadulle skriver:

Sidst jeg havde influenza kunne jeg knapt overskue at gå på toilettet eller ud i køkkenet for at hente et glas mælk. Jeg lå ned og så film og sov.. så film og sov. Jeg deltog som i overhoved ikke. Hverken i madlavning, pakke tasker til skole, vasketøj eller opvaskemaskine. Det varede faktisk næsten 9 dage på den måde. Jeg følte jeg genopstod fra de døde .

Influenza kan ramme rigtigt hårdt (ældre og svage kan dø af det). Det er ikke det samme som en snue/ forkølelse. 

God bedring. 

Hvis han så bare orkede at se noget. Men han sover mere eller mindre hele tiden og hvis ikke han gør det, sidder han bare og hænger. Han orker ikke at se TV eller se på sin telefon eller læse. Jeg forsøger at holde børnene væk og sørger for at give ham så meget ro jeg overhovedet kan. 

Anmeld Citér

17. januar 2024

Anonym

Hvis i er meget nervøse hvad så med et smut til vagtlægen ? 

Kender flere som ikke har reageret på den bredspektret og de var nød til at være indlagt og få noget andet som så virkede. 

Hvis i er nervøse er det da i hvert fald en mulighed.

Håber din mand bliver hurtig rask igen 

Anmeld Citér

17. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis i er meget nervøse hvad så med et smut til vagtlægen ? 

Kender flere som ikke har reageret på den bredspektret og de var nød til at være indlagt og få noget andet som så virkede. 

Hvis i er nervøse er det da i hvert fald en mulighed.

Håber din mand bliver hurtig rask igen 

Jeg er ikke så nervøs at jeg synes vagtlægen skal have et kald. Men måske er det bare svært at forstå når ingen af os har været ramt sådan før. 

Men lægen sagde penicillinen gerne skulle have en virkning efter et døgn, så i morgen eftermiddag burde der være en fremgang, hvis den virker som den skal. Ellers ringer vi igen fredag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.