PCOS og fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.535 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. januar 2024

Anonym trådstarter

Hej Alle 

Jeg har lige fået konstateret PCOS og vi er nu sendt videre til fertilitetsbehandling. I den forbindelse vil jeg høre, om der er andre på linjen ligesom mig, og måske vi kan støtte os op af hinanden i denne tråd, så man ikke føler sig så alene i denne proces. 

Jeg er også meget interesseret i at høre fra andre, der har været i fertilitetsbehandling, grundet PCOS. Hvilke erfaringer har i gjort jer i processen? 

Knus T

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Hvis det kan give lidt håb, så har jeg snart 2 børn og har pcos. Den første er lavet ganske naturligt, den i maven er lavet i hormonbehandling. Dvs. Ægmodningspiller og ægløsningssprøjte. Derudover tror jeg, at det der gav til sidste, var at jeg ikke til zoneterapi og lavede en form for motion hver dag. Pøj pøj! Dét kan lykkedes

Anmeld Citér

11. januar 2024

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Vi fik vores datter i første IUI forsøg 

Jeg vil anbefale jer at få snakket om hvor ærlige/åbne i vil være i processen. Og tænk over om der er et par veninder du kan snakke med det om

Anmeld Citér

13. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Hvis det kan give lidt håb, så har jeg snart 2 børn og har pcos. Den første er lavet ganske naturligt, den i maven er lavet i hormonbehandling. Dvs. Ægmodningspiller og ægløsningssprøjte. Derudover tror jeg, at det der gav til sidste, var at jeg ikke til zoneterapi og lavede en form for motion hver dag. Pøj pøj! Dét kan lykkedes

Dejligt at høre, og hvor fantastisk, at du snart skal være mor for anden gang

Kan du huske præparat navn på ægmodningspiller og ægløsningssprøjte?

Var der noget specielt motion du dyrkede? 

Ps. skulle din kærestes sædkvalitet også tjekkes på fertilitetsklinikken?

Anmeld Citér

13. januar 2024

Anonym trådstarter

Lotuus5 skriver:

Vi fik vores datter i første IUI forsøg 

Jeg vil anbefale jer at få snakket om hvor ærlige/åbne i vil være i processen. Og tænk over om der er et par veninder du kan snakke med det om

Jeg har faktisk været meget i tvivl, hvor åbne vi skulle være. Pt. har vi fælles besluttet, at det blot er mellem os, men at vi løbende snakker om, det fortsat giver mening

Hvad var dine erfaringer. 

Anmeld Citér

14. januar 2024

Josefine6296

Profilbillede for Josefine6296

Jeg fik konstateret PCOS for 10 år siden. Jeg har lige været gravid naturligt, men er ret sikker på at jeg har mistet den. Så vi starter nok op på behandling lige om lidt

Vi har gået hos en fertilitetsklinik siden september, og jeg har fået nogle forskellige scanninger og blodprøver, og min kæreste har fået tjekket sin sæd og taget blodprøver også. Vi skulle være startet på hormonbehandling ved førstkommende menstruation i januar, hvis ikke det var fordi jeg var blevet gravid.

Har endnu en blodprøve for at tjekke HCG i morgen.

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonym trådstarter

Josefine6296 skriver:

Jeg fik konstateret PCOS for 10 år siden. Jeg har lige været gravid naturligt, men er ret sikker på at jeg har mistet den. Så vi starter nok op på behandling lige om lidt

Vi har gået hos en fertilitetsklinik siden september, og jeg har fået nogle forskellige scanninger og blodprøver, og min kæreste har fået tjekket sin sæd og taget blodprøver også. Vi skulle være startet på hormonbehandling ved førstkommende menstruation i januar, hvis ikke det var fordi jeg var blevet gravid.

Har endnu en blodprøve for at tjekke HCG i morgen.

Hvor er jeg ked af at høre, at I har mistet. Håber I snart bliver gravide igen og det lykkes at få et barn

Hvordan er din menstruationscyklus? 

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Min mand har både fået lavet sædprøve og blodprøve. Begge dele normalt. De første måneder fik jeg clomid og ovitrelle. I den cyklus jeg blev gravid, fik jeg clomid, bemfola og så gonasi til ægløsning. Jamen jeg satte mig for, at jeg skulle lave min. 1 motionsform om dagen. Det var enten cykel frem og tilbage på job (12 km), 30 min. I fitness eller 5 km gåtur med vovsen.

Anmeld Citér

16. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonymvic skriver:

Min mand har både fået lavet sædprøve og blodprøve. Begge dele normalt. De første måneder fik jeg clomid og ovitrelle. I den cyklus jeg blev gravid, fik jeg clomid, bemfola og så gonasi til ægløsning. Jamen jeg satte mig for, at jeg skulle lave min. 1 motionsform om dagen. Det var enten cykel frem og tilbage på job (12 km), 30 min. I fitness eller 5 km gåtur med vovsen.

Tusind tak for din svar. Det er dejligt lige at få et indblik i, hvad der virkede for andre

Anmeld Citér

20. januar 2024

Josefine6296

Profilbillede for Josefine6296
Anonym skriver:

Hvor er jeg ked af at høre, at I har mistet. Håber I snart bliver gravide igen og det lykkes at få et barn

Hvordan er din menstruationscyklus? 

Ikke eksisterende nogle gange normal med en 28-29 dage, andre gange 400 et eller andet dage - den er slet ikke til at regne med!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.