Affald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2024

Anonym trådstarter

Hvor ofte får i hentet restaffald?

Vores kommene har ændret det til hvert 14. Dag for at spare, men vi har 2 blebørn snart, og synes det er ret klamt der skal ligge bleer med afføring og madaffald som fisk og kød i 14 dage.

Tænker mestbpå sommeren - og alle rotterne

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2024

Chloe92

Profilbillede for Chloe92

Også hver 14.dag. Vi har kun ét ble barn. Men allerede efter én uge er det ret ulækkert, og vi har også været nødt til at betale for en ekstra container til restaffald. Ellers er det simpelthen ikke plads nok

Anmeld Citér

9. januar 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Også hver 14. dag her. Det har vi ikke oplevet problemer med, vires skraldespand står dig heller ikke i direkte sol.

Vi kan dog godt vælge hver uge - også betale det mere for det.

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym trådstarter

Uh er villig til at betale, så der ik lugter af kødrester og 2x bleer

har bestilt en der er større fra 270 liter til 350L, men det løser ikke problemet med lugt og maddiker…. 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym trådstarter

Tænker mest på hygiejnenpuha hvor er det klamt edter 10 dag de sidste 4 dage er så klamme

Anmeld Citér

9. januar 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har altid fået tømt hver 14. dag. Har aldrig tænkt at det skulle være et problem. Vi har ikke problemer med lugt, selv med bleer.

Anmeld Citér

9. januar 2024

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hvor ofte får i hentet restaffald?

Vores kommene har ændret det til hvert 14. Dag for at spare, men vi har 2 blebørn snart, og synes det er ret klamt der skal ligge bleer med afføring og madaffald som fisk og kød i 14 dage.

Tænker mestbpå sommeren - og alle rotterne

Fra oktober til maj får vi hentet hver 14. Dag, resten af tiden er det hver uge. Især om sommeren netop for at undgå lugtgener.

Hvis bare man sorterer korrekt og lukker poserne med en knude, så synes jeg ikke lugtgenerne er de værste.

Anmeld Citér

9. januar 2024

Felguard

Profilbillede for Felguard

I vores kommune er det også hver 14 dag for rest og mad affald. 

Undtagen i sommer perioden der det hver 7 dag. 

Vi har dog været inde og bestille til de kommer hver 7 dag hele året, og så betaler vi lidt ekstra for det. 

Men det vil jeg så hellere. 

For den er allerede fuld efter 7 dage og kan ikke holde 14 dage 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym

Hvis du blot sortere som anbefalet og lukker posen godt så skulle der ikke komme de store lugt gener.. Bind gerne en knude på posen og så du står vel ikke ude ved skraldespanden og smalltalker med verden?  
Her kommer der også maddiker et par gangen i løbet af sommeren, så bestiller jeg en gut der gør skraldespande rene for 150 kr pr gang. 

Anmeld Citér

9. januar 2024

Anonym

Vi har også et blebarn og er lige overgået til tømning hver 14. dag. Ift kapacitet er det helt fint med mig, vi har virkelig lidt restaffald og så meget fylder bleer ikke hos os (heller ikke da han var helt lille) så jeg har tit tænkt at det var fjollet at den skulle tømmes så ofte. Plastaffald er derimod proppet hver gang op til tømning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.