Er det okay at sige til sin partner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2024

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min partner bliver ved med at pointere at han ser yngre ud end mig jeg syntes ikke at han ser yngre ud, måske har han mere markeret ansigts træk, varebetegnelse skægget så han slet ikke har noget skæg men ellers veltrænet.. jeg er også veltrænet, har dog taget på i kg fe sidst par mdr men ellers normal bygning 167 høj 65 kg.. men f.. hvor er det sårende at høre på..” ja selv min nye ven troede du var ældre end mig”… sagde han forleden.. så f.. da os din ven røg det ud af min mund.. nu sys jeg bare han køre videre på den.. har lyst til at sige til ham nu holder du din kæft med det der, for jeg ser fandme yngre ud end dig ( vi er begge 36) 

er det ikke en latterlig snak? Det syntes jeg og syntes slet ikke at man skal sige således til sin partner

Først og fremmest: sig direkte til manden, at det er sårende, at han gang på gang nævner det. Uagtet om det blot er for sjov..

Dernæst, det lyder udefra dit indlæg, som om at det faktisk er noget I går op i, også dig? At du mener at du faktuelt ser yngre ud end ham, og derfor er det ekstra sårende? Jeg kan sagtens tage fejl, men det virker sådan.

Sidst men ikke mindst, det er da en tåbelig snak, en mærkelig til gang til sin partner, at man skal se yngre ud end den anden. Hvor er kærligheden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2024

Baby.mamma

Altså det ville bestemt ikke røre mig. Nu har vi alle forskellige grænser, men kan der ligge det i det, at han på nogen måde, ved at snakke om alder, rammer et ømt punkt hos dig? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.