Affald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du blot sortere som anbefalet og lukker posen godt så skulle der ikke komme de store lugt gener.. Bind gerne en knude på posen og så du står vel ikke ude ved skraldespanden og smalltalker med verden?  
Her kommer der også maddiker et par gangen i løbet af sommeren, så bestiller jeg en gut der gør skraldespande rene for 150 kr pr gang. 

Nej, men vores skraldespande står forsn vores indgang da vi ikke har meget plads. Vi går forbi der hver dag. Og har en lille forhave os hvor man kan lugte det. Det ikke der jeg tager min morgenkaffe…. Men stadig, synes ikke det er der vi skal spare, efter min mening.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman

Om sommeren får vi tømt hver uge og hver 14. Dag om vinteren. Sådan har det været de sidste 15 år. 
jeg syntes ikke der er problemer med lugt, kun med maddiker en gang imellem. Jeg har én mellem skrældespand. Ved ikke hvad størrelse det er

Anmeld Citér

9. januar 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hver 14 dag og ble affaldet er det mindste problem

Madaffaldet er langt værre om sommeren, der kommer fluer og maddiker med det samme

Anmeld Citér

9. januar 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hver 14. dag året rundt.

Og vores skraldespand er også total klam om sommeren selvom den står i skygge. Så den bliver vasket efter hver tømning i sommerperioden. Det er mest madaffaldet der er klamt, har ikke tænkt over at bleerne skulle være det.

Anmeld Citér

11. januar 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Hvor ofte får i hentet restaffald?

Vores kommene har ændret det til hvert 14. Dag for at spare, men vi har 2 blebørn snart, og synes det er ret klamt der skal ligge bleer med afføring og madaffald som fisk og kød i 14 dage.

Tænker mestbpå sommeren - og alle rotterne

Men kød og fiskerester er da ikke restaffald men madaffald?

Anmeld Citér

11. januar 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
AnjaZenia skriver:

Men kød og fiskerester er da ikke restaffald men madaffald?

Det er ikke alle steder, man skal sortere madaffald fra restaffald endnu. Her i Aalborg skal vi først begynde på det nu her i 2024. Og vi skal smide det i samme container, blot skal madaffald i grønne poser og restaffald i sorte poser. 

Største problem er dog at få plads til alle de forskelige poser i køkkenet Vi har i forvejen 2 poser til hhv restaffald og plast/metal under vasken og pap i en kasse i gangen. Jeg ved simpelthen ikke, hvor vi skal gøre af endnu en pose. 

Anmeld Citér

11. januar 2024

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Aalborgtøsen skriver:

Det er ikke alle steder, man skal sortere madaffald fra restaffald endnu. Her i Aalborg skal vi først begynde på det nu her i 2024. Og vi skal smide det i samme container, blot skal madaffald i grønne poser og restaffald i sorte poser. 

Største problem er dog at få plads til alle de forskelige poser i køkkenet Vi har i forvejen 2 poser til hhv restaffald og plast/metal under vasken og pap i en kasse i gangen. Jeg ved simpelthen ikke, hvor vi skal gøre af endnu en pose. 

Nå for pokker - det var jeg ikke klar over. Her sorterer vi i pap/papir, plast, farligt affald, mad, restaffald og metal

Anmeld Citér

12. januar 2024

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi får også hentet hver 14 dag. Om sommeren bruger vi to poser til vores madaffald. Det lugter ikke. Men hvis der er 30 grader kan der godt komme mider i skraldespanden, men det ville der også komme selvom man fik hentet hver uge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.