Er det okay at sige til sin partner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
11 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2024

Anonym trådstarter

Min partner bliver ved med at pointere at han ser yngre ud end mig jeg syntes ikke at han ser yngre ud, måske har han mere markeret ansigts træk, varebetegnelse skægget så han slet ikke har noget skæg men ellers veltrænet.. jeg er også veltrænet, har dog taget på i kg fe sidst par mdr men ellers normal bygning 167 høj 65 kg.. men f.. hvor er det sårende at høre på..” ja selv min nye ven troede du var ældre end mig”… sagde han forleden.. så f.. da os din ven røg det ud af min mund.. nu sys jeg bare han køre videre på den.. har lyst til at sige til ham nu holder du din kæft med det der, for jeg ser fandme yngre ud end dig ( vi er begge 36) 

er det ikke en latterlig snak? Det syntes jeg og syntes slet ikke at man skal sige således til sin partner

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2024

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det ville aldrig røre mig men vi har også en bizar humor. Jeg ville grine af det og trække på smilebåndet 

Anmeld Citér

12. januar 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire

Hvad man kan/må/bør sige til sin partner er jo forskelligt fra parforhold til parforhold. Så at nogen ikke finder det sårende eller stødende ændre jo ikke på, at det er det for dig.

Hvis jeg var dig, tror jeg, at jeg ville sige “Ved du hvad, jeg har lagt mærke til, at du flere gange har nævnt det. Er der en særlig grundt til det?” Og hvis han siger nej eller at han synes det er sjovt eller andet i den dur så ville jeg bare sige “Det er nemlig fordi jeg faktisk bliver lidt ked af det, når du siger det, og undre mig over, at du slet ikke har lagt mærke til det”.

Anmeld Citér

12. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Min mand påstår også han ser yngre ud end mig, det gør han dog ikke, og det har vi flere eksempler på, så det er bare for at drille

Anmeld Citér

12. januar 2024

Anonym

Tænker du tager det ilde op fordi skoen trykker. Måske fordi du føler dig skidt tilpas med dig selv. Og selvfølgelig er der jo modsat heller ikke nogen mening i at han går og siger det hele tiden. Måske det er fordi han selv føler sig lidt slidt og forsøger på en akavet og knapt så flatterende måde at booste sig selv. Men sig da til ham du blir ked af det og at du har det svært med selvtillid for tiden, hvis det er tilfældet. 

Anmeld Citér

12. januar 2024

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min partner bliver ved med at pointere at han ser yngre ud end mig jeg syntes ikke at han ser yngre ud, måske har han mere markeret ansigts træk, varebetegnelse skægget så han slet ikke har noget skæg men ellers veltrænet.. jeg er også veltrænet, har dog taget på i kg fe sidst par mdr men ellers normal bygning 167 høj 65 kg.. men f.. hvor er det sårende at høre på..” ja selv min nye ven troede du var ældre end mig”… sagde han forleden.. så f.. da os din ven røg det ud af min mund.. nu sys jeg bare han køre videre på den.. har lyst til at sige til ham nu holder du din kæft med det der, for jeg ser fandme yngre ud end dig ( vi er begge 36) 

er det ikke en latterlig snak? Det syntes jeg og syntes slet ikke at man skal sige således til sin partner

Har du spurgt ham ?

Og at en kollega nævnte det.. so what? Kollegaen kender jo ikke jeres aldre? 

Hvorfor går det dig på?

Anmeld Citér

13. januar 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er bestemt ikke okay, når han ved, du ikke synes, det er fedt at høre på. Virkelig mærkeligt af ham at køre sådan rundt i. 
Jeg kan dog ikke læse mig frem til, om han siger det, fordi han synes, det er sjovt at drille dig med, eller om han mener det som en kritik af dig og en fremhævelse af sig selv. 

Sig til ham, at du efterhånden er helt med på, han synes, han ser yngre ud, men at du ikke forstår, det er så umådeligt vigtigt for ham at fortælle dig - eller i det hele taget gå op i. Spørg, om du er med i en eller anden konkurrence, som du ikke har tilmeldt dig og egentlig finder ret åndssvag. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

Kir

Jeg synes ikke det er ok når du har givet udtryk for at du ikke synes det er fedt at han nævner det. Nu ved jeg ikke om du direkte har sagt at du ikke gider høre på det mere? Ellers ville jeg meget klart sige at nu må han gerne stoppe med at nævne det, da du ikke bryder dig om det. Hvis han fortsætter kan du jo spørge om hvorfor han bliver ved med at bringe det op når han ved du ikke synes om det? Hvorfor det er så vigtigt for ham at nedgøre dig og hævde sig på din bekostning. Hvis han stadig ikke fanger den og fortsætter, så ville jeg simpelthen bare ignorere ham og ikke give nogen respons. Bare begynde at snakke om noget andet eller gå. Det plejer at være ret effektivt for den slags personer.

Og så ville jeg måske begynde at overveje om jeg gad være kærester med en der bliver ved med at overskride mine grænser og bevidst gør ting for at såre mig. 

Anmeld Citér

13. januar 2024

Anonym

Næ hvis du har sagt fra,så er det din partners job,at respektere det,og stoppe.

Hvis det havde været mig,havde jeg bedt ham gå tilbage,hvor han end kom fra,og samle sin selvtidlid og mandom op,for dem må han sgu da have tabt et sted,siden han bliver ced.

Anmeld Citér

13. januar 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er meget enig med de andre. Ja, isoleret set er det en harmløs ting at sige, ligesom hvis man driller kærligt med højde, store fødder eller mærkelige vaner. Det springende punkt er, hvis man bliver ved og især når partneren giver udtryk for ubehag ved det. Så fletter man lige næbbet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.