Øve fødselsforberedelse - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.372 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. januar 2024

Kathrine7000

Profilbillede for Kathrine7000

Hvornår begyndte I at øve åndedræts øvelser inden jeres fødsel? Synes I det virkede og at I kunne bruge det? Jeg er førstegangs gravid og har termin om 5 uger

Jeg er begyndt nu ligeså stille at øve de rolige dybe åndedræt, som jeg har lært på føds forberedelse (jeg tager det online hos Mindfuld Moving, hvis nogen kender det). Har haft dårlig samvittighed over, om jeg er kommet for sent igang og jeg vil gerne høre jeres erfaringer med føds forberedelse og hvordan / hvor meget I følte, at det hjalp, da det virkelig gjalt? 
og ja - hvornår begyndte I?

udover det har jeg sat mig godt ind i fødslens faser, mulighed for smertelindring, så jeg føler mig godt klædt på hvad angår det….

Kh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2024

Niviaq11

Profilbillede for Niviaq11

Hej

Jeg var til fødselsforberedelse i januar og februar og fødte i maj. Jeg gik lige så stille i gang  efter kurset (øvede også lidt undervejs), og den sidste måned var jeg mest flittig. Jeg gik til Smertefri fødsel og der er det jo laboro vejrtrækningen (den overfladiske vejrtrækning) man øver. På mit kursus anbefalede de at man øvede 6-8 uger før men som jordemoderen sagde - alt er bedre end ingenting  
Jeg synes det er fedt du øver - hold fast i det. Smertefri fødselsforberedelse er de bedste penge jeg nogensinde har givet ud!

God træning og god fødsel

Anmeld Citér

9. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har aldrig øvet det

Anmeld Citér

9. januar 2024

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg har aldrig øvet det. 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Pb18

Jeg har aldrig øvet det. Jeg har til gengæld dyrket pilates og yoga og min jordemoder kunne mærke, at jeg var vant til at kontrollere min vejrtrækning.

Så det vigtigste er at kunne kontrollere vejrtrækningen, ikke at kunne en bestemt rytme, som man potentielt ender med at bruge for mange kræfter på at forsøge at holde (jf min jordemoder) 

Anmeld Citér

9. januar 2024

B&J

Var ikke til nåede eller øvede nåede. 

Jeg har den indstilling min krop ved hvad der skal ske og jeg lytter til den og det er gåede super godt begge gange 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Flnad84

Jeg var 21 og på su da jeg fik min første - og man skulle selv betale for fødselsforberedelse. Det var mit budget ikke til desuden havde jeg fuld tiltro til at jordemoderen nok skulle guide mig igennem det hele

Anmeld Citér

9. januar 2024

Darling

Jeg har aldrig øvet, jeg fødte for tidligt i første gravditet da mit vand gik spontant. Kroppen ved hvad den skal når den kommer til stykket og ellers guider jordemoderen en. Jeg havde en drømmefødsel, bad hende guide mig under hele forløbet og under pressefasen i forhold til vejrtrækning osv. gik en uge over anden gang uden at være forberedt, havde igen en perfekt fødsel

Anmeld Citér

9. januar 2024

StineW79

Profilbillede for StineW79

Aldrig.

Men nu er det også både 11 og 15 år siden, jeg fik min unger. Vh Stine 

Anmeld Citér

10. januar 2024

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Jeg gik ikke til fødselsforberedelse. Havde på fornemmelsen jeg ikke kunne forberede mig :-). Har aldrig fortrudt det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.