Realistisk budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.888 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2024

Anonym trådstarter

Vi skal giftes og vil gerne invitere ca 50 gæster. 

Hvad er realistisk af budget til spisning. Vi ønsker ikke at stå for det selv, (dvs vi ønsker ikke selv at leje lokale mv) men ønsker heller ikke et bryllup til 100.000kr. 
Vi bor i Vejle,Horsens, Skanderborg området.

er der nogle ting man skal være særligt opmærksomme på når man booker til bryllup? (Findes der nogle fælder eller lign)  

Vi er helt nybegyndere i selskabsbranchen ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er realistisk af budget til spisning. Vi ønsker ikke at stå for det selv, (dvs vi ønsker ikke selv at leje lokale mv) men ønsker heller ikke et bryllup til 100.000kr. 

er der nogle ting man skal være særligt opmærksomme på når man booker til bryllup? (Findes der nogle fælder eller lign)  

Vores bryllup kostede 50.000 kr. for 45 mennesker. Vi havde ikke sparet på noget. Det var med tre retter, vin og natmad. ALT. 

Vi bor i København, der muligvis er lidt dyrere end i Vejle, Horsens, Skanderborg. 

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores bryllup kostede 50.000 kr. for 45 mennesker. Vi havde ikke sparet på noget. Det var med tre retter, vin og natmad. ALT. 

Vi bor i København, der muligvis er lidt dyrere end i Vejle, Horsens, Skanderborg. 

Hold da op det lyder billigt. Når jeg kigger på priser der ligger på de forskelliges stedets hjemmesider koster kuvertprisen fra 900-1900 ��

jeg vil også tænke København er dyrere end mørke Jylland ��

Anmeld Citér

16. januar 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Altså nu skriver du, at I ikke selv ønsker at leje lokale, men hvor tænker du så, at brylluppet skal afholdes? 

Altså mener du, at I holder et sted (fx restaurant, gods eller lignende), hvor folkene der er ansat, står for det hele? 

Eller skal det ansættes en person som står for leje af lokale, planlægning og oprydning? 

Altså hvad skal der helt præcist betales for? For det er jo både tøj, ringe, vielsesattest, ansatte til servicering og oprydning, leje af lokale eller lignende, mad og drikkelse 

Anmeld Citér

16. januar 2024

HilliHallo

Jeg synes hurtigt det løber op. 

Vi var 50 gæster i lejet festlokale. Så hyrede vi en kok som også kom med tjenerne. 

Tre retters og kage. 

Vi stod selv for oppyntning og nedtagning. Vi stod selv for velkomstdrink og snacks. 

Med alt, inkl tøj og diverse endte vi på 70.000kr. I Nordsjælland. 

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hold da op det lyder billigt. Når jeg kigger på priser der ligger på de forskelliges stedets hjemmesider koster kuvertprisen fra 900-1900 ��

jeg vil også tænke København er dyrere end mørke Jylland ��

Kuvertprisen var omkring 900 kr. Så ca. 40.000 kr. og de sidste 10.00 var til natmad og, hvad folk ellers drak i løbet af eftermiddagen/aftenen. Så ja ret præcist 50.000 kr. 

Anmeld Citér

16. januar 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Vi gav omkring 25.000 for 45 personer for et bryllup hjemme.

Den dyreste pose var klart maden (9000 kr). Jeg brugte min mors kjole, vin og drikkevarer fra Brugsen.

Det bliver hurtigt 100k med så mange mennesker, når det er ude i byen. Hvis I ikke selv vil leje lokale og stå for meget, så ville jeg finde en kro eller hotel, hvor det er med i prisen.

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonym

Vi brugte 100.000 kr for 6 år siden for 72 mennesker på restaurant (hovedstadsområdet). Det var med reception, fest til kl 4 om morgenen, drinks bordpynt, duge og det hele. Men det kan man næppe sammenligne med mere. 

Vi snakkede med flere steder ift hvad de tilbød så som: Indeholder menuen drikkevarer udover vin og postevand (nogle steder ville have 45 kr for en danskvand trods at vi købte vinmenu til 900kr per kuvert), hvad er mulighed for at forlænge festen og hvad koster det pr time, hvad er mulighederne for at få indflydelse på programmet (et sted min veninde kiggede ville ikke tillade at der blev serveret bryllupskage til receptionen, da de syntes den skulle serveres efter brudevalsen), kan de opbevare gaverne eller skal i have dem med når festen slutter og generelt hvordan er kemien.

Personligt kan jeg godt lide hvis der er mulighed for at overnatte på stedet, da det gør at man så ikke behøver tænke på at skulle køre bil. 

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi brugte 100.000 kr for 6 år siden for 72 mennesker på restaurant (hovedstadsområdet). Det var med reception, fest til kl 4 om morgenen, drinks bordpynt, duge og det hele. Men det kan man næppe sammenligne med mere. 

Vi snakkede med flere steder ift hvad de tilbød så som: Indeholder menuen drikkevarer udover vin og postevand (nogle steder ville have 45 kr for en danskvand trods at vi købte vinmenu til 900kr per kuvert), hvad er mulighed for at forlænge festen og hvad koster det pr time, hvad er mulighederne for at få indflydelse på programmet (et sted min veninde kiggede ville ikke tillade at der blev serveret bryllupskage til receptionen, da de syntes den skulle serveres efter brudevalsen), kan de opbevare gaverne eller skal i have dem med når festen slutter og generelt hvordan er kemien.

Personligt kan jeg godt lide hvis der er mulighed for at overnatte på stedet, da det gør at man så ikke behøver tænke på at skulle køre bil. 

Tak for svar. 

Vi har også forsøgt at kontakte nogle steder som kunne være interessante, men synes hurtigt det løber op ved at så der drikkevarer kun med under middagen, hvorefter man så skal tilkøbe for 3-500 kr pr kuvert til efterfølgende drikkevarer. 

Jeg synes også godt om overnatning på stedet. 

Der er mange valg der skal træffes!

Anmeld Citér

16. januar 2024

Orkide321

Vi blev gift i maj og holdte det på hotel med overnatning 52 mennesker. Vi sparede ikke på noget, det blev 200 tkr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.