PCOS og fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2024

Anonym

Jeg fik først konstateret PCOS efter første barn som kom som en overraskelse. 

Ved ønske om 2. barn, blev vi henvist til fertilitetsbehandling, men jeg spurgte egen læge om vi ikke måtte prøve Metformin i en rum tid mens vi ventede. Det fik jeg så. Jeg nåede 1 menstruation og så blev jeg gravid. Jeg trænede og spiste fornuftigt i perioden, men ikke noget vildt eller efter en kostplan. Sygeplejersken hos egen læge troede ikke på mig da jeg sagde det fordi min cyklus svingede mellem 40 og 120 dage. Lægen fortalte imidlertid at de nu havde haft 3 kvinder bare denne uge, som var blevet gravide på Metformin i løbet af 1-2 cyklus. 

Så jeg vil foreslå jer at give det et forsøg, hvis I ikke allerede har prøvet det. Hvis det altså kun er din PCOS der er udfordringen. 

Ønsker jer al held og lykke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2024

Trilletrolle

Det bedste jeg gjorde for mig selv under vores fertilitetsbehandling var at være åben overfor omverdenen med hvad det var vi gik igennem. Ikke at jeg havde behov for at sige alt på Facebook eller lignende. Men dele det med familie, venner og kollegaer var det bedste jeg gjorde. Jeg havde altid støtte og forståelse, når det hele var lidt hårdt og man var ked af det eller frustreret. Så skulle man heller ikke finde på alle mulige historier når man skulle til scanning osv som man skal en del i løbet af forløbet og man havde altid nogle at snakke med omkring tingene. Og der er flere end man lige ved der har været igennem det samme i ens omgangskreds, men bare ikke har fortalt om det. 

Det er ikke alle der ønsker at dele deres kamp med deres omverden, men kan kun sige det letter så gevaldigt i den hårde proces det er ��

Anmeld Citér

22. januar 2024

Anonym trådstarter

Josefine6296 skriver:

Ikke eksisterende nogle gange normal med en 28-29 dage, andre gange 400 et eller andet dage - den er slet ikke til at regne med!

Det lyder meget som min. Er det privat eller offentlig fertilitetsklinik? 

Anmeld Citér

29. januar 2024

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Jeg har faktisk været meget i tvivl, hvor åbne vi skulle være. Pt. har vi fælles besluttet, at det blot er mellem os, men at vi løbende snakker om, det fortsat giver mening

Hvad var dine erfaringer. 

Jeg er rigtig glad for at vi valgte at være åben omkring det. Så føler jeg mig ikke så ensom i processen. Vi har også mistet 6 graviditeter, og kan slet ikke forestille mig at skulle ha gået med det helt alene

Hvis folk kommer og spørger så fortæller jeg om det eller er ærlig hvis jeg ikke lige orker at snakke om det den dag

Men det lyder som en god plan at starte med at holde det imellem jer og snakke undervejs. Man ved jo heller ikke hvilket forløb man står overfor. Vi kan håbe på at det går let for jer

Anmeld Citér

30. januar 2024

Anonym trådstarter

Lotuus5 skriver:

Jeg er rigtig glad for at vi valgte at være åben omkring det. Så føler jeg mig ikke så ensom i processen. Vi har også mistet 6 graviditeter, og kan slet ikke forestille mig at skulle ha gået med det helt alene

Hvis folk kommer og spørger så fortæller jeg om det eller er ærlig hvis jeg ikke lige orker at snakke om det den dag

Men det lyder som en god plan at starte med at holde det imellem jer og snakke undervejs. Man ved jo heller ikke hvilket forløb man står overfor. Vi kan håbe på at det går let for jer

Det kan jeg godt forstå

Ja, tænker vi tager det løbende

Anmeld Citér

3. februar 2024

Josefine6296

Profilbillede for Josefine6296
Anonym skriver:

Det lyder meget som min. Er det privat eller offentlig fertilitetsklinik? 

Privat

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.