Øve fødselsforberedelse - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg var til fødselsforberedelse med min første og fik absolut intet ud af det, stod tilbage og følte det var spild af tid.. og nu har jeg født 4 børn den længste fødsel tog 3 timer den korteste 46 min - de åndedræts øvelser osv der er kommer helt af sig selv  

held og Lykke med fødslen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg gik til min den første, syntes ikke jeg fik noget videre ud af det. Dog har jeg nydt godt af at se one Born every minute, der kan man se en masse forskellige fødsler så har man en smule idé om hvad der kan ske.

Det kan evt ses på youtube 

Anmeld Citér

11. januar 2024

Kathrine7000

Profilbillede for Kathrine7000

Tak for alle jeres svar og hvor er det befriende at høre, at så mange af jer ikke har været til forberedelse (og ikke har fortrudt det)… det giver lidt ro på til en førstegangs fødende som mig, som synes at man får tudet ørerne fulde af hvor vigtigt det er og som har fået det indtryk, at man skal starte mange måneder i forvejen og øve HVER dag…. Mon ikke jeg klarer den alligevel, selvom at jeg først begynder ligeså stille nu Tusind tak for alle svarene igen

Anmeld Citér

12. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Her i Aalborg tilbydes et forældreforløb til alle førstegangsfødende, hvor man mødes 10 par både før og efter fødslen sammen med sundhedsplejersken. De andre bliver samtidig din mødregruppe. Her gennemgåes alverdens emner både før, under og efter fødslen. Også med andre fagfolk som en jordmoder, en bankrådgiver og en advokat. 

Det eneste vi havde omkring vejrtrækningsøvelser var oplysning og så en enkelt øvelse, hvor vi skulle sidde med isterninger i hænderne almindeligt og derefter med vejrtrækning og så mærke forskellen. Så det skal nok gå fint uden alt for meget øvelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.